رییس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: بالغ بر ۶۵ هزار بازرسی و تشکیل ۲ هزار و ۷۴۳ پرونده تخلف با ارزش بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان از اصناف سطح استان، در ۴ ماهه امسال صورت پذیرفت.

داود شهرکی رییس سازمان صمت سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت : طی مدت ۴ ماهه  امسال در سطح استان تعداد ۶۵ هزار و ۱۵۵ بازرسی از اصناف استان انجام پذیرفته که منجر به تشکیل ۲ هزار و ۷۴۳ پرونده تخلف با مجموع ارزش بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان شده است.

وی ادامه داد: تمامی پرونده های متشکله جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی ارسال شده است.

شهرکی خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی قاچاق کالا طی مدت اعلام شده در سطح استان تعداد ۱۴ هزار و ۴۱ بازرسی در قالب ۶۹۹ گشت مشترک نظارتی با حضور دستگاه های مرتبط انجام شده است.

وی افزود: در حوزه ی قاچاق کالا تعداد ۶۳۵ پرونده تخلف با مجموع ارزش ۵۰ میلیارد ۳۱۶ میلیون و ۶۲ هزار و ۶۸۶ تومان تشکیل شده است.

شهرکی ادامه داد: در بخش مشارکت مردمی نیز طی این مدت تعداد ۷۷۸ مورد گزارش مردمی در سطح استان از طریق مراجعه حضوری به ادارات صمت ، تماس با سامانه ی تلفنی ۱۲۴ و درگاه وب سایت www.124.ir دریافت شده است.

این مقام مسئول افزود: از کل گزارشات مردمی دریافتی طی این مدت و پس از بررسی بازرسان تعداد ۲۰۰ مورد متخلف شناخته شده ، تعداد ۳۳۳ مورد غیر متخلف و ۴۴ گزارش نیز منجر به رضایت شاکی گردیده است.

شهرکی ادامه داد: تمامی گزارشات مردمی دریافتی در ۴ ماهه امسال ،مربوط به گرانی بوده در خصوص کمبود کالا هیچ گزارشی اخذ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در بازه ی زمانی اعلام شده در حوزه ی آرد و نان در کل استان ۳ هزار و ۸۹۵ بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۱۸۹ پرونده با مجموع ارزش بالغ بر ۳۴۹ میلیون تومان شده است.

رییس سازمان صمت استان در پایان بیان داشت: مردم شریف استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از جمله گران‌فروشی ، احتکار ، کم فروشی ، فروش کالا بدون درج قیمت ، فروش کالا تاریخ گذشته ، مشاهده انبارهای بی نام و نشان کالا ، عدم تعهد در ارائه خدمات ، عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی ، برخورد نامناسب فروشنده با مشتری و .... مراتب را از روشهای تماس تلفنی با سامانه۱۲۴ ، ثبت گزارش از طریق ورود به وب سایت www.۱۲۴.irو یا مراجعه حضوری به ادارات صمت در سطح استان و تکمیل فرم گزارش ، اطلاع تا در کوتاه ترین زمان ممکن توسط بازرسان سازمان گزارشات بررسی و نتیجه آن اطلاع رسانی می گردد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.