وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر یکشنبه ۳۱ مرداد ماه در تهران میزبان وزیر خارجه ژاپن خواهد بود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «موته گی توشیمیتسو» وزیر امور خارجه ژاپن پیش از ظهر فردا (یکشنبه) ۳۱ مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این اعلام کرده بود: موته گی توشیمیتسو وزیر امور خارجه ژاپن به دعوت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تاریخ یکشنبه ۳۱ مرداد ماه جاری سفر دو روزه‌ای را به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

وی یادآور شد: این سفر که در آستانه تشکیل دولت سیزدهم از اهمیت بالایی برخوردار است، در پاسخ به سفر سال ۱۳۹۸ دکتر ظریف به توکیو انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: روابط ایران و ژاپن به عنوان دو قدرت مهم در غرب و شرق آسیا همواره مهم بوده و دو کشور در ۹۰ سال روابط دیپلماتیک، بر اساس منافع مشترک، از روابط دوستانه برخوردار بود‌ه‌اند و در حال حاضر نیز رایزنی‌ها در مورد مسائل دو و چندجانبه در بالاترین سطوح بین دو کشور برقرار است.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه ژاپن در این سفر علاوه بر همتای ایرانی، با دیگر مقامات ارشد کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ژاپن در آستانه این سفر اظهار داشته بود: ژاپن در موقعیتی است که با بهره گیری از دوستی دیرینه و سنتی خود با ایران می‌تواند با صراحت با این کشور تبادل نظر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
واقعا خیلی مسخره است که بیش از چند ماه از انتخاب رییس جمهور جدید می گذرد ولی هنوز هم کابینه قبلی بر سر کار است . پس برای چی در رای گیری شرکت کردیم و رییس جمهور جدید را اتخاب کردیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
خواهش می کنیم به حرفشون خوب گوش کنید و رو حرفاشون فکر کنید.ژاپنی ها انسانهای شجاعی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ژاپن و کره و ویتنام باید یه اتحاد علیه آمریکا شکل بدن و راحت میتونن آمریکا رو شکست بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
کاش یکی دو هفته بعد وارد تهران می شد تا با استقرار وزیر جدید بازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
کاش یکی دو هفته بعد وارد تهران می شد تا با استقرار وزیر جدید بازه زمانی برای جمع شدن بند و بساط جناب ظریف و باند جاسوسی عریض و طویل همراهش در امور خارجه از فراهم می شد.
آخرین اخبار