عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: جامعه اهل سنت ولایتمداری را در راس امور خود داشته است و در سطوح پایین تر با تاکید بر شایسته‌سالاری از آنها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در مخالفت با کلیات برنامه حجت الاسلام رئیسی رئیس دولت سیزدهم گفت: آنچه رئیس‌جمهور در قالب برنامه پیشنهاد کرد باید با شرایط امروز کشور هماهنگ باشد و مشکلات اولویت‌ها را حل کند.

وی ادامه داد: باید به استان‌های محروم مانند سیستان و بلوچستان نگاه ویژه شود، با توجه به اینکه در انتخابات ها مشارکت بعضا ۹۰ درصدی به ویژه در نقاط صفر مرزی در چنین جوامعی وجود دارد، باید بیشتر برخوردار شوند.

فاضلی بیان کرد: از استانی که ۱۱ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد و افراد توانمندی را در خود دارد، اثری در کابینه نمی بینم. جامعه اهل سنت، ولایتمداری را در راس امور خود داشته است و در سطوح پایین تر با تاکید بر شایسته‌سالاری از آنها استفاده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مشکل اول جامعه را بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: یک بخش از بیماری کووید ۱۹ به وزارت بهداشت باز می گردد و اگر امروز مشکلات آن ما را به تعطیلی کشانده، باید کل کابینه در خدمت کرونا قرار گیرد.

فاضلی در ادامه با یادآوری شرط اول پیشگیری از این بیماری یعنی واکسیناسیون، گفت: واکسیناسیون باید حداقل در دو دوز و در مدت زمان کوتاه صورت گیرد.

این نماینده در ادامه به مشکلات اشتغال، گرانی و کاهش ارزش پول ملی پرداخت.

وی استان سیستان و بلوچستان را استان خاصی نامید و گفت: این است آن موضوعات ملی دارد و اگر فکری برای آب آن نشود و برخی شهرستان ها مجبور به مهاجرت خواهند شد.

فاضلی اظهار کرد: ما اهل توانستند هستیم اما باید ابزار توانمندی هم فراهم شود و مشارکت همه جامعه دعوت از آنها و نگاه به توانمند آن و استفاده حداکثری از آنها و حتی کسانی که خارج از کشور در گرو ایران اسلامی دارند، مهم است.

این نماینده بیان کرد: فکری به حال محرومیت استان سیستان و بلوچستان بکنید که برنامه وزرا برایش کافی نیست.

وی همچنین به اشتغال وضعیت معلمان و بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم اشاره کرد که برنامه ریزی مطلوب می خواهد.

فاضلی گفت: ایران با ۱۵ کشور همسایه است و سیستان و بلوچستان محروم همسایگان زیادی دارد که باید روش همراه بودن را به درستی با همسایگان به کار بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار