نقش مهم مجتمع‌های خدمات رفاهی در کاهش تصادفات جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : در تردد‌های جاده‌ای یکی از اصلی‌ترین عوامل تصادفات جاده ای، خستگی و خواب آلودگی است که خستگی می‌تواند موجب تصادفات مرگبار شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : در تردد‌های جاده‌ای یکی از اصلی‌ترین عوامل تصادفات جاده ای، خستگی و خواب آلودگی است که خستگی می‌تواند موجب تصادفات مرگبار شود، به صورتی که بخش زیادی از تصادفات رانندگی در محور‌های مواصلاتی کشور به عامل خستگی و خواب آلودگی راننده بر می‌گردد.

او گفت : مجتمع‌های خدماتی رفاهی، مجموعه‌هایی از امکانات است که در جهت ارائه خدمات متمرکز مورد نیاز کاربران جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی کشور احداث می‌شود و هر مجتمع خدمات رفاهی دارای امکانات همچون نمازخانه، رستوران، فروشگاه، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ، سرویس بهداشتی و سایر خدمات رفاهی است.

او افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۹ مجتمع خدمات رفاهی در حال بهره‌برداری می‌باشد و ۱۴ مجتمع خدمات رفاهی نیز در محور‌های مواصلاتی در حال ساخت است.

کرمی افزود: ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی در مرحله استعلام و در ۴ ماه امسال ۱۹ موافقت اصولی تمدید و ۶ پرونده بهره‌برداری تمدید شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایان از کلیه کاربران جاده‌ای خواست که درصورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی در امر خدمات رسانی از سوی مجتمع‌های خدمات رفاهی مراتب را از طریق شماره ۱۴۱ سامانه مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای به اطلاع این اداره کل برسانند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.