نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به اینکه پارسال قیمت خرمای کبکاب در این شهرستان کاهش بی‌سابقه‌ای داشت از مسئولان خواست اجازه ندهند آن تجربه تکرار شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تثبیت قیمت تضمینی ۱۲ هزار تومانی را برای خرمای کبکاب دشتستان خواستار شد و رئیس کمیسیون کشاورزی نیز در نامه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی تحقق این موضوع را درخواست کرد.

 در نامه‌ای که رضایی در تاریخ پنجم مرداد امسال به ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی نوشته آمده است: «سال گذشته شاهد کاهش بی‌سابقه قیمت خرمای کبکاب در این شهرستان بوده‌ایم و این در حالی است که هزینه داشت و برداشت محصول و همچنین هزینه زندگی کشاورزان افزایش قابل توجهی داشته است. بیم آن می‌رود که در سال جاری نیز تجربه تلخ سال گذشته تکرار شود و زندگی و معیشت کشاورزان دشتستان با بحران جدی روبه‌رو شود».

در این نامه ظرفیت تولید سالانه خرمای شهرستان دشتستان افزون بر ۱۲۰ هزار تن عنوان و درخواست شده است که مسئولان مربوط قیمت خرید تضمینی خرمای این شهرستان را دست‌ِکم به قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار تومان اعلام کنند.


بیشتر بخوانید


ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز در تاریخ ششم مرداد پیرو نامه نماینده دشتستان، خطاب به وزیر جهاد کشاورزی نوشته است: «لطفا موضوع در شورای قیمت‌گذاری طرح و در خصوص قیمت تضمینی برای حمایت از کشاورزان تصمیم‌گیری شود. قاعدتا بازار به حمایت روانی نیاز دارد و شروع موضوع، بازار را سامان خواهد داد».

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.