عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: محرم نمادی برای اسلام بوده و این نماد، خود احیا کننده ارزش های اسلامی و عاملی برای گرویدن افراد به اسلام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن مرادی عضو جامعه روحانیت شیراز بیان کرد:  محرم و صفر دو ماهی است که در آن افراد بیشتر از سایر ماه‌ها به عظمت خانواده ائمه اطهار پی برده و تأمل می‌کنند زیرا در این دو ماه  مراسم‌های روضه و عزاداری حتی با شیوع ویروس کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شده و افراد بیشتر با خصایص این خاندان آشنا می‌شوند.

او تصریح کرد: اسلام بدون محرم و صفر و وقایعی که در این دو ماه روی داد استوار نمی‌شود زیرا امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در راه اسلام به شهادت رسیده تا اسلامی که امروز به جامعه بشری تحویل داده می شود اسلامی ناب و عاری از از هر گزندی باشد در این میان نباید فراموش کرد که امام حسین (ع) نقش ویژه ای در جذب افراد مختلف به اسلام داشته و توانست چشم جهانیان را باز کند.

 مرادی ادامه داد: در زمانی که ظلم تمام جهان را گرفته بود امام حسین (ع) علاقه‌ای با بیعت کردن با ظالمان نداشت و به درخواست مردم کوفه به سمت این شهر حرکت کرد با این حال وقتی که با خیانت مردم کوفه مواجه شد و از سویی لشکریان یزید را دید تصمیم بر آن گرفت که برای اعتلای اسلام به جنگ با کافران بپردازد و این موضوع نیز خود درسی برای جامعه اسلامی است.

عضو جامعه روحانیت شیراز افزود: با نگاهی به زندگی ائمه اطهار در می یابیم که تمامی اقدامات این افراد برای جامعه اسلامی درسی بوده که می‌توانند در زندگی و با به کار بستن آن ها زمینه رشد در درگاه خداوند را فراهم سازد و به طور کلی می‌توان گفت که با پیداه سازی سیره ائمه اطهار در زندگی جامعه بشری می‌توان به حیات طیبه دست پیدا کرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.