فرماندار شهرستان ممسنی گفت: آتشی که از دوشنبه ۲۵ مردادماه به جان طبیعت این شهرستان افتاده بود بعد از ۳ روز تلاش مداوم نیرو‌های امدادی و مردمی مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داوود ایوبی فرماندار شهرستان ممسنی گفت: این آتش از حوالی ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۲۵ مردادماه به دلیل سهل انگاری ۴ نفر فرد معتاد به پا شد و به جان طبیعت بکر شهرستان ممسنی افتاد که عاملین برای طی مراحل قضایی به دادگستری معرفی شدند.

او ادامه داد: این آتش سوزی دیروز پنجشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۰ به طور کامل مهار و عملیات پایش منطقه نیز انجام شده است.

فرماندار شهرستان ممسنی بیان کرد: وسعت سطح دچار آتش سوزی شده طبیعت ممسنی هنوز به صورت دقیق مشخص نیست و بعد از بررسی کارشناسان اداره منابع طبیعی اعلام خواهد شد.

او اظهار کرد: این آتش برای بار دوم شامگاه سه شنبه ۲۶ مردادماه مهار شد، اما روز چهارشنبه ۲۷ مردادماه حوالی ساعت ۱۵ در بخش از این منطقه مجددا شعله‌های آتش بالا گرفت و دوباره نیرو‌های امدادی و مردمی به محل اعزام شدند.

ایوبی تصریح کرد: بعد از بروز این آتش سوزی نیرو‌های امدادی و دوستداران طبیعت برای بار اول حوالی ساعت ۱۹ دوشنبه ۲۵ مردادماه موفق به کنترل آتش شدند، اما متاسفانه وزش باد شدید آتش را مجددا به جان طبیعت منطقه انداخت.

این آتش سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی کوه کنارک و روستای دره مارو این شهرستان رخ داد.

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در غرب فارس است و مرکز آن با شیراز حدود ۱۵۸ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار