رهبر حزب وحدت اسلامی در پیامی خواستار تشکیل یک حکومت با مشارکت همه اقوام شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفته است که به منظور ایجاد ثبات ملى در کشور، یک حکومت مبتنی بر اراده مردم و مشارکت همه اقوام و مذاهب شکل گیرد.

آقای محقق، با نشر پیامی در صفحه فیس‌بوکش تأکید کرده است که حکومت آینده نباید یک‌جانبه باشد. او گفته است در این راستا مذاکره با سران جهادى و سیاسى و شخصیت‌هاى ملى ضرورت انکارناپذیر است.

محقق هم‌چنان تصریح کرده که در حکومت جدید باید به ارزش‌هاى دینى، ملى، حقوق بشر، زنان، حقوق اقوام و مذاهب احترام گذاشته شود.

به باور آقای محقق، جهت تحکیم ثبات و امنیت کشور، باید شرایط برای همکاری کشورهاى منطقه و جلب کمک‌هاى جامعه جهانى به افغانستان فراهم شود.

محمد محقق همچنان گفته که از نظر او تسلط طالبان بر کشور و خصوصاً کابل، هم خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد. رهبر حزب وحدت مردم توضیح داده که با ورود طالبان به کابل، بساط یک حکومت «چپاول‌گر فاسد» و «تبعیض‌گراى منفور» برچیده شد و مردم از شر آن نجات یافت.

محقق تصریح کرده که حکومت تحت رهبری اشرف غنی، رییس‌جمهور فراری کشور، در برابر چشمان حیرت‌زده مردم دنیا و افغانستان، سرمایه‌هاى ملى و کمک‌هاى جهانى را به نفع خود غارت می‌کرد.

به باور محقق، اشرف غنی با اعمال تبعیض‌هاى ناروا شیرازه وحدت ملى را از هم پاشید و دشمنى را با اقوام و شخصیت‌ها به‌حدى به اوج رسانید که در برابر تهاجم طالبان به کابل تنها ماند.

او در ادامه، اما گفته است که طالبان نباید از طریق زور و ایجاد رعب و وحشت وارد کابل می‌شدند بلکه ایجاب می‌کرد طبق یک تفاهم ملى با مشارکت همگانى حکومت جدید ایجاد می‌شد و برخی نابسامانی‌ها و زورگویی‌ها پیش نمی‌آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار