با وجود اینکه سرایان در شرایط زرد کرونایی قرار دارد، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند چهره این شهرستان را در نقشه کرونا قرمز کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شاید تا چند روز پیش فکرش را هم نمی‌کردند که به کرونا مبتلا شوند؛ بیمارانی که برخی از آن‌ها اکنون حال خوشی ندارند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا، کادر درمان و بهداشت بیمارستان امام علی(ع) سرایان را هم خسته و رنجور کرده است.

دلتا از دیگر انواع کرونا خطرناک تر است

یکی از پرستان این بیمارستان می‌گوید: نوع جدید بیماری کرونا که همان دلتا است بسیار خطرناک‌تر از دیگر انواع این بیماری است و نسبت به جمعیت شهرستان تعداد نمونه‌هایی که گرفته می‌شود زیاد است که حدود ۸۰ درصد از آن‌ها مثبت می‌شود.

او ادامه می‌دهد: بیشتر بیمارانی که مراجعه می‌کنند جوان هستند و در این سویه تنها یک هفته پس از شروع علائم ریه‌ها درگیر می‌شود.

کادر درمان این بیمارستان از افزایش تعداد بیماران کرونایی می‌گویند و علت اصلی این موضوع را عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌دانند.

یکی از شهروندان سرایانی می‌گوید: برخی از افراد مسن که واکسن کرونا را تزریق کرده اند، به گمان این که دیگر مبتلا نمی‌شوند دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.


بیشتر بخوانید


او ادامه می‌دهد: سالمندانی هستند که چندین ساعت بدون ماسک در پارک‌ها دور یکدیگر جمع می‌شوند که این موضوع می‌تواند خطر ابتلا به کرونا و مرگ و میرها را افزایش دهد.

اگرچه سرایان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و عده‌ای پایبند به شیوه نامه‌های بهداشتی هستند، اما اگر عادی انگاری برخی دیگر از مردم با همین روال ادامه داشته باشد باید منتظر وضعیت خطرناک کرونا در شهرستان و رشد این بیماری باشیم.

۲۰۸ مورد مبتلا تنها در یک هفته در سطح شهرستان سرایان علامت هشداری است تا مردم بیشتر مراقب سلامت خود و خانواده هایشان باشند.

گرفتاری ۱۴۷ بیمار دیگر در دام کرونا

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۳۳۹ آزمایش کرونا در استان انجام شده است که مجموعا ۱۴۷ بیمار شامل ۵۸ بیمار بستری و ۸۹ بیمار سرپایی شناسایی شده اند.

او افزود: از این تعداد ۳۱ مورد از بیرجند، ۳ مورد از خوسف، ۵ مورد از درمیان، ۲۵ مورد از زیرکوه، ۱۰ مورد از سرایان، ۱۰ مورد از نهبندان، ۴ مورد از سربیشه، ۲۹ مورد از طبس، ۱۱ مورد از فردوس و ۱۹ مورد از قائنات بوده است.

مهدی زاده عنوان کرد: هم اکنون ۴۲۹ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۳۰۱ نفر از آن‌ها مبتلا به کرونا هستند و ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند که حال ۴ نفرشان وخیم است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.