حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود در مجلس سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برای معرفی کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم صبح امروز شنبه سی‌ام مردادماه در صحن علنی مجلس آغاز شد.

رئیسی در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم گفت: از مردم برای برگزاری مراسمات مذهبی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تشکر می کنم. از نمایندگان مجلس بابت ابتکار آنها برای بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی و وقتی که گذاشته شد نهایت تشکر را دارم.

وی ادامه داد: این برنامه در جهت شناخت وزرای پیشنهادی ارزشمند بود. در ابتدا برنامه های کلان دولت را ارائه می کنم و سپس به معرفی وزرا می پردازم.

پانزده محور اساسی دولت رئیسی

رئیس جمهور افزود: می دانیم فرصت خدمت کوتاه است و مشکلات مردم بسیار و این بار امانت جز با حمایت خداوند و اراده تحول به سر منزل نخواهد رسید. اکنون زمان حرکت شجاعانه و مردمی است تا با بهره گیری از پتانسیل های مردمی و همراهی مجلس انقلابی زمینه ساز تحول باشیم. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تعالی فرهنگ اسلامی ایرانی، اقتصاد مقاومتی، بهبود معیشت جامعه و توسعه روابط بین المللی بر اساس منافع ملی و الهام بخشی بر اساس اسلام ۵ محور دولت من است.

رئیسی خاطرنشان کرد: کاهش نقش های تصدی گرایانه و افزایش نقش میدان ساز و تسهیل گیری دولت و بسیج ظرفیت گسترده مردمی از جمله حوزه های مورد تاکید من در برنامه دولت است. در برنامه تحولی دولت سیزدهم دو محور عدالت و پیشرفت در کشور مورد توجه قرار گرفته است. عدالت محوری در توزیع منابع و کشف استعداد ها، عدالت محوری در شایسته سالاری، صیانت از آزادی های اساسی و حقوق عامه، حمایت همه جانبه از خانواده برای تحول در دو محور عدالت و پیشرفت از جمله محورهای تحول آفرین دولت خواهد بود.

رئیسی بیان کرد: برای تحول در دو محور عدالت و پیشرفت با مشارکت همگانی برنامه دولت چرخش‌های تحول آفرین زیر است: ۱_ چرخش از بروکراسی کُندکننده و فسادخیز به نفع ساز و کار‌های جلب مشارکت عمومی. ۲_ تغییر رویکرد از اقدامات صرفاً مقابله‌ای با فساد به اقدامات پیشگیرانه از فساد. ۳_ چرخش از رویکرد تفکیکی در برنامه ریزی‌های اقتصادی و اجتماعی به رویکرد تلفیق سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی. ۴_ تغییر رویکرد از بخشی نگری و پایتخت محوری در اتخاذ تصمیمات و توزیع منابع و امکانات به فعال سازی ظرفیت‌ها در سراسر کشور. ۵ _گذار از تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای و موسمی در حلقه‌های بسته کارشناسی به فرآیند‌های جلب مشارکت حداکثری به ویژه در حوزه نخبگانی. ۶_تغییر رویکرد مداخله‌ای به رویکرد هدایتی و نظارتی در بازار‌های سرمایه. ۷_ ممانعت از تغییر پی در پی مقررات جهت ایجاد ثبات و تقویت تولید. ۸_ افزایش نقش دولت در تنظیم گری و تسهیل گری در فضای کسب و کار‌ها. ۹_ تغییر رویکرد اقتصاد سنتی متمرکز بر منابع و توجه بیش از پیش به اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر فناوری‌های نرم و نوین تغییر رویکرد از صادرات مبتنی بر مواد مواد خام و اولیه به تولید محصولات صنعتی و با تکنولوژی بازار محور. ۱۱_ تغییر رویکرد از اداره کشور بر اساس منابع نفتی و روش‌های تورم زا در تامین منابع مالی دولت و افزایش بهره وری خلق ثروت ملی و درآمد‌های پایدار. ۱۲_ تغییر رویکرد از بودجه ریزی صنعتی و مبتنی بر چانه زنی به بودجه ریزی بر اساس عملکرد عملیاتی و هوشمند. ۱۳ _ توجه بیش از پیش به فرصت‌های اقتصادی روستا و تقویت اقتصاد مبتنی بر کشاورزی. ۱۴_ افزایش ساز و کار‌های حمایتی و هدایتی جهت تقویت بنیه گروه‌های محروم به صورت پایدار و ۱۵_ کمک به محیط زیست و نهاد‌های مردمی.

اولویت نخست دولت سیزدهم مهار کرونا است

وی ادامه داد: اولویت اول ما در دولت مهار کرونا، ارتقاء وضعیت بهداشتی در کشور، اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و ارتقاء سطح درمان جزو اولویت‌های اولیه است که دولت آن را دنبال می کند. اولویت بعد مسئله اقتصاد بهبود شاخص های کلان و در یک کلمه تقویت معیشت مردم و تقویت فضای کسب و کار است. وضعیت فعلی نتیجه گره زدن اقتصاد به خواست دیگران و شرطی کردن اقتصاد است. تورم اعلامی بالای ۴۴ درصد مرکز آمار یا بیش از ۵۵ درصد بانک مرکزی، افت شدید ارزش پول ملی، کسری قابل توجه بودجه،کاهش قدرت خرید مردم و سختی معیشت مردم، رشد بالای نقدینگی حجم بالای بدهی دولت مسائلی از این دست هستند که پیش روی دولت قرار دارند.

رئیس جمهور افزود: حل این مسائل امکان‌پذیر است، اولاً نیاز به برنامه دارد و ثانیاً نیازمند نیروی کارآمدی است که در جای جای کشور بتواند تحول‌آفرین باشد و شرط سوم پیگیری و نظارت برای اجرای این برنامه هاست. این سه شرط مهم است که اگر وجود داشته باشد حتماً دولت با کمک مجلس می‌تواند بر این مشکلات فائق آید.

رئیسی ادامه داد: در هر کارگروه ۵ نفر از وزرا مصاحبه کردند و مصاحبه شوندگان از نظر یکدیگر آگاه نبودند و نهایتا نظرات ارسال و بنده آنها را بررسی دقیق و نهایی کردم. خیلی تلاش شد تا ما به سمت افرادی برای تصدی پست وزارت برویم، اما مشکلاتی وجود داشت مثلا آقایان نیکزاد و امیر آبادی فراهانی ترجیحشان ماندن در مجلس بود. هیچ وزیری رابطه نسبی با من ندارد و فشار حزبی و جریانی در انتخاب وزرا تاثیرگذار نبوده است. افراد مختلفی به ما پیشنهاد دادند و نامه نوشتند ولی تحت تاثیر جریان خاصی نبودم و فشار بر من سازگار نیست.


بیشتر بخوانید

حواشی کم‌ترین تاثیر را بر نظر نمایندگان درباره وزرای پیشنهادی دارد


رئیسی گفت: ترکیب کابینه من ترکیب حزب و تشکل خاصی نبوده، بلکه انتخاب شایستگان از بخش های مختلف بوده است. در بررسی صلاحیت وزرا تلاش شده بر محورهای مورد تاکید رهبری یعنی کارامدی، تعهد، ارزشی بودن، توجه به مردم و مردم گرایی، جوان بودن و ... مورد توجه باشد. باید وزرایی داشته باشیم که بتوانیم از این شرایط بیرون برویم.

آغاز دفاعیات حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی از وزرای پیشنهادی

وی خاطر نشان کرد: در وزارت آموزش و پرورش چند نکته فرهنگ، آینده سازان، معلمان، فرهنگیان، توجه به توانمند سازی علمی و معیشتی، رتبه بندی معلمان، اجرای سند تحول آموزش و پرورش، توجه به شورای عالی آموزش و پرورش و حضور رئیس جمهور در آن، ارتباط خانه و مدرسه از جمله مسائل مهم است. در آستان قدس که بودیم چند استاد با تجربه را جذب کردیم که به ما کمک کنند و آقای باغگلی به عنوان یک جوان تحول گرا در حوزه آموزش و پرورش وارد شدند و گروهی هم بر علیه ایشان حتی شب نامه پخش کردند و هم اکنون هم این اقدامات بر علیه ایشان شروع شده است.

باغگلی تجربه معلمی تمامی دوره های تحصیلی را دارد

وی ادامه داد: در اداره آموزش و پرورش تخصص را در نظر گرفته ایم. باغگلی دارای دکتری تعلیم و تربیت است و از دبستان تا دانشگاه در همه مراحل فعالیت کرده است. درست است که باید تجربه داشته باشد ولی باغگلی مجموعه ای با ۷ هزار دانش آموزش را اداره کرده و من این را تجربه می دانم. داشتن کد آموزش و پرورشی هم مهم است ولی باغگلی هم دانش آموزش و پرورشی را دارد و هم تجربه. همه وزرای پیشنهادی من از کارگروه های تخصصی عبور کرده و فیلتر شده اند و مورد قبول قرار گرفته اند، ولی تصمیم با مجلس است.

رئیس جمهور اظهار کرد: مسئله توجه به تخصص و داشتن دانش در حوزه ماموریت، تعهد کاری روحیه انقلابی، روحیه فساد ستیزی و مردمی بودن از شاخصه‌های مورد تاکید در انتخاب وزرا بوده؛ در کابینه هم تلاش شده است که ترکیبی از جوانگرایی و تجربه در کنار یکدیگر قرار گیرند که بتوانند مجموعه تخصص تعهد و داشتن دانش حوزه مأموریت و تجربه کار ، کارها را به پیش ببرد‌. روش انتخاب همکاران را ابتدا من باید خدمت نمایندگان توضیح دهم. ابتدا یک فراخوانی در سایت صورت گرفت و بسیاری از مردم و نخبگان در آن شرکت کردند و افراد مختلفی در آن معرفی شدند، این مشارکت مردم در معرفی نیروهای کار آمد بسیار برای دولت مفید و موثر بود. وزرای پیشنهادی غیر از دو وزیر محترم که در اواخر مشخص شدند بقیه ده ها بار در آن سایت اسم هایشان تکرار شده بود. بعد از پیشنهادات اسامی به گروه‌های تخصصی ارسال شد تا بررسی برای افرادی که برای این کار بتوانند ایفای نقش کنند انجام شود. همچنین استعلام از مراجع ذی صلاح در دستگاه‌های نظارتی چه در درون دولت و چه در بیرون دولت و دستگاه قضائی انجام شد.

رئیسی گفت: نامزد وزارتخانه‌ها از تیم کارگروهمان عبور کردند و نمره گرفتند. من شناختم به هیچ وزیری کامل نبود و گفتم این شناخت کافی نیست و باید هر وزیر پیشنهادی مورد بررسی قرار گیرد.

زارع‌پور در دستگاه قضایی تجربه موفقی داشته است

رئیس جمهور درباره زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات توضیح داد: آقای زارع‌پور علم و دانش و تخصص و همچنین تجربه دارد. در مدت حضورش در دستگاه قضائی موفق عمل کرده است. برنامه ما در وزارت ارتباطات هوشمندسازی شفاف سازی و فعال کردن اقتصاد مجازی در این وزارتخانه است که زارع‌پور کارآمدی اش را دارد.

وی درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: حجت الاسلام خطیب هم دانش اطلاعاتی و امنیتی و هم تجربه حضور در وزارت اطلاعات را دارد. بدنه بسیار حزب اللهی و انقلابی در وزارت اطلاعات وجود دارد و با روحیه تحولی خطیب، این وزارتخانه می‌تواند با بدنه انقلابی شده در راستای پیشگیری و مبارزه با فساد و همچنین جلوگیری از نفوذ و صیانت از نظام و مردم در برابر هجوم‌ها عمل کند.

 خطیب می‌تواند در راستای پیشگیری و مبارزه با فساد عمل کند

رئیسی با بیان اینکه خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد دانش و تخصصش مورد تاکید است، اظهار کرد: آشنایی با وزارتخانه و اطلاعات اقتصادی از ویژگی‌های اوست. اگرچه شناخت مجموعه بسیار اهمیت دارد و منحصر به حضور نیست.

وی با اشاره به گفته‌های رهبری درباره شناخت مسئولان از مجموعه‌های کشور بیان کرد: خاندوزی چهره جوان و مطلع اقتصادی است که باید اصلاح نظام مالیاتی، تامین مالی دولت، اصلاح کسب و کار و ارتقای بهره وری را در کنار ساماندهی مدیریت دارایی‌ها و شفافیت آن در دستور کارش باشد. در حوزه گمرک و مالیات یک چهره جوان باید اصلاح امور را در دست بگیرد.

رئیس جمهور درباره تیم اقتصادی دولت اظهار کرد: هماهنگی تیم اقتصادی دولت به معنای خاص و عام آن یعنی درباره معاونت‌های اقتصادی و همچنین وزارت‌های اقتصادی بر عهده معاون اول قرار داده شده است.

 امیرعبداللهیان در وزارت خارجه باتجربه و خوشنام است

رئیسی با بیان اینکه امیر عبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه پیشنهادی هم دانش و هم علم در حوزه سیاست خارجی را دارند، توضیح داد: وی تمام مراحل را در وزارت خارجه گذرانده است و سیاست متوازن، اولویت به اقتصاد در تعاملات خارجی و فعال کردن دیپلماسی در برنامه این وزارتخانه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اولویت قاضی زاده هاشمی بهداشت و درمان نبود، تصریح کرد: نام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان به عنوان یک چهره انقلابی و مسئولیت پذیر در حوزه بهداشت و درمان مطرح است و او مرد میدان است.

عین‌اللهی مرد میدان است

وی افزود: البته آقای ایمانیه از چهره‌های شاخص حوزه بهداشت و درمان شیراز هم مورد بررسی ما قرار گرفت که البته ممکن نشد در خدمتش باشیم. عین اللهی در مبارزه با کرونا می‌تواند بسیاری از نیرو‌ها را همراه کند و نگاه به محرومان و ضعفا در کارنامه اش نیز هست.

رئیسی گفت: عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون فردی جوان، پاکدست و فساد ستیز است که تجربه موفقی در محل فعالیت دارد. او دانش دکترای اقتصاد دارد و در معاونت و بخش اشتغال کمیته امداد و همچنین امین رهبری در هیئت امنای این نهاد است.

عبدالملکی جوان، پاکدست و فساد ستیز است

رئیس‌جمهور اظهار کرد: از بازرسان حوزه فعالیت عبدالملکی پرس و جو کردم و گفتند به نحو مطلوبی عمل کرده است. در وزارت تعاون موضوع اشتغال بسیار اهمیت دارد و ما در این باره به مردم قول داده ایم.

رئیس جمهور بیان کرد: درباره وزارت جهاد کشاورزی و ساداتی نژاد باید بگویم که در این وزارتخانه هم مسئله دانش، تخصص و شناخت به مسئله کشاورزی و مسائل مهمی که در حوزه کشاورزی وجود دارد مورد توجه قرار گرفته است. نمایندگان مجلس می‌دانند که آقای ساداتی نژاد نسبت به این حوزه تسلط و ورود دارد و او جزو پیشنهادات اکثر گروه‌ها برای این مسئولیت بود.

وی افزود: در بعضی از وزاتخانه ها یک مشکلی وجود دارد و آن این است که یک بخشی از آن فعال و بخشی دیگر غیر فعال است؛ مثلا وزارت جهاد کشاورزی ، بخش کشاورزی آن فعال و بخش جهاد آن غیر فعال است یا وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش و در حوزه جوانان هم غیر فعال است همچنین در سازمان برنامه و بودجه در قسمت برنامه دچار مشکلات جدی هستیم.

وی افزود :جناب دکتر رحیمی آشنا به مسائل قضایی حقوقی و آشنا به مسائل مجلس و هم آشنا به مسائل دولت است کسی که می‌خواهد در وزارت دادگستری باشد باید هم دولت هم دستگاه قضائی و هم مجلس را بشناسد و بهترین گزینه دکتر رحیمی است.

آشتیانی نسبت به مسائل نیروهای مسلح و وزارت دفاع آگاه است

وی در مورد امیر آشتیانی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت دفاع نیز تصریح کرد: امیر آشتیانی که نیروهای مسلح به عنوان وزیر دفاع از معرفی ایشان خوشحال شدند. یک نیروی مجرب با علم و آگاهی نسبت به مسائل نیروهای مسلح و موضوع وزارت دفاع و چهره خوشنام در مجموعه نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی و سپاه است.

قاسمی برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن برنامه دارد

رئیسی درباره گزینه وزارت مسکن، راه و شهرسازی اظهار کرد: در رابطه با پیشنهاد وزارت رفاه و شهرسازی آقای رستم قاسمی می‌دانید که او مدت‌ها در قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان یکی از بزرگ ترین پیمانکار های دولت در حوزه راه و شهرسازی کارهای بسیاری انجام داده است، کسانی دیگری هم در این وزارتخانه مطرح بودند اما نمایندگان محترم روزی که برای تحلیف آمدم افراد مختلفی پیشنهادهای زیادی دادند موضوع مهم ما در رابطه با این وزارتخانه ساخت یک میلیون مسکن در هر سال است و آقای رستمی فردی است که در این جهت برنامه دارد و این وعده انشاالله با پیگیری ایشان عملی خواهد شد.

