نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: انتصاب امیر دریادار شهرام ایرانی به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از کردستان، نشان دهنده دلبستگی همه اقوام و مذاهب به دفاع از حریم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان روز چهارشنبه پیام تبریکی در رابطه با این انتصاب نگاشته که در متن این پیام آمده است: اعطای درجه دریاداری و انتصاب به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از سوی رهبر حکیم انقلاب را به امیر دریادار شهرام ایرانی و مردم فهیم، فداکار، انقلابی و ولایتمدار کردستان تبریک عرض می‌نمایم.

بی شک حضور حضرتعالی در یکی از بالاترین رده‌های نظامی کشور حاصل تعهد به آرمان‌های انقلاب، تخصص و سوابق درخشان گذشته بوده تا امروز مورد اعتماد فرمانده کل قوا قرار گرفته اید که این سرمایه ارزشمند برگ زرینی بر افتخارات کردستان در عرصه ملّی و نشان دهنده دلبستگی همه اقوام و مذاهب در دفاع از حریم انقلاب در مقابل مستکبرین جهان را دارد.

امیدوارم به لطف و عنایت الهی و دعای خیر مردم استان در این جایگاه موفق و پیروز باشید.

فرمانده معظم کل قوا روز سه‌شنبه ۲۶ مردادماه، در حکمی امیر دریادار دوم شهرام ایرانی را با اعطای درجه دریاداری و فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

امیر دریادار شهرام ایرانی در سال ۱۳۴۶ در سنندج متولد شد و پس از طی مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی در شهرستان سرپل ذهاب، پس از شروع جنگ تحمیلی مقطع متوسطه را در شهر سنندج سپری کرد.

فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش در سال ۱۳۶۴ وارد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر شد و پس از فارغ التحصیلی در رشته ناوبری و فرماندهی کشتی از این دانشگاه، فرماندهی انواع یگان‌های شناور سطحی کلاس سبک و سنگین از جمله ناوچه‌های توپدار، ناو‌های موشک انداز، ناو‌های پشتیبانی و نیروبر، ناوشکن‌های کلاس الوند و ناو بالگردبر جمهوری اسلامی ایران خارگ را بر عهده گرفت.

دریادار ایرانی همچنین دوره کارشناسی ارشد فرماندهی و ستاد را طی کرده و هم اکنون علاوه بر عضویت در هیات علمی در دافوس آجا، به عنوان استاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز به تدریس می‌پردازد.

رییس عملیات منطقه یکم دریایی ارتش (بندرعباس)، رییس ستاد و جانشین فرماندهی این منطقه، جانشینی معاونت عملیات نداجا، معاونت آموزش نیروی دریایی و جانشینی معاونت آموزش ارتش از جمله مسوولیت‌های پیشین وی است.

امیر دریادار ایرانی همچنین علاوه‌بر عضویت در هیات رییسه و سخنگویی چندین رزمایش مهم نیروی دریایی و مشترک ارتش، فرماندهی برخی از مهمترین مأموریت‌های ناوگروه‌های ارتش از جمله مأموریت عبور از کانال سوئز در سال ۱۳۹۱ و فرماندهی عملیات متعدد امداد و نجات دریایی را نیز برعهده داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.