دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از ثبت روزانه ۲.۹ مورد مرگ ناشی از کرونا از اول مرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: با شروع پیک پنجم کرونا از ۱۲ تیر ماه، اکنون وارد هفته‌ی هشتم شروع پیک شده ایم که با گذشت این مدت زمان، همچنان روند موارد ابتلا و بستری کرونا مثبت صعودی است.

او افزود: در پیک‌های قبلی کرونا ۳ الی ۴ هفته بعد از شروع پیک شاهد روند نزولی بیماری بودیم، اما در این پیک همچنان روند کاهشی مشاهده نمی‌شود.

شریف زاده اظهار کرد: اکنون ۴۲۹ بیمار تنفسی در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به اول مرداد ماه که ۳۰۳ بیمار بستری بوده، ۴۲ درصد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۱ نفر از بیماران بستری کرونا مثبت هستند تصریح کرد: این تعداد در مقایسه با اول مرداد ماه که ۱۴۵ نفر کرونا مثبت بودند، رشد ۲ برابری داشته است.

او ادامه داد: امروز بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۳۷ نفر بوده اند که نسبت به اول مرداد ماه با ۱۶ مورد افزایش رشد ۲ برابری داشته است.

شریف زاده بیان کرد: به لحاظ مرگ و میر در خرداد ماه ۲۶ مورد مرگ، در تیر ماه ۲۹ مورد و در مرداد ماه تا امروز ۸۰ مورد مرگ ناشی از کرونا که به طور متوسط روزانه ۲.۹ مورد بوده است ثبت شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: مرگ ناشی از کرونا در پیک پنجم به نسبت پیک چهارم به شدت کاهش داشته است که دلیل اصلی آن انجام واکسیناسیون کرونا در جمعیت سالمندان است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.