حیاتی گفت: عزاداری در مکان‌های مسقف و دسته روی هیات‌ها مطلقا ممنوع است همچنین عزاداری در مکان‌های باز با ظرفیت یک سوم مجاز است.  

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ولی اله حیاتی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: از عزاداران و بانیان هیات‌های عزاداری تقاضا می‌شود اصول بهداشتی را در حین مراسم رعایت کنند. عزاداری در مکان‌های مسقف و دسته روی هیات‌ها ممنوع بوده و عزاداری در مکان‌های باز با ظرفیت یک سوم مجاز است. 

او با بیان اینکه با هماهنگی فرمانداران افرادی به عنوان سفیران سلامت و مراقبان بهداشتی در بین هیات‌ها به کار گرفته می‌شوند، افزود: از بزرگان، متنفذین، شیوخ و علما در خواست شده حساسیت موضوع را برای عزاداران توضیح دهند تا بتوانیم با رعایت نکات بهداشتی علاوه بر برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، شاهد رجوع مردم به بیمارستان‌ها نباشیم.

حیاتی با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورا به صورت پراکنده و در فضای باز با رعایت نکات بهداشتی در سراسر استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: اداره‌های استان تا پایان وقت اداری روز شنبه ۳۰ مردادماه تعطیل بوده البته ادارات ضروری با یک سوم ظرفیت می‌توانند فعالیت خود را دنبال کنند و تردد بین استانی طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوع است و از ورود پلاک‌های غیربومی به استان و خروج پلاک‌های بومی جلوگیری می‌شود، اما تردد بین شهر‌های استان مجاز و از این بابت مشکلی نداریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان ادامه داد: مردم استان بدانند که کادر درمان و مجموعه مدیریت استان به ویژه شخص استاندار به عنوان رییس ستاد استانی کرونا دغدغه آن را دارند که در صورت رجوع مردم به بیمارستان ها، با تنگنا مواجه نشوند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی استان خوزستان گفت: واکسیناسیون نیز به جد در حال پیگیری است و تمام کمبود‌ها و کاستی‌های حوزه بهداشت توسط شخص استاندار برطرف شده است. تنها تقاضای ما از مردم رعایت اصول بهداشتی است تا از این مرحله عبور کنیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: محرم 1400 ، کرونا ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.