در تاسوعای ۱۴۰۰ هم با وجود شرایط کرونایی، عاشقان عباس (ع) و سیدالشهدا حضور در مجالس حسینی را فراموش نکردند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تاسوعای ۱۴۰۰ هم با کرونا همراه شد؛ اما هنوز هم عشق و علاقه مردم برای حضور در مجالس حسینی دیده می‌شود.

امروز جای جای ایران و پایتخت، پر است از جمعیت عزادارانی که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خود را به هیئات مذهبی رسانده اند تا ندای «لبیک یا حسین» و «لبیک یا عباس» سر بدهند.

تاسوعای حسینی

*مراسم ظهر تاسوعای حسینی در تهران، امروز در امامزاده صالح (ع) با سخنرانی حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی و مداحی محمدحسین پویانفر برگزار شد. حرم مطهر امامزاده صالح (ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام هشتم شیعیان، در مرکزیت بازارچه سنتی تجریش (منطقه یک تهران) واقع شده است.

تاسوعای حسینی

*هیئت مکتب‌الزهرا (س) هم با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی حسن‌آبادی و مرثیه‌خوانی محمدرضا طاهری و حسین طاهری مراسم تاسوعای حسینی را از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه برگزار کرد.

این مردم رسم وفاداری را از باب الحوائج حضرت عباس (ع) آموخته اند و تحت هیچ شرایطی سیدالشهدا و راه حق او را رها نمی‌کنند. تاسوعا که می‌رسد همه به یاد باب الحوائج عباس (ع) می‌افتیم؛ ابوالفضلی که برای دفاع از حرم آل الله از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و با وجود اینکه شمر لعین برایش امان نامه آورده بود، همراه با برادران خود برای دفاع از امام حسین (ع) و راه حق او قدم برداشت.

*هیأت مکتب الصادق هم که در میدان فلسطین واقع شده از نماز ظهر تاسوعا با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدحسین میرلوحی و مرثیه خوانی سیدمهدی میرداماد و سیدمصطفی میرداماد میزبان عزاداران بود.

*مراسم تاسوعای حسینی در دانشگاه تهران واقع در میدان انقلاب نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مرثیه‌خوانی سعید حدادیان برگزار شد.

تاسوعای حسینی

عباس بصیرت داشت و نیک می‌دانست که هیچ مسیری بهتر از مسیر آل الله نیست؛ او این را بسیار زودتر از حادثه کربلا وقتی که در رکاب پدر در جنگ صفین حضور داشت ثابت کرده بود. امروز ۲۷ مرداد ماه همزمان با روز تاسوعای حسینی، ایران غرق در ماتم و عزاست و خیلی از مردم در جای جای کشور لباس مشکی بر تن در هیئات مذهبی و کوی و برزن بانگ یا ابوالفضل العباس (ع) سر داده اند.

تاسوعای حسینی

بار دیگر کرد، لر، ترک، عرب، فارس، بلوچ، ترکمن و دیگر اقوام هر کدام با آداب و رسوم و گویش خاص خود، شعار «حب الحسین یجمعنا» را معنی بخشیدند. شما می توانید در ادامه فیلم و تصاویری از اجتماع تاسوعایی مردم در سراسر کشور را ببینید:


مراسم تاسوعای حسینی در سراسر کشور/ ایران یکپارچه غرق در ماتم شد +فیلم و تصاویر


تاسوعای حسینی

تهرانی ها هم از این قافله عقب نماندند و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مجالس عزای تاسوعای حسینی حاضر شدند.

براساس گزارش ها، دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در تمامی مراسم‌ها به طور کامل رعایت می‌شود؛ بهتر است شهروندان لوازم شخصی از جمله کتب ادعیه و و زیارت را به همراه داشته باشند.

در ادامه به ترتیب فیلم حضور عزاداران حسینی تهران در ورزشگاه شهید سعیدی، میدان امام حسین و مسجد ارک را ببینید:

 
 
 

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
عشق به امام حسین پایان ندارد....
فرقی نمیکنه پایتخت نشین باشی یا روستا زاده....
یا حسین جانم فدات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خدا ریشه یزیدان زمان رو بخشکاند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خدایا ریشه یزیدی رو در جهان نابود کن
و بحق امام حسین اوناییکه در غفلت و خوابن روبیدار کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
حسین جان،پدر ومادر وخودم وفرزندانم فدای تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
بر کشته ی دشت نینوا خون گریه کنیم کم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
ما دوساله هیئت نرفتیم دلم تنگ شده برا مراسم ان شا الله که سال بعد با خیال راحت هئیت و روضه بریم
آخرین اخبار