فاطمی امین عملکرد موفقی در نهادهای مختلف داشته است

رئیسی اظهار کرد: در رابطه با وزارت صنعت و آقای فاطمی امین باید بگویم بخشی از مسائل این حوزه انجام شده و بخشی به صورت کلان و اساسی هنوز باقی مانده و این وزارتخانه نقش مهمی در ارتباط با اهداف اقتصادی دولت دارد و نیازمند سلامت شجاعت تخصص است. من آقای فاطمی امین را از آستان قدس رضوی که مسئول بخش اقتصاد اقتصادی بودند می‌شناسم؛ وقتی که ایشان ورود پیدا کردند شرکت ها را داخل ویترین گذاشتند و این کار مهمی بود که شفافیت در بخش اقتصادی برقرار شد . در این وزارتخانه با علم و دانش در کنار تخصص انشاالله بتوانند گامهای موثری بردارند. آقای دکتر زلفی‌گل علاوه بر دورانی که معلمی داشتند در دانشگاه هم هستند و هفت سال مدیریت یک دانشگاه صاحب نامی را بر عهده داشتند؛ ایشان روحیه بسیجی و تحول‌گرا دارند.

 زلفی‌گل روحیه انقلابی و تحولی دارد

رئیس جمهور در مورد زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم گفت: ایشان ۷ سال رئیس یک دانشگاه بزرگی بوده است و روحیه بسیجی دارد. علاوه بر دوران معلمی، وی الان هم استاد است و مسئول مجمع بسیج است و روحیه انقلابی و تحولی دارد. زلفی‌گل در مجموعه آموزش عالی در جهان هم چهره علمی صاحب نام است و در حوزه مدیریت هم مدیریتی موفقی در همدان داشته است و امیدوارم بتواند منشاء آثار برای وزارت علوم باشد.

فرهنگ اولویت موضوعی دولت سیزدهم است

وی در رابطه با اسماعیلی پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: امروز موضوع اقتصاد را به عنوان اولویت اصلی معرفی می‌کنیم، اما حقیقت آن است که مسئله فرهنگ اولویت جدی برای کشور دارد و به نظر ما در دولت سیزدهم موضوع فرهنگ یک موضوع پیشران است. از مجموعه بررسی‌ها کسی که دارای هم دانش و تجربه در این رابطه باشد آقای دکتر اسماعیلی معرفی شد. در این کارگروه علاوه بر اینکه یک جلسه با اعضای کارگروه گذاشتم تماسی هم با تک تک آن ها داشتم از جمله آقای صفار هرندی تماس گرفتم که ایشان گفتند که آقای دکتر اسماعیلی را از همه شایسته تر می دانند. باید به اصحاب هنر بگویم که آزادی را خدا به آن ها داده و ما تضمین کننده آزادی های مشروع برای اصحاب فرهنگ و هنر هستیم تا آنها بتوانند ظرفیت‌های خود را شکوفا کنند؛ این کار بر عهده این وزارتخانه و بخش‌های مرتبط بر آن خواهد بود.

وحیدی می‌تواند با نگاه راهبردی و توان بالا وزارت کشور را مدیریت کند

وی در دفاع از وزیر پیشنهادی کشور گفت: آقای وحیدی اکنون رئیس دانشگاه هستند و وزارت خانه‌های مختلفی را مدیریت داشتند. او چهره‌ای است که علاوه بر داربودن دانش، حقیقتا یک چهره راهبردی است. فردی که در وزارت کشور مطرح می‌شود می‌خواهد کشور را تدبیر المدن کند و نقش وزارت کشور در این زمینه بسیار مهم است. البته وزارتخانه‌های متعددی در این زمینه موثر هستند، اما وزارت کشور نخ تسبیح بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور است. وحیدی فردی است که با نگاه راهبردی و توان بالا می‌تواند وزارت کشور را مدیریت کند. وی با مدیریت خود این وزارتخانه را به گونه اداره خواهد کرد که تمام دغدغه‌ها حل شود.

نگاه ضرغامی در ارتباط با فرهنگ گردشگری و اقتصاد آن موفق خواهد بود

رئیسی در دفاع از وزیر میراث فرهنگی گفت: مسئله اقتصادی گردشگری بسیار مهم است. نگاه ضرغامی به گردشگری تحول گرا است. تاکنون کار تحولی انجام نشده است و یکی از راه کارهای اداره کشور و اقتصاد بدون نفت راه اندازی گردشگری در کشور است.

رئیس جمهور درباره وزارت نفت گفت: در درون وزارت نفت افراد مورد بررسی قرار گرفتند و آقای اوجی در تمام ادوار موفق بوده و می تواند به عنوان فردی که عدم و دانش مرتبط با نفت و گاز دارد نقش آفرین باشد و با حرکت جهادی اقدامات مناسبی انجام دهد. در رابطه با فروش نفت هم امکان و زمینه زیادی وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست.

اوجی در تمام ادوار چهره موفقی در وزرات نفت بوده است

رئیسی در دفاع از وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: در حوزه آب و برق عقب ماندگی زیادی داریم‌. باید تولید بالای برق داشته باشیم و اگر به برنامه ششم توسعه توجه می شد، الان نباید شاهد قطعی برق می بودیم. نیروگاه سازی و سد سازی از جمله اقدامات وزیر پیشنهادی است و در این حوزه موفق بوده است.

محرابیان شناخت خوبی از وزارت نیرو دارد

رئیس جمهور درباره وزارت ورزش و جوانان گفت: با نام آوران ورزش جلسه ای داشتیم و آنها تاکید کردند در چهل سال گذشته چهره های سیاسی منصوب شده اند. به همین دلیل ورزشی ها مورد بررسی قرار گرفتند و سجادی ۱۶ مدال دارد و دارای دانش تربیت بدنی است و زمینه خوبی ایجاد می کند که یک چهره دانشگاهی با تحصیلات مرتبط و سابقه ورزشی در این وزارتخانه موفق شود. به بخش جوانان این وزارت خانه باید توجه شود.

شرط حضور وزرای پیشنهادی در دولت داشتن روحیه انقلابی و کارآمدی است

رئیس جمهور افزود: تاکید می کنم این وزرای پیشنهادی تا زمانی که روحیه انقلابی، فسادسازی و مردم داری داشته باشند در خدمت آنها خواهم بود و این شرایط اصل تداوم اعتماد ما است. در مجموع این مجموعه صالح و کارآمد هستند.

رئیسی ادامه داد: اما مسئله برای اینکه این وزرا انتخاب شوند ابتدا پیشنهاد رئیس جمهور و سپس رای اعتماد مجلس است و اگر این دو شرط تحقق پیدا کند آقایان وزیر می شوند. نظر و رای نمایندگان مجلس به عنوان بهترین مشاورین مورد قبول من خواهد بود.

رئیسی افزود: نمایندگان مجلس با دغدغه مندی نظر می دهند و مورد احترام و اعتنای ما است.

رئیس جمهور افزود: پیشرفت در این میدان نیازمند حمایت مجلس است. بررسی اینکه دولت یا مجلس در رفع مشکلات معیشتی، بی کاری، ایجاد اشتغال، رونق تولید موفق بوده یا نه این است که همه مردم دولت و مجلس ما را با هم می بینند و انتظار مردم و حوزه های انتخابیه این است که در این حوزه ها موفق عمل کنیم. کمیسیون های تخصصی را به عنوان بهترین مشاوران خودمان می دانیم.

رئیسی افزود: در کمیسیون های تخصصی با نگاه دغدغه مندانه مجلسیان رو به رو بودیم. ما موفق خواهیم شد که مشکلات پیش پای مردم را که دولت با آن مواجه است با همکاری مجلس و عمل به رهنمودهای رهبری حل کنیم تا گشایش در زندگی مردم ایجاد شود.

دفاعیات رئیسی در جلسه عصر صحن علنی

 جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی از ساعت ۱۴:۱۵ به ریاست محمدباقر قالیباف، جهت بررسی برنامه‌ها و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم آغاز شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در دفاع از کلیات برنامه دولت سیزدهم به عنوان رئیس جمهور گفت: بهروزی معیشت و کسب و کار مشکل دیگر کشور است که باید باز گردد و بازسازی شود. این دردآرو و عمل به وعده هاست و بنای بنده و دولت همین کار است.

وی ادامه داد: مجلس هم باید مساعدت کند تا دولت در عمل به وعده‌هایش موفق شود. چه در دوره انتخابات و چه در جلسات پس از آن بنا داشتند تا مردم ببینند که دولت و وزرا به وعده هایشان عمل می کنند. ما در محضر خدا و ارواح مطهر شهدا هستیم و باید به سخنانمان جامه عمل بپوشانیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: به من گفتند برنامه خلاصه ابتدا به مجلس دهید و سپس برنامه کلان را ارسال کنید. آنچه به مجلس داده ام برنامه‌ای در پنج یا شش صفحه به صورت خلاصه بود که تمام برنامه ریزی ها در آن قابل گنجاندن نبود.

نسبت به سفره مردم همه دولت مسئول هستند

رئیسی افزود: برنامه کوتاه مدت و فوری ما در حدود ۶۰ تا ۶۵ صفحه و با محوریت مسائل پیش روی دولت مانند کرونا، بازار سرمایه، کسری بودجه و ... است. برنامه دولت سیزدهم شامل ۳۰ مسئله کشور است که فرابخشی و فراوزارتخانه‌ای است. این برنامه هم مسئله و هم مشکل را توضیح داده و راهکارهایش در آن احصا شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد که برنامه‌های دولت سیزدهم به تفکیک یک مسئول مستقیم، چند همکار و زمان‌بندی معین دارد که مفصل آن تا چند روز آینده به عنوان پیش نویس تقدیم مجلس خواهد شد. همچنین با جمع آوری نظر نخبگان بررسی برای نهایی کردن برنامه ادامه می یابد. اگر در باره تیم اقتصادی و هماهنگی صحبت شده به معنای رفع تکلیف از احدی نیست. بلکه همه دولت در برابر خدا، قانون، مجلس و رئیس جمهور باید پاسخگو باشند. کل دولت نسبت به سفره مردم مسئول خواهد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: موضوع بانک ها و نظام بانکی جزو اولویت های دولت ها بوده است. مسئله بانک ها مهم است و باید این مسئله را حل کنیم. برای موضوع بانک ها و مسائلی که بانک های خصوصی و دولتی دارند راهکارهایی را بررسی کردیم و دولت و تیم اقتصادی برنامه هایی دارند و لازمه موفقیت آن به اجماع رسیدن با مجلس است تا به اقدام و عمل در میدان تبدیل شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نظام بانکی باید در کشور اصلاح شود خاطر نشان کرد: بانک مرکزی از حالت توصیه کننده به بانک ها خارج شود و جایگاه نظارتی جدی پیدا کند و نظارت آن با پیگیری های جدی همراه شود و در این شرایط نظارت بانک مرکزی همراه با اقدام و عمل می شود و قطعا جزو برنامه ها ما خواهد بود.

وی درباره صندوق های بازنشستگی هم گفت: اگر بودجه صندوق های بازنشستگی نباشد و یا کم باشد همه می دانند چه می شود و همه به مشکلات آن واقف هستند و برای این هم برنامه داریم و از صاحب نظران برای رفع این مشکل استفاده خواهیم کرد. درباره شاخص های اقتصادی یک تردید وجود دارد و باید مورد بررسی دوباره قرار بگیرد و اصلاح و سپس راستی آزمایی شوند.

شاخص های اقتصادی نیازمند بازنگری است

رئیسی افزود: مسئله بعدی حضور بانوان و استفاده از ظرفیت بانوان است که مورد توجه دولت قرار گرفته و خواهد گرفت و می تواند مورد توجه در قسمت های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد. حضور بانوان خلاصه در وزارت و کابینه نخواهد بود و در جای جای کشور و مسئولیت ها از ظرفیت قابل توجه علمی و اثرگذاری آنها استفاده خواهد شد.

رئیسی در پاسخ به انتقادات از عدم استفاده از قومیت ها و اقوام گفت: باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و این قومیت ها ظرفیت های زیادی دارند. در داخل اهل سنت ظرفیت های زیاد و جوانان توانمندی وجود دارند. تفاوتی بین جوان تحصیل کرده شیعه و اهل تسنن نیست و همه عضو این ملت هستند.

وی خاطر نشان کرد: بین کسانی که به این دولت رای داده و نداده اند تفاوتی نیست. باید به هموطنان در خارج از کشور هم توجه کرد. بهترین جایی که ایرانیان خارج از کشور می توانند سرمایه گذاری کنند در خاک کشور است. امنیت، حقوق اساسی و احوال شخصیه ایرانیان خارج از کشور برای من مهم است و وزارت خارجه و شورای عالی ایرانیان باید سازوکاری برای آن تعیین کند.

رئیس جمهور ادامه داد: استفاده از ظرفیت نیروهای کارآمد در کشور مورد توجه دولت است و از مدیران در سراسر کشور از این ظرفیت استفاده کنند.

استفاده از بانوان در کابینه و وزرا خلاصه نخواهد شد

رئیسی با بیان اینکه در سامانه معرفی مدیران دولت سیزدهم اسم خیلی از وزرا آورده شد افزود: فقط اسم دو وزیر در این سامانه نیامده بود و اسم برخی وزرا مثل زلفی گل و عبدالملکی چندین بار تکرار شده بود و حتی اسم برخی بیش از ۵۰ بار تکرار شد.

رئیس جمهور بیان کرد: جهت اطلاع دکتر بحرینی بگویم که برنامه‌های دولت هم کیفی است هم به صورت کمی، قابل پایش و اندازه گیری است. هم برنامه، هم زمان برنامه و هم مسئول برنامه مشخص شده و این برنامه از خود ناحیه نمایندگان قابل پایش است و دلمان می خواهد این مطالبه‌گری از ناحیه فرهیختگان و نمایندگان باشد.

وی افزود: انشالله به صورتی باشد که ما در این دوره آزمون و خطا نداشته باشیم؛ هم متولی معلوم‌ است و هم زمان بندی روشن است مثل آن برنامه‌ای که ما در دستگاه قضائی دنبال کردیم و مورد عنایت رهبر انقلاب و بسیاری از فرهیختگان قرار گرفت. مسائل ملی و فرابخشی در این برنامه به صورت جدی آورده شده است.

رئیسی گفت: در ارتباط با اموال و دارایی ها شما یادتان هست که در مجلس شورای اسلامی قانون تصویب کردید که با گذشت چند سال اجرا نشد؛ من که توفیق پیدا کردم در قوه قضائیه خدمت کنم از اولین اقداماتم بود که یک آیین نامه طراحی کنیم. ایرادی که به گرفتند گفتند بعضی از مفاد این قانون ابهام دارد، اتهام قانون نباید منجر به تعطیلی قانون شود، ما قانون را شروع به اجرا می‌کنیم و هم‌زمان به رئیس مجلس هم نامه می نویسیم که رفع ابهام صورت گیرد و همین کار را هم کردیم، آیین نامه را تصویب و سامانه راه اندازی کردیم و بسیاری از مسئولین اموالشان را اعلام کردند. من باور ندارم که اگر قانون ابهام داشت باید آن را متوقف کرد؛ غالباً با تعامل با مجلس بسیاری از این ابهامات قابل حل است و نسبت به بسیاری از دارایی های خودم در انتخابات اعلام کردم و در سوابق وجود دارد؛ ضمن آن که برای آن که قانون را اجرا کنم اولین کسی که این قانون را اجرا کرد خودم بودم و اولین نفری بودم که اموال خود را به رهبری اعلام کردم.

وی ادامه داد: نسبت به دولت هوشمند و شفاف سازی که جزو برنامه‌های دولت است ما معتقدیم بخش‌هایی را نمی توان بیان کرد، مثل حوزه امنیتی؛ اما بسیاری از مسائل باید پشت ویترین قرار بگیرد و شفاف‌سازی می‌تواند به نظارت ملی و نظارت نمایندگان کمک کند. من به شفاف‌سازی اعتقاد دارم از جمله شفاف سازی هایی که می‌تواند صورت گیرد سامانه جامعی راه اندازی شود بین بخش‌های اقتصادی بنادر گمرک ها وزارت اقتصاد و دارایی مالیات سیستم بانکی و... .

همزمان با تولید واکسن داخلی، واکسن خارجی هم وارد خواهیم کرد

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: نکته دیگری که عزیزان به آن اشاره کردند مسئله منابع طبیعی و اراضی که دولت مالک آن است. شما اقدامات بنده را در دستگاه قضائی شاهد بودید که ما مسئله حفظ منابع طبیعی و محیط زیست با همکاری استان هادنبال کردیم؛ اما امروز مسئله سنگین وظیفه منابع طبیعی به عنوان ذخایر کشور مطرح است؛ اینها یکی از برنامه های جدی برای دولت مطرح است.

رئیسی اظهار کرد : موضوع دیگر که اشاره شد مسئله تولید واکسن بود ما در رابطه با کرونا به عنوان یک اولویت می دانیم و مبارزه با کرونا اولین اولویت خود می‌دانیم تولید واکسن داخلی اولویت ماست اما ما همزمان با افزایش تولید واکسن داخلی واکسن هم از خارج وارد می‌کنیم ما باید در ظرف مدت کوتاهی قضیه واکسیناسیون عموم مردم را اجرایی و عملیاتی کنیم و پیگیری‌های خود بنده از مسئولین خارج کشور و پیگیری‌های معاون اول آقای دکتر مخبر، هلال احمر، وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه کار دارد دنبال می شود امید داریم تا فرا رسیدن فصل سرما واکسیناسیون را در کشور عملیاتی کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت مناطق محروم در کشور اظهار کرد: موضوع مناطق محروم که اشاره فرمودید موضوعی است که در برنامه توسعه ششم آمده است و حتما در برنامه توسعه هفتم هم مورد تاکید قرار خواهد گرفت. در برنامه دولت ما هم همین طور است که که نباید از آن غفلت کرد همه مناطق مورد توجه ماست؛ اما مناطق محروم در اولویت است و برای آن برنامه داریم. مسئله ساختارهای موازی در دولت که اشاره شد که موجب هدر رفت بودجه و امکانات می شود. این مسئله ساختار های موازی جزو تشکیلات است؛ مثل مسئله کارمندان که باعث ایجاد حقوق های مختلف و ارتباطات مختلف شده است. عدالت در پرداخت برای دولت خیلی مهم است و اگر یک قشر حقوقشان اصلاح می‌شود خوب است به اقشار دیگر هم توجه شود.

برای اجرای قانون اعلام اموال به عنوان رئیس قوه قضائیه شاید اولین نفر بودم که این قانون را اجرا کردم

رئیسی خاطر نشان کرد: دولت می خواهد به آنچه گفته جامه عمل بپوشاند، ولی برخی اقدامات زمان بر است، ولی برخی اقدامات زود هنگام باید نتیجه بدهد. در اصلاحیه برنامه ۱۴۰۰ تیمی را مامور کرده ایم که این اصلاحات زودتر تقدیم مجلس شود و بودجه ۱۴۰۱ نباید کسری داشته باشد و به نحوی تنظیم می شود که مشکلات موجود در کشور به حداقل ممکن برسد.

وی گفت: مسئله بورس و سهام عدالت در دستور کار دولت است. بحث جاماندگان سهام عدالت دنبال خواهد شد. البته مقداری هم باید حوصله کرد تا وزرا شروع به کار کنند و به کار مسلط شوند. به بعضی از مناطق کشور بی توجهی شده و به مشکلات آنها رسیدگی و استاندار ویژه برای این استان ها تعیین خواهیم کرد تا این مشکلات را در برخی استان ها مثل خوزستان و سیستان و بلوچستان نباشیم.

رئیس جمهور درباره هدفمندی یارانه ها گفت: هدفمندی یارانه ها قانون است و باید قانون را اجرا و یا تغییراتی در قانون ایجاد شود. توصیه ما با مجلس این است که بسیاری از طرح ها اگر از ابتدا با همکاری دولت باشد در ادامه با مشکل مواجه نخواهد شد و می تواند اتقان بیشتری داشته باشد.

رئیسی با بیان اینکه امیدواریم آنچه می خواهیم انجام دهیم در جهت حل مشکلات مردم و موازین دین باشد افزود: به همه اقوام و استان ها احترام می گذاریم و در همه مناطق فرهیختگانی وجود دارند که می توان از آنها استفاده کرد. امیدواریم بررسی صلاحیت وزرا زودتر تمام شود. دولتی که مبتنی بر رای بالای نمایندگان باشد پشتوانه کار و قوت دولت در بخش های مختلف خواهد بود.

تعامل با تمامی کشورهای دنیا جزو سیاست خارجی ما است

رئیس جمهور افزود: امیدواریم که خداوند به ما توفیق بدهد تا وظایف خودمان را انجام دهیم. من از مخالفانی که در مجلس حاضر شدند ناراحت نمی شوم و این انتقادات در جهت اصلاح امور و دولت اقدامات خواهد بود. نسبت به کرد، لر، بلوچ و ... مسئولیت داریم.

رئیسی گفت: مسئله ساختار های موازی بودجه و امکانات کشور را هدر می‌دهد و وضعیت پیچیده بروکراسی از آغاز اقدام ها و پیشرفت جلوگیری می کند. چندین نفر با حقوق های متفاوت و انواع قراردادها در یک اتاق کار می کنند، این در حالی است که باید عدالت در پرداخت، به عنوان یک موضوع مهم برای ما رخ دهد.

رئیس جمهور تاکید کرد: از مجلس توقع دارم اگر به یک قشر توجه می‌شود، دیگر اقشار نیز مورد توجه قرار گیرند و متناسب سازی حقوق با تورم به عنوان جلوه ای از عدالت برای همه رخ دهد. برای اصلاح بسیاری از مسائل، کشور بهترین فرصت را دارد و می شود با هم افزایی و پیگیری و همکاری مجلس و دانشگاهیان و محافل علمی، دولت مجری عدالت باشد.

رئیسی بیان کرد: بزرگان و اهل بیت به ما آموختند عدالت برای مجریان مشکلاتی را به همراه دارد، اما ما آماده اجرای عدالتیم. آنگاه خواهی دید شیعه و سنی و شهری روستایی و همه اقشار راضی خواهند بود. رضایت عمومی برایمان مهم است.

رئیس جمهور تاکید کرد که تمرکز زدایی باید با کار کارشناسی مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: ما باید بتوانیم کاری را که ممکن است به استاندار، فرماندار و بخشدار محول کنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: بنای ما در سیاست خارجی تعامل با تمام کشورهای دنیا به ویژه همسایگان است و همچنین مخصوصاً کشورهایی که دیپلماسی اقتصادی را فعال می‌کند، تعامل خواهیم داشت.

وی یادآور شد که صادرات چرخ تولید را به حرکت می‌اندازد و رونق خواهد آورد و باید ظرفیت غیرفعال تولیدی کشور را فعال کرد که نیاز به اقدام جدی و فوری دارد.

