رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: روند تعداد بیماران بستری افزایشی است و روزانه بیش از ۸۰۰ بیمار خدمات بستری داریم و نزدیک به ۵۰۰ بیمار خدمات درمانی ۲ تا ۳ ساعته دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه عموم مردم مطلع هستند این روز‌ها در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط در طول مدت شیوع بیماری کرونا قرار گرفته ایم اظهار داشت: روند تعداد بیماران بستری افزایشی است و روزانه بیش از ۸۰۰ بیمار خدمات بستری داریم و نزدیک به ۵۰۰ بیمار خدمات درمانی ۲ تا ۳ ساعته دریافت می کنند.

او افزود: مراجعه روزانه حدود هزار و ۳۰۰ بیمار تنفسی بدحال بار سنگینی بر کادر بهداشت و درمان تحمیل می‌کند.


بیشتر بخوانید


شیرانی با ابراز تاسف از اینکه این روز‌ها بیمارانی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که طی ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته درمان‌های متعدد را دریافت و پاسخی نگرفته اند یادآور شد: مراجعه بیماران بدحال و تعداد بالای مرگ و میر ناشی از کرونا، فشار بیشتری را به کادر درمانی تحمیل می‌کند.

او ادامه داد: به لحاظ دارو و تجهیزات مشکل عمده‌ای در استان وجود ندارد و مصرف دارو‌ها مدیریت می‌شود.

شیرانی ابراز امیدواری کرد: مردم از فرصت تعطیلات استفاده و علاوه بر خودداری از شرکت در تجمعات، تک تک و بصورت شخصی و بعنوان یک تعهد اجتماعی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی متعهد باشند.

او افزود: نگرانی عمده با توجه به برگزاری مراسم‌های عزاداری دهه اول محرم بصورت زادگاه محور در سال‌های گذشته، در چنین شرایطی بازگشت کسانی است که خارج از استان هستند و حتی کسانی است که در استان هستند، اما به روستا و شهر خود باز می‌گردند.

شیرانی اضافه کرد: شرکت در مراسم، دید و بازدید‌ها و هم نشینی با اقوام و آشنایان موجب تشدید بیماری می‌شود.

او ادامه داد: در زمانی که بار ویروس در استان بالا است و سویه غالب سویه چموش دلتا است که به راحتی، در بازه زمانی کوتاه، در فضا‌های باز و حتی با استفاده از ماسک در فاصله‌های نزدیک منتقل می‌شود بر ضرورت رعایت دسترالعمل‌های بهداشتی می‌افزاید.

شیرانی گفت: در هر تجمعی یک تا دو بیمار یا ناقل وجود دارد که می‌تواند بیماری را به دیگران منتقل نمایند.

او افزود: اگر در موج پنجم شیوع بیماری کرونا افزایش موارد مبتلا را داشته باشیم ممکن است ظرفیت بیمارستان‌های استان تکمیل و با مشکل جدی مواجه شویم.

شیرانی در پایان از مردم خواست: این روز‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار