فعالان شبکه‌های اجتماعی در شب زیارتی این هفته که مصادف با شام غریبان شهادت سید و سالار شهیدان است، توئیت هایی را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دهم محرم الحرام هم از راه رسید و واقعه عاشورا مثل چنین روزی به وقوع پیوست. ساعاتی پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانشان، اهل خیمه‌ها به اسیری گرفته شدند. حضرت زینب (س) به همراه کودکان و دیگر بازماندگان این واقعه از صحرای کربلا به کوفه و سپس به شام برده شدند.

شام غریبان، غروب آفتاب روز عاشورا است که در فرهنگ مسلمانان و شیعیان بسیار بزرگ شمرده می‌شود و ارادتمندان و عاشقان اهل بیت در شام غریبان نیز به عزاداری می‌پردازند. همه مردم به یاد اسیری اهل خیمه‌ها و کودکان بازمانده از واقعه کربلا که در غروب عاشورا و در تاریکی شب پناهی به جز خدا نداشتند و در بیابان‌ها سرگردان بودند، نوحه می‌خوانند و عزاداری می‌کنند.

در روایات آمده که شب جمعه، شب زیارتی مخصوص سیدالشهدا است. شب زیارتی این هفته مصادف با شام غریبان شهادت ایشان شده و کاربران و فعالان فضای مجازی به رسم هر شب زیارتی و شب‌های دهه اول محرم توئیت‌هایی را به یاد شهدای کربلا در حساب‌هایشان منتشر کردند.


بیشتر بخوانید


این توئیت‌ها با هشتگ‌های #شب_زیارتی و #شام_غریبان منتشر شدند و فضای مجازی حال و هوایی محرمی پیدا کرد و به حسینیه‌ای مجازی تبدیل شد. در ادامه بخشی از توئیت‌های عاشقان امام حسین (ع) با این هشتگ‌ها را مشاهده می‌کنید:

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)
بنوش آب را به یاد امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) ویارانش
ولعنت کن قاتلان امام حسین (ع) و قاتلان اهل بیت (ع) ویارانش
هزاران لعنت بر قاتلان امام حسین (ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)
سوخته ام از دوریت، دوست دار توٱم و آن حرم زیبایت
دوست دارم که بیایم به حرم، و بشم خاک پای زوارت