رئیسی مجلس را بهترین هیئت مستشاری برای دولت عنوان کرد و گفت: اگر درباره شیوه معرفی وزرای پیشنهادی صحبت شد به این معنا نیست که اگر کسی وزیر باشد مسئولیت عمل وی با جریان معرفی کننده است. هم ما و هم وزیر مسعود عملکرد خود هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
مشکل اول باید کنترول تورم و گرانی باشد بعد کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ریسس قوه ی قضاییه وقتی بخاطر سوابق کاریش میشه رییس قوه ی مجریه مثل این میمونه که فرمانده ی نیروی هوایی بخاطر سوابق خوبش بشه فرمانده ی نیروی دریایی به نظر شما سرنوشت نیروی دریایی چی میشه همان اتفاق برای قوه ی مجریه هم خواهد افتاد۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
اولا در مورد وزیر جوان پیشنهادی آموزش و پرورش باید گفت بسیار سفر باید تا پخته شود خامی ایشون در حد مشاور می توانند فقط مشاوره بدهند همانند دیگر مشاورین ولی ایشون در حد وزیر آموزش و پروش کل ایران اسلامی نیستند و خلاص ثانیا برای برون رفت از این وضعیت وخیم شیوع بیماری ویروس منحوس کرونای وحشی که روزانه این همه از مردم ایران را داره می کشه اعلام وضعیت اضطراری بحرانی کنید و یک ماه را عزای عمومی اعلام کنید و سر تا سر کشور را تعطیل و قرنطینه 100% درصدی کنید تمامی راه های مواصلاتی مابین شهرها را مصدود کنید و تمامی اماکن عمومی را در این دوران تعطیلات یک ماه عزای عمومی ضدعفونی و گندزدایی کنید و طرح شهید سلیمانی ضد کرونایی را با شدت و حدت بیشتر انجام دهید و با متخلفینی که بدون ماسک و دستکش یکبارمصرف و عینک ایمنی بیرون می آیند برخورد قانونی مجدانه کنید و از هر گونه تجمعاتی در اجتماع جلوگیری کنید و پس از پایان تعطیلات باز گشایی تمامی بازار و مشاغل مختلف را یهو همانند قبل همزمان بعد تعطیلات یک ماه مشاغل بازگشایی نشوند و ایام هفته را برای بازگشایشان مشاغل مختلف و کسبه بازار مختلف تقسیم بندی کنید تا همه کسبه و مشاغل با هم بازار را نتوانند باز نکنند و این طرح را طی چندین ماه یا یک سال ادامه دهید تا آمار بیماران و آمار فوتیها به تک رقمی برسد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مشکل ما اینجاست که استاد دانشگاه را وزیر آموزش و پرورش می کنیم . در حالی که وزیر آموزش و پرورش باید معلم مدارس آموزش و پرورش باشد .اینجانب با ۳۰ سال خدمت در آموزش و پرورش به جرات می توانم بگویم که در ایران : ما نه تنها آموزش را به درستی اجرا نمی کنیم بلکه در تربیت آنها هم درست عمل نکرده ایم . اگر درست تربیت کرده بودیم وضعیت کشور ما الان این نبود . همه چیز را داده ایم دست دلال حتی آموزش فرزندانمان را ! یکی می گفت مشکل هست ! به تو چه ! به من چه ! این شخص درسی که از آموزش و پرورش گرفته ؛ بی تفاوتی و به فکر خود بودن است ! وقتی جنسی گران می شود ؛ ایرانی ها بسوی آن هجوم می برند ! خارجی ها می گفتند ؛ ایرانیها خودکشی دسته جمعی می کنند! این خودکشی هنوز هم ادامه دارد و هر کسی به فکر خودش و ویرانی کشورش است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
نابودی امریکا نزدیک است تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اولویت اول باید معیشت مردم ومهار گرانی باشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ویه نکته دیگه درباره وزارت آموزش و پروش .آقای باغگلی فردی محترم هستن و میتونن در بعضی حوزها بکار گرفته بشن و سودمند هستن.اما تا وقتی افراد بزرگ چون حاجی بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش که همه فرهنگيان اونو می‌شناسن و خدماتش رو فراموش نکردن و تحولی که چه در حوزه امنیت اقتصادی و تحول بنیادی در آموزش و پرورش شروع کرد و همه فرهنگيان به این موضوع اذعان دارن از دیگران گفتن خطاست.کاش دوباره از ایشون دعوت میشد که دوباره به عنوان وزیر معرفی بشن.فردی علمی با تجربه و از بدنه آموزش و پرورش که امتحان خودشو پس داده و ایشونم جز نوابغ در این حوزه بودن.ولی حیف که معرفی نشدن
Iran (Islamic Republic of)
از مردم
۱۸:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
شعار همون شعار دولت های قبلی. آدماشم از جنس دولت های قبل. این مملکت با این حرفا درست نمیشه. فقط تغییر نگرش در سیاست داخلی و خارجی و استفاده از متخصصین واقعی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
خواهش ، به وزیر آموزش پرورش بگین قضیه پارکینگو بیخیال شه ، اصلا با هیچکدوم از اونها کار نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۱۶:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
دوردبه شرف ودرستکاریت اقای ریسی لطفا افرادبی کفایت رو ازسیستم بندازبیرون .ایران روابادکنی همه دعاگوی شماهستن خیروبرکت به هفت نسلت خدایامیشودرنگ خوشی رومردم ایران تجریه کنن باز جناب ریس جمهورشمااقصادروسروسامان بده کل مردم ایران پشت شماست امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
تو را به خدا تو کاغذ یک عدد ده رقمی بنویسید بدید دستش ببینید میتونه بخونش که فردا میخواد لایحه ی بودجه بنویس ه بده مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مهربانانانانانانه میخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
پراید شد 150ملیون .دلار شد 27تومن.این نمایندگان دقیقا چکار میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
تو خواب خرگوشی فقط حقوق بیت المال میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اقای ریسی اولین کار ومهمتر باید اقتصاد و بزرگ کردن سفره مردم است چرا که ممکن است در پایان کرونا یا حتی چند ماه دیگر اعلام کنند امروز ۶۰۰نفر بر اثر گرسنگی مردند و۱۰۰نفر خودکشی بخاطر فقر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
به همه چی شبیهی الا رئیس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
دمت گرممممممممممممممممممممم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اگر همه ي وزيرها جوان باشند مشكلي نيست اما وزير آموزش و پرورش بايددنياديده وپخته وكارآمد باشد ما كه همه چيزمون درآموزش وپرورش به تقليد از كشور ژاپنه كه چون زيربناهاش نيست ناقص اجرا ميشه در انتخاب وزير هم به اونا نگاه كنيم كه براي انتخاب يك مدير مدرسه شرايطشان اينگونه است كه بايد حداقل بيست سال استادتمام دانشگاه باشدوتجربه ي عملي داشته باشه چه برسه به انتخاب وزير
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مشکل ما اینجاست که استاد دانشگاه را وزیر آموزش و پرورش می کنیم . در حالی که وزیر آموزش و پرورش باید معلم مدارس آموزش و پرورش باشد .اینجانب با ۳۰ سال خدمت در آموزش و پرورش به جرات می توانم بگویم که در ایران : ما نه تنها آموزش را به درستی اجرا نمی کنیم بلکه در تربیت آنها هم درست عمل نکرده ایم . اگر درست تربیت کرده بودیم وضعیت کشور ما الان این نبود . همه چیز را داده ایم دست دلال حتی آموزش فرزندانمان را ! یکی می گفت مشکل هست ! به تو چه ! به من چه ! این شخص درسی که از آموزش و پرورش گرفته ؛ بی تفاوتی و به فکر خود بودن است ! وقتی جنسی گران می شود ؛ ایرانی ها بسوی آن هجوم می برند ! خارجی ها می گفتند ؛ ایرانیها خودکشی دسته جمعی می کنند! این خودکشی هنوز هم ادامه دارد و هر کسی به فکر خودش و ویرانی کشورش است .
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اقتدار آقای رئیسی ریاست محترم جمهور از آغاز تا امروز در بخش اول سخنان و دفاعیات از وزرای پیشنهادی ستودنی و افتخار آمیز بود انشالله که در ادامه هم با اقتدار ادامه دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ای بابا توهم شکمت سیره دنبال جی هستی نکنه منافعت تامین هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
من حوزه فعالیتم در رشته بهداشت و درمان هست.تا اونجا که از حوزه بهداشت ودرمان اطلاع دارم یکی از بهترین گزینه هایی که واقعا حوزه بهداشت و درمان رو متحول می‌کرد و همگان در حوزه درمان اینو میدونن که سرآمد هستن و تجربه خودشون رو در چندسالی که ریاست دانشگاه شیراز رو برعهده داشتن پس دادن دکتر ایمانیه بودن .در حوزه وزارت نیرو شناختی از عباس علی آبادی ریس اسبق وزارت نیرو و ریس کنونی شرکت مپنا دارم و تحولی که در مپنا ایجاد کردن و میتونم بگم این دو بزرگواری که معرفی کردم در حوزه خودشون جز نوابغ هستن .کاش از افراد کارشناس برای وزرات خانه ها مشورت میگرفتین آقای رئیسی تا جناحی و سیاسی انتخاب کنین.کشور نیاز به افراد کارآمد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
محمد خالی بند
توکه بقول خودت دوبار رفتی درمانگاه محلتان امپول دگزا تزریق کردی الان کارشناس یهداشت شدی؟ گیرم حوزه فعالیت تو دررشته بهداشت هست درحوزه وزارت نیرو چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
نگران نباش مملکت پره از نادان ( خود خواب زده ).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
وزیر پیشنهادی وزارت خارجه افتضاحه
United States of America
M
۱۸:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
برچه اساسی این حرف میزنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
همین دو هفته از صدقه سری شما دلار 24000 تومن شد 27500
سکه 10500 شد 12000
پراید 120 شد 150
حالا بگید مشکل از نظام نیست و مشکل رئیس جمهور هست. رئیسی که از خودتون بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بابا عقل هم خوب چیزیه اون عمو حسنتون تون 8سال جز گرونی ورانتخواری هیچکاری نکرد چطور تو این 2هفته ای از رئیسی توقع داری یه کاری بکنه بی انصاف اگه مغز داری یه کم فکر کن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
هنوز وزرا انتخاب نشدنا دوهفته س هنوز نه هشت سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
چرا بیخودی چرت میگی؟؟؟ اگه به اندازه فندق مغز دارید و خودتون را به خواب نزدید میفهمید که یکی از مهمترین مشکلات درمورد گرانی ( نادانهایی) هستند که سالها با خرید دلار وطلا و احتکار کالا در خانه باعث تورم وگرانی همه چی شدند. پس کی میخواین بیدار بشینننن؟؟؟ متاسفانه مشکل اصلی این کشور مردمی هستند که فقط به شخص خودشان فکر میکنند نه به کل کشور و فقط بلدند حرف بزنن و سرشان همیشه( زیر برف) هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
8 سال لال بودی حالا زبون باز کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
زمان مشخص میکند ایا این ریس جمهور میتونه جلوی تورم رو بگیره فعلا استارت طوفانی گرانی دارد هفته ای 1میلیون گرانی سکه
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۳:۱۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
آنچه امروز بیش از هر چیز دیگر توجه مخاطب را نسبت به مجلس جلب می کرد به جز یک یا حداکثر دو مورد ضعف فرد فرد و نا توانی نمایندگان در پشت تریبون نسبت به دوره گذشته بود گویا مسلط به کار خود نبودند واقعا متاسف شدم برای کشور عزیز و مردم صبور و زحمتکش که حق بیشتر در این زمینه داشته و در ادامه با این نمایندگان که هنوز خود را بطور کامل آشکار نکرده اند دولت و وزراء مشکل خواهند داشت و به نظرم کفه کیفی وزراء سنگینتر از نمایندگان است در اجرا و هیئت رئیس و ریاست مجلس بسیار خوب است و کنترل لازم را دارند و این میدان می تواند بیش از هر چیز در شناخت نمایندگان این دوره کمک کند که از نظر کیفی رضایت بخش نیست و امیدوارم در ادامه چهره های متفاوت و قوی تر در موافق یا مخالف پشت تریبون قرار بگیرند و جبران مافات کنند زیرا توانایی و قدرت بیان و تحلیل و تسلط بر مسائل اهم از داخلی و بین المللی توسط موافقان و مخالفان بسیار حائز اهمیت و راهکار مناسب برای دولت سیزدهم خواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
باسلام.هرکجای.دنیابریم.همینه.چه.راضی.باشی.چه.نباشی.مشکلات.هسته.کم.کم.حل.میشه.بامیدخداشمارابه.خدا.وزیر.جهاد.کشاورزی.رازودتر.تاییدکنی.تامشکل.باغداران.ومشاورزان.حل.شود.مدیران.جهاد.واقعا.جرات.درکارندارند.یاراه.اصلی.را.نمیدانند.یک.استخر..زدن.براب.درختان.ممنوع.شود.300.درخت.خشک.شود.تا.دولت.جدید.برسرکاربیباد.این.درسته.بخدا.بیچاره.شدیم.بااین.نوع.میران..خواهش.میکنم.بدادنان.برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
با سلام . بهرحال این یک واقعیت است که طالبان در افغانستان به حکومت رسیده اند . با توجه به شرایط جفرافیای افغانستان . بازار انها یک بازار بکر برای ورود کالاهای چین . روسیه . و ایران می باشد . سیاست چین الان مشخص است که با وحدت کلمه در مدیران وزارت خارجه انها تلاش خواهند که همانند ورود به بازار جهانی شرایط را برای قطعه سازان چینی فراهم کنند با امکان سنچی اینکه بازار افغانستان نیاز به چه قطعه دارد . و پس از ان بصورت انبوه قطعات را وارد بازار افغانستان خواهند کرد و بعد ااز ان شروع به صادرات محصولات خود به بازار افغانستان اقدام خواهند نمود . بنظر می رسد بهترین راه برای ورود احناس و کلای ایرانی به بازار افغانستان . همانند چین باید قطعه سازان ایران پیش قراول ورود اجناس و کالای ایران به افغانستان باشند . چون مردم همیشه دنبال اجناسی می روند که شرکتهای تولید کننده پشتیبانی طولانی مثلا ده سال از قطعات مورد نیاز را داشته باشند نه اینکه مانند بازار ایران پس از اتمام گارانتی قطعه مورد نیاز در بازار پیدا نشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
دلارو بگیر رفت بالا خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
راست میگه و اصلا بعضی مردم و فرصت طلب هیج نقشی در گرانتر شدن آن ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مرخصی سربازان رو زیاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اولویت اصلی دولت باید اشتغالزایی برای جوانان تحصیل کرده باشه.
صلابت هر کشوری با شادابی و سرزندگی جوانان رابطه مستقیمی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بدبختی وتورم بی ارزش شدن پول ایران کی حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
قانون حمایت از معلولین ماده۲۷ رو اجرا کنید بعد از چند سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
این یک نفری که منفی زده چقدر بی انصافه، هیچ خبر نداره یک فردِ آسیب نخاعی که برای زنده موندن هزار جور دارو و تجهیزات پزشکی نیاز داره از سوند و نلاتون و تشکِ زخم بستر و تخت و ویلچر بگیر تا دارو و ... بدونه هیچ درآمدی و با حقوقه ناچیز واقعا ناچیزِ بهزیستی چجور باید بگزرونه، ندیده نمیدونه والا منفی نمیزد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام بهتر است ابتدار راجع به قول های معاون اول برای تولید واکسن و سرکار گذاشتن ملت ایشان توضیح بدهند!!؟چند نفر به دلیل قول 20 میلیون واکسن تا پایان مرداد و 50 میلیون تا آخر شهریور مریض شدند !!صحبت های ایشان باعث عدم ورود واکسن بیماری هم وطنان و بالا رفتن آمار فوت شد!سالی که نکوست از بهارش پیداست!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
باید مراعات کنیم. قبل از واکسن چه می کردیم؟؟ باید همیشه مراعات کنیم تا گرفتار نشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
دشمنان داخلی و خارجی کمر همت بستن چوب لای چرخ دولت بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
آقای محترم چرخ فرغون لا ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اقای دولت سیزدهم ، اینقدر دولت سیزدهم سیزدهم نگو .به قدر کافی تو این مملکت نحسی بیماری وگرانی وکمبود وفقر وبدبختی ریخته فرا گرفته تو هم هی دولت سیزدهم دولت سیزدهم میگی وداغ نحسی قرن سیزدهم که تمام شد را ، هی تازه میکنی.بس کنید شما رابه خدا ازین سیزده نحس .هی تکرار نکنید دولت سیزدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
در کشورهای پیشرفته و قدرت اقتصادی به این نحو انتخاب وزیر نداریم سیاست های محوری و اصولی کشور وزراء مقید باشند کابینه تایید میشودتو دولت دوازدهم اینهمه مشکلات بوده این مجلس چیکار کرد هیچی نگاه کرد .همه تقصیرهای رو انداختن گردن تحریم ها شرایط خاص و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
قیمت مسکن و اجاره بها را درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
یکی از بی نظم ترین مجلسهای جهان راداریم!!! سالهاست که هروقت تصویر مجلس نشان داده میشه یاد حمامهای عمومی قدیم می افتیم !!! هیچکس سرجاش نمیشینه و هرکی هرکی و آبروریزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
درخواست از آقای وحیدی:
در رسانه ها همه می گویند امنیت کشور ما بالاست، بله در مورد امنیت تروریست خارجی و جاسوسی 100% موافقم.
اما در مورد امنیت داخلی نظیر ارازل و اوباش، دزدان، قاتلان، جرایم رانندگی و... وضع ما افتضاح است.
تا جایی که وقتی شما جرمی می بینید و به 110 زنگ می زنید مامور اصلا نمیاد، تازه بیاد هیچ کاری نمی کنه و نامه میده شما برید دادسرا.
اونجا هم اینقدر بین دادسرا و کلانتری و غیره میچرخونند شما را تا پشیمون بشید.
از آقای وحیدی درخواست می کنم امنیت داخلی را به ما برگردونید.
با تروریست داخلی که ارازل و اوباش و دزدان هستند مبارزه کنید واین در عمل باشد و نه در حرف.
هر روز خانواده های ما عزیزی را در رانندگی از دست می دهند، موتورسواران وحشی زندگی را به کام ما تلخ کردند.
به علت رانندگی وحشیانه ای عده ای ما در رانندگی آرامش نداریم، ما درخواست برخورد جدی با تخلفات رانندگی و امنیت در جاده ها هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۳:۲۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
با این نسر کاملا موافقم و مسئولان مربوطه باید در رفع معضلات امنیتی داخل هم بکوشند و گزینه پیشنهادی وزارت کشور توانایی لازم را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
این نماینده های مجلس که فقط دادو بیداد و انتقاد میکنند اولا تو این ۸ سال کجا بودند که مملکت نابود شده و انتظار دارن آقای رییسی نیامده شق القمر کنه؟؟؟؟ ثانیا خودشون که سالها در مجلس و جاهای دیگر بوده اند چه ( گلی ) به سر این کشور گذاشتندددد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
این نماینده ها که شما می فرمائید تو این 8 سال کجا بودند با انتخابات دوم اسفند ماه 1398 رای آورده اند و از خرداد ماه 1399 وارد مجلس شده اند . این نماینده ها را هم مردم انتخاب کرده اند بنابراین 8 سال را از کجا آورده اید. خواهشمند است وقتی چیزی می نویسید بر اساس مستندات و مدارک بنویسید و شعار الکی ندهید.
-
خلیلی
۱۱:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
معاون اول در بحث ساخت واکسن و وعده های که داد نشون داد چکاره است جان تعداد زیادی از هم وطنان عزیزمان به خاطر وعد های ایشان از دست رفت و چه تعدادخانواده که عزادار شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
در مورد وزیر محترم آموزش و پرورش، ایشون باید بفرمایند چه با یک روشی کنکور را حذف می کنند؟ این در قانون است، اگر ایشون هیچ برنامه ای برای حذف کنکور ندارند ، رای اعتماد ندهید.
همچنین در مورد عدالت آموزشی چطور؟
آیا بازهم عده ای را گلچین می کنند و می گویند اینها تیزهوش و نخبه اند (یعنی چند میلیون دیگر نظیر خود بنده خنگند؟) ، آیا با این روش به اهانت به ما ادامه می دهند و یا برنامه ای دارند که استعداد فردی هر شخص مشخص شود و به مسیر درست هدایت شوند؟
تا کی مردم باید در این کشور دستچین شوند که آخرش هم وضع موجود کشور را همین تیزهوشان شما برای ما ساختند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
برای آموزش و پرورش باید استعداد بچه ها پیدا بشه و بر اساس اون بچه ها پرورش پیدا کنند. اینکه می گویند فقط اینها نخبه و باهوشند و باید شرایط آموزششون با بقیه فرق کنه اصلاً درست نیست. هر کسی رو باید طبق استعدادش پرورش داد. این می شه آموزش و پرورش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
به نظرم آقای زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات فرد مناسبی برای این پست نیستند زیرا:

