صباغیان گفت: معدن کوشک بافق به مزایده نرفته، اما تمدید فعالیت آن، در قبال عمل به تعهدات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا صباغیان، نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نارضایتی‌هایی بین کارگران و مسئولان منطقه در خصوص معدن کوشک وجود داشت که پیگیر به مزایده رفتن آن بودیم.

او افزود: به دلایلی و با تصمیم مسئولان و با شرط عمل به یکسری تعهدات، این معدن به مزایده نمی‌رود.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صورت جلسه تدوین شده در ۱۶ بند است که به امضای همه مسئولان هم رسیده است، تصریح کرد: در قبال انجام تعهدات، پروانه معدن کوشک تمدید شده است که در صورت انجام ندادن، برای لغو امتیازات و مزایده مجدد اقدام می‌شود.

صباغیان با اشاره به برخی از بند‌های این صورت جلسه، گفت: احداث کارخانه ۸۰ تنی برای فرآوری در جوار این معدن، اجرای طرح طبقه بندی برای کارگران، پرداخت دو درصد عوارض برای شهر، بومی بودن مدیر عامل و یک عضو از هیات مدیره، برخی از این تعهدات است.

او با بیان اینکه حوزه مهریز و شهرستان‌های آن از جمله مناطق معدن خیز هستند، افزود: به دلیل تحریم‌های نفتی، دولت تصمیم گرفته تا از معادن در حد کامل بهره برداری کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق قانون این معادن به مزایده گذاشته و به بخش‌های دولتی و خصوصی واگذار می شود.

صباغیان تصریح کرد: اگر برای استخراج از معادن برنامه کامل و هدفمندی نداشته باشیم، ناخودآگاه با چاله‌های استخراج شده مواجه می‌شویم.

او افزود: مسئولیت اجتماعی در قبال تخریب محیط زیست، استفاده دولت و بخش خصوصی است که چند سالی پیگیر انجام مسئولیت اجتماعی معادن در قبال مردم هستیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار