فارس یکپارچه سیاهپوش در سوگ عاشورای حسینی

همزمان با سراسر کشور مردم مؤمن و ولایتمدار فارس در دهمین روز ماه محرم (عاشورای حسینی) سوگوار هستند و شور عزاداری‌ها در این استان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به اوج رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قشر‌های مختلف مردم در استان فارس امروز و با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی، حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در قالب دسته‌های سینه زنی در نقاط مختلف استان در غم شهادت جانسوز امام حسین (ع) و در فراق ۷۲ شهید کربلا سوگواری می‌کنند.

امروز شهر شیراز به محوریت سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) همچون مناطق مختلف این استان صحنه دلدادگی شیفتگان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

حرم شاهچراغ (ع) امروز دهم ماه محرم الحرام و همزمان با عاشورای حسینی، میزبان سوگوران و عزادارانی است که برای شهادت امام سوم شیعیان بر سینه می‌زنند و می‌گریند.

عزاداران در سایه موج پنجم کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، با مداحی آقایان موسوی نژاد، هنرور و خائف پناه، به عزاداری می‌پردازند و گوشه‌ای از ارادت خود را به امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا نشان می‌دهند.

بعد از مراسم عزاداری، نماز ظهر عاشورا، به یاد آخرین نماز امام حسین (ع)، به امامت آیت الله دژکام، امام جمعه شیراز در حرم مطهر برگزار و بعد از نماز عصر مراسم مرثیه سرایی برگزار می‌شود.

امشب هم خدام آستان احمدی و محمدی (ع) مراسم شام غریبان را با لاله گردانی برگزار می‌کنند و دعای کمیل می‌خوانند.

ارادتمندان و دوستداران ائمه اطهار (ع) همچنین با نصب پارچه نوشته‌های سیاه رنگ عزا بر سر درب منازل، مغازه‌ها و مکان‌های عمومی عشق و علاقه خود را نسبت به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش نشان می‌دهند.

سخنرانان و مداحان در این آیین‌های سوگواری به تبیین بخشی از زندگی، ابعاد شخصیتی، فضائل اخلاقی و ویژگی‌های سومین امام شیعیان و اهداف نهضت عاشورا می‌پردازند.

امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا ایستگاه صلواتی و پذیرایی در هیات صورت نگرفته و بجای آن ایستگاه سلامت با توزیع ماسک، مواد ضدعفونی و سایر ملزومات بهداشتی در خدمت عزادران است.

در سایر شهرستان‌های فارس نیز شیفتگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باحضور در تکایا، حسینیه‌ها و مساجد در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) مجالس عزاداری برپا کرده و اشک ماتم می‌ریزند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار