بنابر اعلام یک مقام طالبان، این گروه قصد دارد چارچوب حکومتی جدیدی را برای افغانستان در چند هفته آینده ارائه کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام طالبان اعلام کرد طالبان قصد دارد چارچوب حکومتی جدیدی را برای افغانستان در چند هفته آینده ارائه کند.

این مقام افزود: طالبان به رایزنی‌ها با سران ارشد سابق افغانستان ادامه می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد آشفتگی در فرودگاه کابل را طالبان ایجاد نکرد، غرب می‌توانست برنامه‌ای بهتر برای تخلیه داشته باشد.

این مقام طالبان گفت: مدل جدید دولت افغانستان که طالبان ارائه می‌کند، با تعریف سختگیرانه غرب ممکن است دموکراسی نباشد، اما از حقوق همه محافظت خواهد کرد.

وی افزود طالبان در خصوص مشکلات مرتبط با نظم و قانون که برخی اعضایش ایجاد کرده اند، تحقیق می‌کند و در خصوص برخی اقدامات ظالمانه و جنایات علیه غیر نظامیان شنیده است.

جنگ در افغانستان طی هفته‌های اخیر شدت گرفت و طالبان موفق شد بر بسیاری از مناطق افغانستان تسلط یابد و پس از خروج «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان وارد شهر کابل شود.

بسیاری از کشور‌ها عامل اصلی این وقایع را تصمیمات نابخردانه آمریکا در خروج نظامیان خود بدون توجه به وضع موجود در افغانستان ذکر و اعلام کردند مسئولیت وقایعی که در افغانستان رخ داده بر عهده واشنگتن می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اگر طالبان با احکام بی پایه و اساس خودشان بخواهد حکومتی برخلاف خواست ملت افغانستان مستقر کند ملت افغانستان زیر بار احکام و دستورات غیر عقلایی گروه طالبان نخواهد رفت و بزودی طالبان هم با یک انقلاب مردمی سقوط می کند.
آخرین اخبار