1-هوشمندسازی یعنی یکپارچه کردن سامانه ها و هوشمندسازی آنها، ایشان در قوه قضاییه فقط سامانه اضافه کردند

2-مدیر هوشمند فناوری ها رو کوتاه و یکپارچه می کند، ایشون همون فناوری های موجود را که رو کاغذ بود رو سایت برد ، کار مهمی نکرد.

3-بله قوه قضاییه کلی سامانه جدید ایجاد کرد ولی کارایی لازم ندارند، بنده چند مورد گزارش فساد و جرم را از سامانه سجام، بازرسی کل کشور و... ارسال کردم و ایشون هم گزارش دادند اینقدر گزارش مردمی دریافت شد ولی چه فایده که حتی یک دانه از آن حل نشد. سامانه هوشمند یعنی وقتی گزارش می دهید تاثیر میدانی آن را حداقل بعد از دوسال ببینید.

4-کلی ایده برای بهبود سامانه های قوه قضاییه از سامانه ایده ها ثبت کردیم که ایشون فراخوان داده بودند، هیچ کدوم آنها اجرایی نشده.

با این تفاسیر و مشاهده عملکرد ایشون در قوه قضاییه ، ایشون صلاحیت لازم برای وزارت را ندارند، لطفا فرد دیگری باشد که هم درک بهتری از فناوری اطلاعات دارند و هم مردمی باشند و نه اینکه فقط سامانه پشت سامانه افتتاح شود و آمار دهند ما اینقدر سامانه داریم و مردم با اینهمه گزارش و سامانه هنوز باید چندبار بروند قوه قضاییه برای یک پرونده ساده، تو این وضع کرونا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
خدای خودت به ما رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
یک هفته دیگه تعطیل کنید
هفته قبل یا ملت تو دسته بودن
یا لب دریا بودن
با این وضع کرونا تموم نمیشه
مرگ و میر ها زیاد تر میشه
اقا هفته قشنگ تعطیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
تعطیلی اگه سراسری نباشه اصلا اثر نداره.این طرح فقط تعطیلی کارمندان واصناف بود.کارگران وکارخانه های غیر ضرورری و....همه سر کار بودند.وهیچ بازرسی در مورد رعایت دستورالعمل های بهداشتی در واحدهای تولیدی تا به حال نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
باغ گلی بهتر داخل همون باغ گلی که بود بماند ما نیروی می خواهیم که از داخل وزارت آموزش وپرورش انتخاب شده باشد با تمام مشکلات معلمان ودانش آموزان آشنا باشد انتخاب نیروی خارج از وزارت توهین به همه نیروهای این وزارت است
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۳:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
در داخل وزارت آموزش و پرورش اگر فرد توانمند بود تا حالا پیدا شده بود و آموزش و پرورش تا این حد بی کیفیت نمی شد شاید گزینه متفاوت مثل این وزیر جوان و تحول گرا بتواند کاری کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
وزير آموزش حتما بايد پا به سن گذاشته وبا تجربه باشد در كشور ژاپن براي انتخاب يك مدير مدرسه از استاد تمام كه 30 سال سابقه دارد ودر آزمونهاي مختلف تاييد صلاحيت شده استفاده ميكنند چه برسد به انتخاب وزيرشون بقيه وزيران جوان باشند مهم نيست وزيرآموزش وپرورش بايد پخته و دنيا ديده وباتجربه باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اگر معلم شاغل در مدرسه بودی، می فهمیدی که یک همچین کسی به درد سرایداری مدرسه هم نمی خورد، تا برسد به وزارت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
طرف فکر کرده که آموزش و پرورش نوین، مثل اداره کردن مدرسه غیرانتفاعی است. این که حتی صلابت اداره کردن یک کلاس درس را هم ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
احسنت. انشاالله خداوند شما را موفق بدارد
France
ناشناس
۱۰:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
انشالله تصمیمات و درایت و انتخاب‌های عالی نشانه های خود رو بروز خواهد داد و همه چیز به روال پایدار و گرانی‌ها بکل نابود خواهد شد و مردم به آرامش خواهند رسید....
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
شرمنده ولی اولین حرکت شما برای مهار کرونا کاملا اشتباه بود.
تعطیلی دولتی ها نه تنها کمکی به مهار کرونا نمیکنه بلکه باعث افزایش مسافرت ها، ایجاد تفکر وجود چند دستگی بین مردم میشه(اینکه چرا دولتی ها تعطیل میشن در صورتی که اکثر کسانی که در اجتماعات هستن کارگران کارخونه ها و شرکت های خصوصی هستن برخلاف شغل های دولتی و اینکه با تطعیل کردن بانک ها باعث افزایش مراجعه به بانک ها بعد از تعطیلات میشیم).
به امید موفقیت در جایگاهتون و رفع مشکلات کشور و مردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
درضمن، تخصص، شرط مهم هروزیر درانجام امورات وحل مشکلات کشور است، نه تعهد جبهه ایی وپارتی بازی!! چنانکه دراین چهل سال دیدیم، چنین تعهدهایی، کشور ومردم رابه تخریب وبدبختی رساند!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
پس چه شد زمین رایگان با آورده ی صفر دروغگو!!!!؟
ما ۴۰ سال است خانه به دوش و آواره ایم.!!
دلیلش هم این است که حرام خوری و دلالی و احتکار و دزدی و حقه بازی از دست مان بر نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
احسنت
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
از این حرفا همه رییس جمهور ها زدن روحانی هم همینا رو گفت ولی نمیزارن انجام شه چرا نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
انشاالله که با رای مجلس موفق باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
نفوذ نفوذ نفوذ

همش میخوان ویزر اموزش و پررورش رو خراب کنن
اول میگفتن جوان با تجربه و انقلابی
حالا میگن نه خوب نیست و تجربه کافی نداره
آخه چطور تجربه خیلی زیاد داتشه باشه اونم با این سنش و مخصوصا تو کشور ما که الکی کار دست جوون ها نمیدن......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ماكه از حرفات نفهميديم وزير جوان خوبه يابد؟!!!! باغگلي باشه يانباشه؟!!!!!!!
معلوم ميشه فرهنگي نيستي تا بدوني مجلس با انتخاب اين مرد چه ضربه اي بر بدنه ي آموزش و پرورش وارد خواهد كردخدا به داد فرهنگيان برسه
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۹:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
وعده وعیدهای آقای مخبر در مورد واکسن برکت پوچ و تهی بود .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
یه سالی هم باید منتظر کابینه دولت جدید بود همچی هم داره طبق روال قبلی و بدتر پیش میره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
یه سالی هم باید منتظر کابینه دولت جدید بود همچی هم داره طبق روال قبلی و بدتر پیش میره
آخرین اخبار