تامین تراشه، بزرگترین مشکل شرکت هوآوی

با تحریم‌های آمریکا علیه شرکت چینی هوآوی این شرکت در تولید تراشه با مشکل مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  اگر آمریکا در سال ۲۰۱۹ هوآوی را به دلایل امنیتی در فهرست تحریم شده‌ها قرار نمی‌داد و شرکت Huawei را از دریافت تراشه از کارخانجات خاص با استفاده از فناوری آمریکایی منع نمی‌کرد، این شرکت با مشکلات تراشه‌ای مواجه نمی‌شد.

با این وجود، رئیس دوره‌ای این شرکت گوئو پینگ مصمم است که هوآوی هرگز از صنعت گوشی‌های هوشمند کنار نمی‌رود. گوئو با استناد به رفتارهای آمریکا علیه این شرکت گفت: سیاست‌های هر کشور هیچ تاثیری بر جایگاه هواوی در جهان ندارد و این شرکت هرگز تجارت خود را تنها به فروش در چین محدود نمی‌کند. گو پینگ، رئیس دوره‌ای هواوی می‌گوید: "آنچه ما را نمی‌کشد ما را قوی‌تر می‌کند. "

صبح امروز، گوئو به کارکنان جدید هواوی گفت: آمریکا مشکلات زیادی را برای هواوی ایجاد کرده است، اما این مشکلات قابل حل هستند و این مشکل در زنجیره تامین است که آمریکا تأثیر زیادی بر هواوی دارد. برای مقابله با این کشور به سرمایه گذاری و نوآوری بیشتری نیاز داریم. هواوی شرکای زنجیره‌ای صنعتی خود را برای حل مشکلات تداوم عرضه و رقابت ایجاد کرده و به آن‌ها کمک کرده است.

بزرگترین مشکل هوآوی چیست؟

رئیس هیات مدیره شرکت هوآوی  افزود: "اگر هر کارمند با پشتکار و موثر کار کند، هواوی بهتر می‌شود و آمریکا نمی‌تواند ما را شکست دهد.   بزرگترین مشکل این شرکت ناتوانی در خرید تراشه برای گوشی‌های همراه است.

کمبود تراشه شرکت هوآوی

در حالی که قرار گرفتن در فهرست تحریم‌ها دسترسی هواوی به زنجیره تامین آمریکا را دشوار می‌کند، گوئو می‌گوید مهمترین مسئله‌ای که بر هوآوی تأثیر می‌گذارد ناتوانی آن در خرید تراشه است. در حال حاضر، بزرگترین مشکل برای ما تجارت گوشی‌های همراه است. همانطور که همه می‌دانیم، تراشه‌های گوشی همراه به دلیل کوچک بودن و مصرف کم آن‌ها به فناوری پیشرفته احتیاج دارند. هواوی می‌تواند تراشه خود را طراحی کند، اما هیچکس نمی‌تواند آن را برای ما تولید کند.

رئیس فعلی هواوی در ادامه افزود: "گوشی‌های هواوی دارای فناوری‌های منحصر به فرد خود هستند. ما منتظر روزی هستیم که مشکل اصلی تولید تراشه در چین به طور کامل حل شود. " رئیس هواوی همچنین در مورد ۶G فکر می‌کند نسل بعدی اتصال بی سیم به عنوان یک شبکه منطقه‌ای برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار