سلمان زاده از ثبت رکورد سه رقمی در بستری مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان و ادامه بی تفاوتی ها در برابر این بیماری خبر داد.

شکراله سلمان زاده؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت:دیروز در جنوب غرب خوزستان ۵۹۳ مورد جدید مثبت کرونا ثبت شد که ۲۱۹ نفر مربوط به آبادان، ۱۴۶ نفر از خرمشهر و ۲۲۸ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ از شادگان گزارش شده است.

او از جان باختن ۶ نفر دیگر ظرف ۲۴ ساعته گذشته در اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: دیروز ۶ نفر فوتی بودند که پنج نفر در آبادان و یک نفر در خرمشهربوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان به نحوه ارائه خدمات درمانی به مبتلایان جدید اشاره کرد و گفت: از این ۵۹۳ مورد مثبت جدید ۵۴۳ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند که شمار آن‌ها در آبادان ۱۸۴ نفر، خرمشهر ۱۳۴ نفر و در شادگان ۲۲۵ نفر بود.

بستری روزانه کرونایی در جنوب غرب خوزستان ۳رقمی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ادامه با بیان اینکه دیروز۱۰۷ نفر بستری و ۷۲ نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده اند. شمار موارد مثبت بستری در بیمارستان‌های زیر مجموعه این بیمارستان را ۴۹۱ نفر اعلام کرد.

او از ثبت رکورد جدید بستری بیماران کرونایی در جنوب غرب خوزستان خبر داد و افزود: این افزایش بستری بدون تردید افزایش مرگ را در منطقه به همراه خواهد داشت.

سلمان زاده شرایط فعلی را فاجعه آمیز دانست و بیان کرد: دیگر نمی‌توان گفت شرایط به فاجعه نزدیک است بلکه امروز باید گفت در اوج بحران و در دل فاجعه کرونایی قرار داریم، اما باز هم هیچ همراهی خاصی صورت نمی‌گیرد.

او ادامه داد: باید اعتراف کرد که تمام هشدارها، تاکنون بی‌فایده بوده است و خون بیمارانی که روزانه کشته می‌شوند بر گردن کسانی است که نسبت به اوضاع کنونی بی‌مسئولیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان به شرایط سخت کادر درمان نیز اشاره کرد و گفت: در این بین تاب و تحمل پرسنل بهداشت و درمان نیز به حداقلی‌ترین میزان خود رسیده است، اما هنوز برخی بدون توجه به بیش از یک سال و نیم جانبازی ایشان؛ به هیچ ضابطه و پروتکلی پایبند نیستند.

سلمان زاده با بیان اینکه بی تفاوتی مسئولان و مردم در برابر این فاجعه بزرگ را تعجب آمیز است، افزود: اگر مردم و مسئولین بسیج نشوند و این بی‌تفاوتی عجیب در برابر مرگ شهروندان و نبودن حتی یک تخت بستری در بیمارستان‌ها ادامه پیدا کند؛ نظام سلامت بی شک دیگر پاسخگو نخواهد بود.

بنا بر آمار ارائه شده از ابتدای اپیدمی کرونا تا کنون، مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان حدود ۲۴۲ هزار مورد بوده است که از این تعداد بیش از ۱۵ هزار بستری و بیش از ۱۲ هزار نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.