هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با صدور هشدار سطح زرد در خصوص احتمال وقوع رگبار باران، رعد وبرق و تندباد لحظه‌ای در هفته آینده هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، براساس هشدارسطح زرد شماره ۲۲ این اداره کل، براساس بررسی آخرین الگو‌های پیش یابی و با توجه به عبور امواج ناپایدار از نیمه شمالی استان، احتمال رگبار باران و رعد و برق، همراه با تند باد لحظه‌ای همراه با افزایش نسبی دما (بین ۲ تا ۴ درجه) وجود دارد.

براساس این اطلاعیه، رگبار باران و ورعد وبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ از بعد از ظهر جمعه ۲۹ مرداد در نیمه شمالی استان و افزایش نسبی دما در کلیه مناطق از اواسط هفته آینده آغاز خواهد شد.

براین اساس احتمال مخاطره آبگرفتگی معابرعمومی وسیلابی شدن مسیل‌ها ورودخانه‌ها وجود دارد.

در این اطلاعیه آمادگی لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری، طغیان رودخانه ها، و بارش‌های محتمل تگرگ، اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز ا ز کوهنوردی وصعود به ارتفاعات با توجه به سیلاب و احتمال برخورد صاعقه و وزش باد، و نیز صرفه جویی در مصرف آّ و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف و خود داری از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع توصیه می‌شود.

هشدار‌های هواشناسی در سه سطح، زرد به معنی (آگاه باشید) هشدار نارنجی به معنی (آماده باشید) و هشدار سطح قرمز به معنی (اقدام کنید) صادر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.