مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: از ۸۳۰ واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی استان ۶۶۴ واحد معادل ۸۰ درصد آن فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اظهار داشت: در ۲۰ شهرک، ناحیه و منطقه ویژه اقتصادی در استان زمین به متقاضیان واگذار شده است و اراضی باقی مانده هم در حال واگذاری به سرمایه‌گذاران واقعی است.

او با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر اقدامات مطلوبی در راستای توسعه شهرک‌های صنعتی استان انجام شده است، افزود: افتتاح و شروع سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی شماره چهار سنندج بعد از ۲۰ سال و تحول، رونق دهی و بهره‌برداری واقعی از شهرک‌های صنعتی آونگان قروه و صاحب سقز با توسعه و اجرای پروژه‌های شهرک سازی از جمله اقدامات انجام شده طی چهار سال اخیر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه شاخص شهرک سازی صنعتی در کردستان از ۱۵ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۷۲ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است، گفت: طی این مدت کردستان رتبه نخست شهرک سازی در بین استان‌های کشور را با ۲۰۸ درصد رشد به خود اختصاص داده است.

خسروی افزود: بودجه حمایتی از صنایع کوچک در استان از ۴۴۰ میلیون ریال در چهار سال گذشته به هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

او با بیان اینکه ۸۳۰ واحد تولیدی تاکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به اجرا درآمده‌اند، گفت: در حال حاضر از این تعداد ۱۶۶ واحد غیرفعال و ۶۶۴ واحد هم فعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما در سال جاری احیای واحد‌های راکد و دارای توجیه اقتصادی است که در این راستا براساس پایش انجام شده تاپایان سال ۴۵ واحد به چرخه تولید بازخواهند گشت.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.