رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی کرونا در استان طی هفته‌ای که گذشت ثابت مانده است گفت: به نظر می‌رسد موج پنجم شیوع کرونا به اوج خود رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی کرونا در استان طی هفته‌ای که گذشت ثابت مانده است اظهار داشت: به نظر می‌رسد ظرف یکی ۲ هفته آینده نیز در تعداد بیماران بستری به وضعیت ثبات برسیم که این موضوع نشان می‌دهد به قله موج پنجم رسیده‌ایم.

او افزود: با ثبات ۲ هفته‌ای در تعداد بیماران سرپایی و پس از آن ثبات در تعداد بیماران بستری، به طور طبیعی باید از قله موج پنجم عبور کنیم و روند کاهشی در استان شکل گیرد.


بیشتر بخوانید


شیرانی، مدت توقف در قله موج پنجم کرونا را نامشخص دانست و اضافه کرد: اگر چه به نظر می‌رسد در شرایط اوج کرونا قرار داریم و روند افزایشی کرونا در استان در تعداد بیماران سرپایی متوقف شده است، اما اینکه ماندگاری در این وضعیت یک هفته یا چند هفته به طول می‌انجامد تا سپس سیر نزولی آغاز شود، نامشخص است.

او، نگرانی در خصوص طولانی شدن توقف در اوج موج پنجم شیوع کرونا را تجمعات و دورهمی‌ها در استان دانست و ادامه داد: هرنوع تجمع از جمله دورهمی‌ها، مراسمات ترحیم، جشن‌های عروسی قبل از ماه محرم و هر تجمعی که در آن پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده باشد، در شکل‌گیری این وضعیت موثر است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار