مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از امروز جمعه تا روز دوشنبه احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق و احتمال برخاستن گرد و غبار محلی در استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری  مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی از امروز جمعه تا روز دوشنبه احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و احتمال برخاستن گرد و غبار محلی در استان وجود دارد.

او افزود: بر اساس این پدیده از امروز تا دوشنبه به ویژه شنبه و یک  شنبه احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای در برخی از مناطق مرتفع استان بویژه مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و در روز شنبه و یک شنبه احتمال تند باد‌های لحظه ای، برخاستن گرد و خاک محلی و موقتی در نیمه جنوبی، مناطق غربی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

سبزه زاری با اشاره به احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی به صورت نقطه‌ای و احتمال آبگرفتگی و آسیب به سازه‌های موقت تبلیغاتی، ساختمانی و گلخانه‌ای اظهار داشت:  توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق، وزش باد و صاعقه، احتیاط در صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره صورت گیرد.

انتهای پیا/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.