سامانه بارشی در استان تا اواسط هفته در استان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،خوارزمی، کارشناس اداره هواشناسی هرمزگان با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی بویژه در ارتفاعات شمال و شرق استان گفت:سامانه بارشی تا اواسط هفته در استان فعال است و احتمال طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد.

خوارزمی افزود: با تدوام فعالیت سامانه فصلی و وزش باد‌های شدید جنوب شرقی، کماکان دریا  در محدوده تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج  است و سرعت باد در برخی مناطق به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به محدوده ۲۰۰ سانتیمتر  می رسد و شدت این باد از روز یکشنبه بیشترمی شود.

کارشناس اداره هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از ترددهای دریایی پرهیز کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.

خوارزمی افزود: همچنین با تقویت سامانه فصلی، در ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات استان و همچنین مناطق مستعد، رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق، تند باد لحظه‌ای گاه گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

اوگفت: با توجه به احتمال وقوع بارش‌های نسبتاً سنگین و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و مجاورت مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود.

به گفته خوارزمی با توجه به افزایش رطوبت نسبی، طی امروز نوسانات دمایی تغییرات چندانی نخواهد داشت و از اوایل هفته آینده افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

بیشترین بارش ها امسال در شهرستان بشاگرد با ۱۴۲ میلیمتر در بشاگرد ثبت شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.