معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرارگاه دانشگاهی و عملیاتی مبارزه با کرونا در مشهد از امروز(پنج‌شنبه) به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرارگاه دانشگاهی و عملیاتی مبارزه با کرونا در مشهد از روز پنجشنبه همزمان با عاشورای حسینی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند؛ این اقدام با توجه به روند افزایشی تعداد بیماران بستری شده و سرپایی در موج پنجم کرونا و به منظور خدمات رسانی بهتر به بیماران انجام شده است.

او افزود: این قرارگاه با همکاری اعضای هیئت علمی، مسئولان دانشگاهی و استانی به صورت شبانه روزی مشکلات روند خدمات رسانی به بیماران کرونایی را رصد و نسبت به برنامه ریزی برای رفع آن اقدام می‌کند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در ۲ هفته اخیر تعداد بیماران بستری شده و سرپایی مبتلا به کرونا در خراسان رضوی به‌طور چشمگیر افزایش یافته است.

بدیعی بیان کرد: در این مدت اقدامات موثری در زمینه افزایش تعداد مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا با فعالیت ۲۴ ساعته، افزایش درمانگاه‌های خصوصی به منظور گسترش خدمات سرپایی در سطوح یک و دو، افزایش مراکز سرپایی تزریق رمدسیویر به ۱۵ مرکز، افزایش داروخانه‌های توزیع کننده رمدسیویر به ۲۳ مرکز و توسعه تخت‌های بیمارستانی به منظور خدمات رسانی به بیماران کرونایی انجام شده است.

او تصریح کرد: بیمارستان شریعتی مشهد به طور مجدد برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا فعال شده و همچنین در سایر بیمارستان‌ها نیز ظرفیت‌هایی برای پذیرش این بیماران مهیا شده است ضمن اینکه از ظرفیت مراکز غیر دانشگاهی نیز در این حوزه به شکل مطلوب استفاده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: با همکاری تولیت آستان قدس رضوی تجهیزات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد خریداری و تحویل داده شد و با پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی، دستگاه‌های سی تی اسکن برای بیمارستان‌های قائم (عج) و شهید هاشمی نژاد مشهد تامین شد و همچنین تعمیر و تجهیز آمبولانس‌ها و سایر موارد مورد نیاز نیز انجام شد.

بدیعی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت تمامی مسئولان بتوانیم به زودی از موج پنجم شیوع کرونا در خراسان رضوی خارج شویم.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.