امسال در ایام تاسوعا و عاشورا، تقاضای خرید دام زنده از سال‌های قبل کمتر است اما شاهد نوسانات قیمت دام و گوشت در بازار هستیم.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ساله از چند روز مانده به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، بازار دام به سبب ازدیاد تقاضا از سوی هیئت های مذهبی تب و تاب بیشتری به خود می گیرد که امسال بدلیل محدودیت های کرونا و برگزاری هیئت های مذهبی تقاضای چندانی وجود ندارد‌. هر چند دلالان و چوبداران همیشه در صحنه هستند تا در ایام‌ و مناسبت های مختلف بتوانند بیشترین سود را عاید خود کنند.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که هر کیلو دام سبک با نرخ ۶۰ هزار تا ۶۷ هزار تومان و دام سنگین ۵۰ هزار تا ۵۵ هزار تومان در میادین عرضه می شود که نسبت به هفته های اخیر رشد چندبرابری داشته است. این درحالی است که با انباشت دام در واحدهای دامداری نباید نوسان خاصی در بازار رخ دهد.

 با تشدید ویروس کرونا، انباشت دام در واحدهای دامداری به قدری بالاست که صنعت دامپروری در رکود به سر می برد و از طرفی قیمت مناسب مرغ در برابر گوشت موجب شده تا تقاضا از سوی هیئت های مذهبی به سمت بازار مرغ سوق داده شود و تنها جوسازی و سودجویی حلقه های واسط منجر به اختلاف دام در بازار شده است.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین جزئیات عرضه دام در ایام‌تاسوعا و عاشورا ،علل اصلی التهاب قیمت و نرخ واقعی در بازار خبر شویم:

دلالان و چوبداران علت اصلی گرانی دام در ایام‌ تاسوعا و عاشورا

سعید سلطانی سروستانی کارشناس صنعت دامپروری در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دلایل گرانی دام در بازار اظهار کرد: در ایام محرم با تعطیلی کشتارگاه ها کشتار کاهش و نذورات جایگزین می شود که با این وجود اتفاق خاصی در بازار رخ نمی دهد، درحالیکه مردم تصور می کنند که در مناسبت ها باید نوسان خاصی رخ بدهد.

وی با اشاره به اینکه دام به میزان کافی در میادین وجود دارد، افزود: برخی افراد با جوسازی در این ایام، قیمت را افزایش می دهند، درحالیکه به سبب ازدیاد عرضه نوسانی در بازار نباید رخ دهد.

سلطانی سروستانی ادامه داد: دلالان و چوبداران با قیمت های دلخواه اقدام در ایام و مناسبت های مختلف اقدام به عرضه با نرخ های متفاوت می کنند، در حالیکه به سبب فراوانی و انباشت دام در واحدهای دامداری تغییر خاصی نباید رخ دهد.

این کارشناس صنعت دامپروری قیمت کنونی هر کیلو دام سبک را ۵۰ هزار تومان و دام سنگین ۴۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوسفندی ۱۱۰ هزار تومان و گوشت گوساله ۱۰۵ هزار تومان است که متاسفانه به دلیل حلقه های واسط ۵۰ تا ۶۰ درصد بالاتر عرضه می شود.

نوسان جزئی قیمت دام در ایام‌ محرم

افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دام سبک در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم، اظهار کرد: با توجه به انباشت دام در واحدها، مشکلی در تامین نیاز کشور نیست.

وی متوسط قیمت کنونی هر کیلو دام سبک درب کشتارگاه را ۵۷ هزار تومان و گوشت گوسفندی را ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

صدر دادرس ادامه داد: با ازدیاد تقاضا در ایام محرم،قیمت دام با نوسانات جزئی در بازار روبه‌رو شده است، در حالی که به رغم افزایش هزینه های تولید، قیمت دام در یکسال اخیر نوسان جزئی داشته است که این موضوع جای نگرانی ندارد.

مدیر عامل اتحادیه دام سبک با اشاره به اینکه پتانسیل تولید گوشت در کشور وجود دارد، بیان کرد: با توجه به اشتغال یک میلیون و ۳۰۰ هزار دامدار در کشور و اشتغال بیش از ۳ میلیون نفر به طور غیرمستقیم، واردات گوشت، اشتغال را به مخاطره می اندازد. این درحالی است که با افزایش تولید، قیمت تمام شده کاهش می یابد.

بازار دام در رکود به سر می برد/گرانی دام ارتباطی به دامدار ندارد

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، از عرضه گسترده دام در میادین خبر داد و گفت: علی رغم عرضه انبوه دام، هیئت های مذهبی و مصرف کنندگان به لحاظ قیمتی از مرغ و گوشت منجمد استفاده می کنند.

وی افزود: همه ساله از ۲ هفته قبل از ایام تاسوعا و عاشورا خرید برای دام آغاز می شد، اما امسال به دلیل شرایط اقتصادی و محدودیت کرونا تقاضا در بازار پایین است که با این وجود قیمت در بازار نوسان چندانی ندارد.

پوریان متوسط قیمت هر کیلو بره نر را ۵۵ هزار تومان و دام سنگین را ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان و لاشه گوساله ۱۰۲ تا ۱۱۰ هزار تومان است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام ایام‌ محرم نداریم، بیان کرد: با توجه به محدودیت های کرونا و شرایط اقتصادی، تقاضای چندانی از سوی هیئت های مذهبی برای خرید دام وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بازار دام در رکود به سر می برد، گفت: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید دام و ازدیاد خرید برای مرغ، نوسان چندانی قیمت دام در ایام تاسوعا و عاشورا ندارد.

پوریان با اشاره به انباشت ۶ میلیون راس دام سبک و ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار راس گوساله گفت: انباشت چشمگیر دام نیاز به خرید و کشتار روز دارد و هر روز که می گذرد سرمایه ملی و تولید کنندگان دچار چالش می شود که با این وجود صادرات تنها راه حل است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گرانی گوشت و دام ارتباطی به تولید ندارد،  افزود: در شرایط فعلی مصرف کل نیاز کشور یک میلیون تن در سال است که ۸۸۰ هزار تن از این‌ میزان در داخل و مابقی از طریق واردات تامین می شود که با شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف به نصف، ۳۷۰ هزار تن گوشت در سال تقاضا ندارد که در نهایت با ازیاد عرضه در برابر تقاضا نباید نوسان خاصی در بازار رخ دهد که متاسفانه سودجویی عوامل واسطه و دلال منجر به التهاب قیمت در بازار می شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام در پایان با اشاره به اینکه صنعت دامپروری با مشکل جدی روبروست، تصریح کرد: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری نه تنها تولیدکنندگان خرده پا، بلکه تولیدکنندگان پروار هم با مشکل روبرو هستند که اگر نتوانند با خروج دام در پاییز تولید کنند، صنعت با مشکل جدی روبروست.

با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری، نه تنها تولیدکنندگان خرده پا بلکه تولیدکنندگان پروار با مشکلاتی روبرو هستند که با این تفاسیر انتظار بر آن بود که قیمت دام در ایام‌ تاسوعا و عاشورا نوسانی نداشته باشد که متاسفانه طبق روال همه ساله سودجویی عوامل واسطه و دلال منجر به گرانی قیمت در بازار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
گوسفندی که روزی بیست هزار خرجش میش زنده شده کیلوی بیست تومن چرا باور نمیکنید دامدار بیچاره شد پنجاه روز خرجش کنی چاق بشه یعنی خودش خورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
بدبخت شدم رفت 150گوسفند داشتم 20تا ازشون تلف شد بقیشون هم دارم دوتا سه تا میفروشم تا مخارج زندگی مو وخرج بقیه گوسفندا رو دربیارم جو کیلو 8هزار تومان یونجه پنج هزار پانصد ماه سه هزارپانصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
گوشت‌قرمز‌باید‌۳۰۰تمن‌بشه‌اینجور‌که‌ا علوفه ها‌گرونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
تو این مملکت برا همه چی قانون ولایحه وتبصره وضع میشه
اما
فقر و بدبختی وگرونی اصلا مورد توجه قرار نمیگیره
علتش هم اینه که بعضیا از این گرونیا خوشحالن
چون سرمایه شون چند برابر میشه
و اکثر مردم باید فدای این بعضیا بشن
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
فقر و بدبختی وگرونی را مردم وضع میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
اون موقع ک دام گرون شد هیجی گرون نبود استارت تمام گرونیا رو گوسفند زد ازکیلوی 11 شد 45بعدش شد کیلوی 70تومن اونموقع پراید 25تومن بود امسالم خشکسالی بوده گرون شده وگرنه پارسال جو کیلوی 2هزار بود شما دامدارا اگر بشه کیلوی500هزارم بازمیگید وای کمرمون شکست بدبخت شدیم بحث کنید ای همه مظلوم نمایی
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
استارت تمام گرونیا رو گوسفند زد??
پس گوسفند مقصره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وقتی بره زنده کیلویی 11 تومن بوده پراید 6 میلیون بوده حالا پراید 20 برابر شده، اگه راست میگی 18 رو ضرب 20 کن
یعنی بره زنده الان باید 220 هزار تومن باشه
واااقعأ سواد و شعور مال همه کس نیست
اگه دامدار باشی و با سرمایه ی میلیاردی و زحمت زیاد و طاقت فرسا درإمد یه کارمند هم نداشته باشی اونوقت میفهمی
آقای بی انصاف تا یکماه دیگه گوشت رو بخر 200 تومن و برو بگو لبیک یا حسین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
تحریم و محرم و کرونا و دلارو نهاده و هزارتا چیز دیگه بهانه ست تا همه چی ختم بشه به واردات گوشت باقیمت دلار ۴۲۰۰ و عرضه ۱۰ برابری اونم گوشت منجمد که معلوم نیست چی هست. تمام اهل روستای ما دامهاشونو از گرونی و بی ثباتی بازار فروختن. تمام سود برای بالا دستی هاست و تمام بدبختیش برای دامدارو کارگر و مردم
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
دامدارها خسته هستندکمی بخوابن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
مدیونید اگه فکر کنید این گرانیها بخاطر نالایقی مسئولینه اینها همش بخاطر آلودگی هواست.
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
حالا برید لایحه دو فوریتی بدید برا اینترنت و ....مشکل مردم گرانی هست
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
گرانی مشکل نیست ناشناس
مشکل مردم تو هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
برای اینا اصلا مردم مهم نیستند
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
متاسفم
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
مردم برای مردم مهم نیستند ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
مردم دیگه وضع اقتصادیشون اجازه خرید گوشت نمیدهد کلاهتون رو بذارید بالاتر
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
بله متاسفانه
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
وضع اقتصادی مردم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
باسلام تقدیم احترام...مسئولین دلسوز وباتعهد محترم کشور بگوش باشندسال ۱۴۰۲الی۱۴۰۳مشکل اساسی دربخش شیرولبنیات وگوشت داریم !!!!امسال عدم حمایت ناکارآمدی مسولین بالادست وزارت جهادکشاورزی ازتولیدکنندگان بخش کشاورزی تمام زیرساخت های تولیدی فرآورده های دامی نابودشده تعداد کثیری ازدامدارمپروران وگاوداران دام های خودرا بکشتاردادن،،بعلت عدم تامین نهاده های دامی بدونه هیچگونه حمایتی از متولی بخش کشاورزی بدادتولیدکنندگان نرسیدند...ااینجانب تیرماه ومردادماه جهت رسیدگی به مشکلات به وزارت جهادکشاورزی مراجعه کردم متاسفانه مشکل بنده برطرف نشده!!!!! .کارمفیدصورت نمی گیردوزیری که به استان ها سرنمیزندازوضع واوضاعی کشاورزودامدار باخبرنیس یاعدم کفایت لازم رادراین بخش نداردیااصلاتولیدبراش مهم نیس براکشورتولیدچه اتفاقی می افتدمگربه این سادگی هست مولدتولیدزیرساختارنابود شود دوباره احیاشودیاجایگزین بطورمثال گاوشیری ۳سال زمان میخوادبچرخه بازگردد...چقدرمنابع مالی ارز از کشوربایدهزینه شود بر واردات محصولات کشاورزی چقدرواشتغال ازبین می رود التماس تفکر در این شب عزیزتاسوعا حسینی مسئولی که بدردبخش کشاورزی نمیخوری وارداین بخش حوزه مهم نشو ؟؟؟؟...کشاورز ودامدار به وزارت جهادکشاورزی مراجعه می نمایدنیتجه ای نمی‌گیرد فاتحه بخش کشاورزی خوانده شده...اینجانب زمان وزیران وزارت جهادکشاورزی ...مدیریت ضعیف وعدم مدیریت ناکارآمدی این مشکلات عدیده بوجوده آمده رانت خواران ویژه خواران بخش کشاورزی ارز۴۲۰۰تومانی حوزه واردات بخش کشاورزی دراین چنددهه دست کیاسپردن ؟؟؟؟؟ماهرساله که خشکسالی نداریم یک رو تحریم بهونه ...یک روزخشکسالی بهونه...یک روزترخیص کالانهاده های دامی ازبنادرگمرکات؟؟؟؟دراین حوزه مهم کشورزیربنای اقتصادکشورامنیت غذایی کشوربخطروچالش نندازید کشورماکشورآفریقایی نیس فرداملت امنیت غذایی امنیت شغلی امنیت اقتصادی زیرسوال برود ست مان جلوی بیگانگان درازشودالحمدالله شکرکشورما منابع عظیم آب وخاک حاصلخیزداردفقط مسولیتها به انسان های داناباتجربه کاردان باعلم وعمل واگذاریشود بخش کشاورزی به امیدخداسروسرمان بگیرد تمام کشوربرطرف میگردد؟؟؟دردزیاداست ودرمان نیس این چرخه معیوب بایدمعالجه ودرمان پاکسازی شودمامسئولین خردمندوتوانا ودانا بادانش وعلم وتجربه کافی، وزارت جهادکشاورزی ریشه پاایه وستون ارکان اقتصادی کشوراست این بخش مهم خیلی‌خیلی مراقبت ومواظبت لازم داردازپایین دست تابالادست
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
سال ۱۴۰۲الی۱۴۰۳مشکل اساسی دربخش شیرولبنیات وگوشت داریم?????
الان نداریم???
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
بابا اگه یکم عقل تو کله هممون باشه داریم میبینیم همه چیز داره گرون میشه نهاده ها هم مثل بقیه چیزها گرون شدند...اونوقت چرا دام نباید گرون بشه...
اگه دام گرون نشه چجوری دام تولید بشه وقتی صرفه نداره
شده به ضرر از شر دامها خودشو خلاص میکنه ...وکردند خیلی ها اینکارو کردن...حالا هی بین انباشت دام ....
بلاخره که اینها دامها تموم میشن دیگه ..بعد دو دستی بزنید تو سر خودتون
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
همون عقل کم تو کله هممون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
آزوقه سه برابر شده گوسفند همون قیمت پارسال کمر دامدار شکستن بسه بسه دیوانه شدن
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
کی دیوانه شد??
Iran (Islamic Republic of)
دامدار
۲۳:۳۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
واقغا خیلی پرو تشریف دارید سینه مرغ تو این مملکت شده ۶۸ هزارتمان اونوقت توقع دارید گوشت گوسفند رو داپدار بیچاره بده کیلوی ۵۰ تومان ضلم مرغدار کردید نتیجه اش رو دیدید سال دیگه نوبت گوشت قرمزه که بشه کیاوی ۲۵۰تومان گیرهم نیاد دامدار از بی صاحبی بیچاره شده این حرفها خجالت آوره .....
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
فعلا که خجالتی نداری
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۶:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
چقدر بی‌سوادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
لعنت بر گرانی چرا نام محرم را خراب می‌کنید تا این ظلم‌ها و حرام خواری ها برقرار است کرونا رفتنی نیست توبه کنید و بترسید از آه فقرا و مظلومان که خشم خدا را برمی انگیزد زیرا دادرسی جزخداندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
همه چی گرونه
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
قیمت گوشت را ارزان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
سال مانع زدایی ها و پشتیبانی چقدر خنده داره!! لعنت به این ناکارآمدی و بی لیاقتی مسولین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اون آقای که این متن رو نوشته اصلا نمیدونه صنعت دامداری کشور تو چه وضعیت فاجعه باری هستش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
سید و الشهدا براتون نسازه دامدار نابود کردید از ۲۰۰ راس رسیده به ۷۰ راس الآ هم هیچی نیست بخورن
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
هیچی نیست بخورن??? بفروشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
هر بلایی تونستین تو این دو سال سر دامدار بدبخت آوردین عیبی نداره زیاد طول نمیکشه آه دامدار میگیردتون زیاد دور نیست روزیکه جلوی قصابیها تو صف گوشت تو سروکله هم بزنید چون دیگه دامداری وجود نخواهد داشت که دامی وجود داشته باشه
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
آه دام دامدار رو گرفته ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
مقصر قوچ سفید شاخ طلا است کلیه مسئولین محترم چون آخرت عصمت تشریف دارند از هر عیبی مبرا هستند در ضمن یادآور می شویم هرچند داری عملکرد زشتی هستند اما اهل بهشتند
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
قیمت را کاهش دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خدالعنت کندباث بانیشو مقصراصلی دولت مسعولانه سردرگم است عده زیادی سودجویان منافهعشان درتحریم وگرانی است بیغیرتها دولتم توان ایستادن جلو این سودجویان رانداردفقط حرف میزنند حرف مفت دیوانه کننده قولهای پوچ میدهند سزای دشمنان داخلی این ملت باغیرت عزیزباخدای جهان افرین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۶:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
قشنگ معلومه تحصیل کرده‌ است همینو ببرید مسئول دام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
آقا یکی به فکر دامدار نیست دیگیه دام دارا دارن کم کم تعطیل میکنند میرن به سمت دلالی دام غذای دام گرون خرج و مخارج گرون که همشون ده برابر شده ولی دام به قیمت پنج سال پیشه انصاااااف کجاییییییییییییییییی
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
ولی دام ارزونه???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
ماست ۷۰۰۰ کردن. ۶۰۰۰۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
کمه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
این پیام بیزحمت به گوش مسئولان همیشه در خواب برسونید که دامداران دیگه نفس های آخرشون میکشن با این وضعیت.قیمت علوفه ۵ برابر شده اما قیمت دام همچنان همان قیمت چند سال پیش و کمتر است و این یعنی نابودی دامدار و ایجاد مشکل جدی در آینده برای کشور
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۰:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اگه علوفه نیست خوب دامدار باید دامش را بفروشد و قیمت ها نزولی بشه.اینجاست که دیگه نباید گول مظلوم نمایی را خورد.
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
بهتر تازه با دامها همنفس میشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
جناب یعنی شما میگید چند ساله قیمت گوشت تغییر نکرده ؟ فکر کنم شما توی استرالیا زندگی میکنین ما که توی ایران از بس گوشت گرون شده دیگه توان خرید گوشت رو نداریم بعد شما میگید قیمت گوشت هنوز قیمت چند ساله پیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
از صادرات دام و دلالی دست بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چون صادر کردند .... فردا میگند نهاده نداریم شیر را گران میکنند .. ماست ۷۰۰۰۰. رسوندن ۶۰۰۰۰ تومان ،اگر دوباره زنده بشم. میرم ا ل چوپانی. بعد. میشم دامدار.
بعدمیشم کارخانه دار. .. تل زورم برسه. فراو رده ها گران میانم ... یک قر ون. باز نشستگی میخوام چکار. ۴۰ سال تخصص میخوا م چکار
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اگر دوباره زنده شدی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
یه قرص بخور بخواب پدر جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
آروم باش پدر جان به خودت فشار نیار
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۶:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مقصر تمام این گرونی ها خود شهرستانی ها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چون همه چی با دلار میره بالا توسط دلال ها ولی وقتی دلار پایین میاد قیمت ها پایین نمیاد و کسی هم نیست که نظارت کنه !!!!!!
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خودت نظارت کن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۱۸:۳۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چرا همه سوالات رو از مردم میپرسید،،؟؟ مگه مردم عامل گرانی هستند
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
مردم عامل گران خریدن هستند علی
چون پول زیاد دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
لعنت به باعث و بانی اینهمه گرانی
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
باعث و بانی اینهمه گرانی مردم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
امریکا کیف میده یا آقازاده هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چرا مسکن گران شد چرا خودرو گران شد چرا غذا گران شد چرا دارو گران شد علت را از پولها و ثروتهای مسولان و فرزندان و اطرافیانشان بپرسید و بیت المال را خرج غیر ایرانی کردن بپرسید چند دهه است اموال مردم پس انداز کارگر بدبخت رو تخریب کردید از بین بردید
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
بله
Denmark
حسن
۱۷:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چرا گوشت گران شد: زیرا دلار گران شد، علوفه گران ، یا نایاب شد. ساربان بدبخت شد, مدیریت نالایق هم چاق شد. پس نتیجه میگیریم گوشت گران شد
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
مدیریت نالایق هم چاق شد?
اگر نالایق بود که چاق نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چقد دلال بازیه تو این مملکت ، قیمت هر کیلو گوشت از دست دام دار ۴۰ هزار تومن کجا این قیمتا کجا
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۰:۵۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
سلام

دوست عزیز منظور خبر گزاری از 40 تومن گوشت قیمت گوسفند زنده بود نه گوشت خالص مثلا یه گوسفند رو زنده وزن میکنند وزنش رو ضرب 50 تومن دام سبک که گفته بود میکنند ولی قیمت گوشت خالصش رو 110 گفتند ، دلال این وسط گوسفند مثلا 2 ملیونی اگه 50 تومن باشه حداقل 200 تومن سود میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چون نظارت نیست
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چون مردم نظارت نیست
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چون نظارت مردم نیست
Netherlands
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
گرانی و گران شدن دیگه بخشی از زندگی مردم ایران. سوال و علت نداره
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
گرانی و گران شدن دیگه بخشی از خواست مردم ایرانه. سوال و علت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
کو ؟ کجاست ؟ ما که ندیدیم ؟ اگه شما دیدید به ما هم نشون بدید .
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چی?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
از قهوه دو برابر شده گوسفند همون قیمت قبلی مانده دامدار بیچاره شده دیگه بسه بسه
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
قیمت گوشت را کاهش دهید
آخرین اخبار