همزمان با افزایش چشمگیر شیوع کرونا در آمریکا، این کشور مرزهای خود را همچنان بر روی مسافران کانادا و مکزیک بسته نگه می‌دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد دولت آمریکا تصمیم دارد یک ماه آینده نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، برای مسافران کانادا و مکزیک محدودیت‌های سفر را اعمال کند.

این در حالی است که کانادا در ماه ژوئیه (تیر) اعلام کرد از ۹ اوت (۱۶ مرداد) مرز‌های خود را به روی مسافران آمریکایی واکسینه شده باز خواهد کرد.

وزارت امنیت داخلی (DHS) آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با هماهنگی کارشناسان بهداشت عمومی و پزشکی با هدف از سرگیری ارتباطات و سفر‌های عادی ایمن به دلیل کرونا همچنان با شرکای خود در آمریکا و جهان همکاری خواهیم کرد.»

از ماه مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، آمریکا هر ماه محدودیت‌های مسافرتی خود برای مسافران کانادا و مکزیک را تمدید کرده است.

در حال حاضر انتظار می‌رود این محدودیت‌ها تا پایان تابستان ادامه یابد، که زمان مناسبی برای گردشگری آمریکا محسوب می‌شود. خطوط هواپیمایی نیز با اشاره به افزایش در تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا می‌گویند چندین ماه طول خواهد کشید تا محدودیت‌های سفر از آمریکا لغو شود.

آمریکا علاوه ‌بر کانادا و مکزیک، کشور‌های حوزه شنگن، انگلیس، ایرلند، چین، آفریقای جنوبی، ایران و برزیل را نیز جز لیست ممنوعیت‌های مسافرتی خود اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار