تندیس عبدالعلی مزاری، شهید وحدت ملی در مرکز بامیان در پی انفجاری متلاشی شد. این انفجار توسط افراد ناشناس صورت گرفته است. طالبان تاکنون واکنشی نشان نداده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، منابع مردمی در ولایت بامیان تأیید می‌کنند که تندیس عبدالعلی مزاری «شهید وحدت ملی» در مرکز شهر بامیان در پی انفجاری تخریب شده است.

تاکنون روشن نیست که تندیس چگونه منهدم شده است؛ اما باشندگان شهر بامیان روایت‌های متفاوتی دارند. برخی گفته‌اند که این تندیس با انفجار ماین تخریب شده، اما شماری دیگر معتقدند که تندیس عبدالعلی مزاری با شلیک راکت ویران شده است.

تخریب تندیس عبدالعلی مزاری، با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است. کاربران این کار را یک عمل «وقیحانه» و اهانت به ارزش‌ها و هویت یک قوم دانسته اند.

تاکنون مشخص نیست چه کسی و یا گروهی مرتکب این عمل شده است.

باشندگان بامیان و سیلی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از شام روز سه‌شنبه تاکنون به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار شناسایی و مجازات عاملان این قضیه شده‌اند.

یک باشنده دیگر شهر بامیان که نمی‌خواهد از وی نام برده شود، با تأیید این خبر به روزنامه ۸صبح گفت که به باور او طالبان محلی به دلیل عقده‌های شخصی و شاید بدون مشورت با رهبران سطح بلند این گروه به‌گونه خودسر دست به تخریب تندیس «شهید وحدت ملی» زده باشند.

شام روز سه‌شنبه ۲۶ اسد نخست گزارش‌هایی منتشر شد که صدای انفجار در مرکز شهر بامیان شنیده شده است، اما لحظاتی بعد مشخص شد که تندیس عبدالعلی مزاری هدف شلیک راکت قرار گرفته و منهدم شده است.

عبدالعلی مزاری، رهبر و بنیان‌گذار حزب وحدت اسلامی افغانستان بود. او در سال ۱۳۷۳ خورشیدی از سوی گروه طالبان بازداشت شد و در ولسوالی چهارآسیاب ولایت کابل به قتل رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار