منابع خبری از سفر نفتالی بنت به واشنگتن برای ملاقات با رئیس‌جمهور آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آکسیوس در گزارشی اعلام کرد «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی قصد دارد هفته آینده در سفری به کاخ سفید، با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، دیدار کند.

این نشریه با بیان آن‌که این دیدار پنج‌شنبه هفته آینده انجام خواهد شد نوشت: «دیدار بنت و بایدن در بحبوحه بحران کنونی در افغانستان انجام می‌شود.»

پیش‌تر مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا در نظر داشتند تا دیداری در ماه ژوئیه (تیر) داشته باشند، اما بعد این دیدار به دلیل برنامه‌های بایدن و چالش‌های داخلی که بنت با آن در سرزمین‌های اشغالی روبه‌رو بود، به ماه اوت (مرداد) موکول شد؛ اما اکنون انتظار می‌رود که نفتالی بنت اولین مقام بین‌المللی باشد که با بایدن در زمان تحولات افغانستان دیدار می‌کند.

این نشریه همچنین با بیان آن‌که مقامات صهیونیستی بسیار مراقب هستند تا به شکل عمومی از خروج آمریکا انتقاد نکنند، اعلام کرد چند منبع صهیونیستی به آکسیوس اعلام کردند که مقامات رژیم اشغالگر تحولات کنونی را نشانه «شکست امنیتی آمریکا در افغانستان» می‌دانند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم اشغالگر، نیز در اظهاراتی از خروج آمریکا از افغانستان انتقاد کرد و مدعی شد: «من می‌دانستم اگر آمریکا از افغانستان خارج شود، چنین پیامدی در انتظار کابل خواهد بود.»

با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، از این کشور، قدرت به دست طالبان افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را در افغانستان تعطیل کردند.

ساعاتی پیش پس از انتشار بیانیه‌ای از سوی پنتاگون مبنی بر افزایش حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان، یک مقام ارشد از آمریکا از حضور ۴ هزار و ۵۰۰ نیروی این کشور در فرودگاه بین‌المللی کابل خبر داد.

«اشرف غنی» روز یکشنبه افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک کرد، البته تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد کشور دیگری را برای پناه‌بردن انتخاب کند.

البته امروز بعد از گمانه‌زنی‌های طولانی درباره کشوری که اشرف غنی به آن پناه برده است وزارت خارجه امارات اعلام کرد رئیس‌جمهور سابق افغانستان و خانواده او در امارات هستند و ابوظبی به دلایلی که آن‌ها را بشردوستانه خواند از غنی و خانواده‌اش استقبال کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
ارباب به دیدن نوکر می رود جالب است
آخرین اخبار