نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: تا پایان امسال کشتارگاه صنعتی طیور اسدآباد با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی طرح راکد ۱۳ ساله کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان تا پایان امسال خبر داد.

او اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی طیور اسدآباد با اشتغالزایی بیش از ۷۰ نفر و با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومان با پیگیری‌های انجام شده توسط سرمایه گذار جدید بخش خصوصی و تعاونی مرغداران شهرستان تا پایان سال وارد چرخه تولید و  فعالیت خواهد شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در رابطه با این طرح  مقدمات لازم کار انجام و مجوز لازم دریافت شده است ، افزود: تنها کشتارگاه صنعتی شهرستان از جمله طرح‌هایی بوده که در سال ۸۷ مجوز ساخت آن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اخذ و با پیشرفت فیزیکی ۸۰  درصدی به علت بدهی به بانک متوقف و تعطیل شده بود که برای احیاء و افتتاح و راه اندازی طرح با پیگیری‌های انجام شده این طرح راکد ۱۳ ساله به سرمایه گذار جدید بخش خصوصی و تعاونی مرغداران واگذار شده و در حال طی کردن مراحل پایانی خود است.

سرمدی تصریح کرد: راه اندازی این طرح دغدغه مرغداران اسدآبادی در رابطه با نبود کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان را برای همیشه خاتمه داده و از نقش موثری در اشتغال و تأمین مرغ شهرستان و استان برخوردار خواهد بود.

گره‌های کهنه  از سال‌های قبل  در زیرساخت‌های اصلی اسدآباد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اسدآباد به لحاظ زیرساخت‌های اصلی گره‌های کهنه‌ای از سال‌های قبل دارد، تصریح کرد:در  زیرساخت‌های بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و عمران  شهرستان دارای مشکلاتی مانده از سال‌های قبل هستیم که  نیاز است با پیگیری باز شوند.

سرمدی با اشاره به طرح کنار گذر شهر اسدآباد به عنوان یکی از طرح‌های ۱۱ ساله افزود: این طرح به عنوان یکی از بزرگترین وشاخص‌ترین پروژه‌های ملی اسدآباد و استان در سال ۸۹آغاز شده و در حال حاضر با پیگیری‌ها دارای پیشرفت فیزیکی خوبی بوده و تکمیل تقاطع های  آن در مراحل پایانی قرار دارد.

او با اشاره به تخصیص ۱۶ میلیارد تومان برای طرح فوق اضافه کرد: به دلیل حساسیت ویژه کنار گذر شهرستان قرار است این پروژه  به عنوان یکی از جاده‌های مواصلاتی بزرگ کشور  برای ارتقا ضریب ایمنی آن، هرگونه نقاط و مشکلات ایمنی  طرح  برطرف  و برای افتتاح و بهره برداری به صورت کامل  تحویل داده شود.

افتتاح کنار گذر اسدآباد در هفته دولت

سرمدی واله  از افتتاح و بهره برداری کنار گذر اسدآباد در هفته دولت خبر داد و یاد آور شد: یکی از دیگر گره‌های کهنه باقی مانده از سال‌های قبل علاوه بر کشتارگاه صنعتی طیور و کنار گذر شهرستان کتابخانه استاندارد اسدآباد بوده که خوشبختانه با انتقال مجری گری  این پروژه از راه و شهرسازی به  کتابخانه‌های عمومی استان همدان از دو ماه پیش این طرح دوباره فعال شده و در حال اجراست.

اتمام ساخت ساختمان کتابخانه استاندارد اسدآباد تا پایان سال

او با بیان اینکه با  پیگیری‌های لازم  دو میلیارد تومان اعتبار برای کتابخانه استاندارد شهرستان از محل استانی جذب و بعد از ۹ سال وقفه عملیات اجرایی  مجدد این طرح نیمه تکمیل آغاز شده و طی دو ماه گذشته پیشرفت فیزیکی طرح از ۱۰ درصد به بیش از ۱۶ تا ۱۷ درصد رسیده است ادامه داد:با تکمیل اعتبارات پروژه تا پایان سال زیرساخت‌های سخت افزاری و ساختمان طرح به پایان خواهد رسید.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به کارخانه ذوب آهن شهرستان به عنوان یکی دیگر از گره‌های کهنه باقی مانده از سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: از ۲۶ سال پیش مردم منطقه منتظر افتتاح و بهره برداری این طرح بزرگ صنعتی راکد شهرستان  برای اشتغال جوانان منطقه هستند ضمن اینکه هزینه‌های هنگفتی طی این مدت  از بیت المال برای این طرح بزرگ صرف شده و در حال خاک خوردن بود.

سرمدی افزود: این طرح در سال ۹۰ با تولید شمش چدن افتتاح و به بهره برداری رسید  که بعد از  گذشت سه ماه به علت عدم صرفه اقتصادی  شمش چدن برای تغییر خط تولید طرح از شمش چدن به فرومنگنز و دیگر مشکلات تعطیل و راکد شد و اکنون با  پیگیری و واگذاری طرح به سرمایه گذار بخش خصوصی و با انعقاد قرارداد مشارکتی آن با ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی  ۴۰۰ نفر پس از ۱۰ سال غیر فعال بودن طرح فوق در آینده نزدیک احیاء و به چرخه تولید باز می‌گردد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.