استفاده از ساختمان انتشارات آستان قدس به عنوان داروخانه ویژه بیماران کرونایی

با هدف تسریع در خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، آستان قدس رضوی ساختمان مرکز پخش انتشارات آستان قدس را در اختیار مؤسسه خدمات دارویی رضوی قرار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پس از صدور دستور ۸ ماده‌ای تولیت آستان قدس رضوی برای بسیج امکانات در مقابله با موج پنجم کرونا، موسسه خدمات دارویی به عرصه تأمین دارو‌های ضروری بیماران کرونایی ورود کرد تا کمبود‌های این حوزه تأمین کند.

خرید مستقیم ۴۰ هزار آمپول رمدسیویر از تهران و عرضه آن در بیمارستان مرکزی امام از جمله این اقدامات بود که به طور طبیعی با مراجعه گسترده خانواده‌های بیماران همراه شد.

به همین منظور برای کاهش زمان انتظار مراجعه‌کنندگان به داروخانه امام رضا (ع)، آستان قدس رضوی ساختمان مجاور آن که در اختیار انتشارات آستان قدس است را هم برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی و عرضه دارو‌های مورد نیاز آن‌ها اختصاص داد.

سید مهدی هاشمی‌نژاد مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی در این‌باره گفت: برای تسریع در ارائه خدمت به بیماران کرونایی در داروخانه امام و کاهش حجم مراجعات، فروشگاه کتاب «به‌نشر» در نزدیکی این داروخانه به طور موقت برای افزایش فضای خدمت‌رسانی آماده شده است.

او افزود: این داروخانه که به سیستم نرم‌افزاری تجهیز شده، از امروز ۲۷ مرداد خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی را آغاز کرده است.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی ادامه داد: این داروخانه با اخذ مجوز از معاونت غذا و دارو به مدت سه ماه به ارائه خدمات به بیماران کرونایی خواهد پرداخت و در صورت نیاز و تداوم شرایط بحرانی در مشهد، مجوز آن تمدید می‌شود.

هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه داروخانه مرکزی امام با بیش از۷۰ نفر در سه شیفت کاری و پذیرش شبانه‌روزی، به یک هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌دهد، بیان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی داروخانه جدید، از حجم مراجعان به داروخانه امام و زمان انتظار همراهان کاسته و روند ارائه خدمات به بیماران کرونایی تسریع شود.

او با اشاره به تهیه ۴۰ هزار داروی رمدسیویر برای بیماران کرونایی توسط موسسه خدمات دارویی رضوی اشاره و تصریح کرد: این مؤسسه تمام توان خود را برای تأمین نیاز‌های دارویی بیماران کرونایی به‌کار گرفته و با توجه به کمبود مقطعی آمپول رمدسیویر، یکی از اقدامات مهم در این حوزه، خرید و انتقال حجم قابل توجهی از این آمپول به مشهد بوده است.

مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی تاکید کرد: به همین منظور طی دو هفته گذشته در ۴ مرحله ۴۰ هزار رمدسیویر و ۱۲ هزار داروی آنوکساپارین با همکاری شرکت یاراطب ثامن به‌طور مستقیم از کارخانه تهران خریداری و برای توزیع به داروخانه‌های مشهد انتقال داده شده است که خوشبختانه خرید این دارو‌ها توسط مؤسسه خدمات دارویی رضوی و توزیع آن در داروخانه مرکزی و اورژانس عدالتیان مشهد، توانسته در روز‌های اخیر، مشکل کمبود داروی بیماران کرونایی در خراسان رضوی را برطرف کند.

حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی نیز در این باره گفت: با توجه به تأکید‌ات تولیت آستان قدس رضوی بر تسریع ارائه خدمات به بیماران کرونایی، فروشگاه «به‌نشر» واقع در خیابان رازی که یکی از مراکز پر فروش و قدیمی کتاب انتشارات آستان قدس است، به‌طور کامل تخلیه شده تا برای تأمین اقلام مورد نیاز بیماران کرونا در اختیار مؤسسه خدمات دارویی رضوی قرار بگیرد.

او افزود: در این شرایط بحرانی شهر مشهد و میزان بالای مراجعات به داروخانه مرکزی امام، تصمیم گرفتیم فروشگاه «به‌نشر» در نزدیکی این داروخانه را تعطیل کنیم و فضای آن را به داروخانه اختصاص دهیم تا با لطف و عنایت خداوند متعال از این روز‌های سخت نیز عبور کنیم.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی ادامه داد: «به‌نشر» از ابتدای شیوع کرونا با مشارکت ستاد فرمان اجرایی امام خمینی (ره) در مراکز فروش و عرضه کتاب در مشهد و سراسر کشور برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار مراجعان قرار داده است.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.