رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به اینکه بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان مراغه به مبتلایان کرونا اختصاص دارد گفت:۱۳۰ تخت از ۱۶۸ تخت این مرکز درمانی به بیماران کرونایی اختصاص یافته و همه این تخت‌ها اکنون پر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت:با تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه  طی دیروز، ۲۰ تخت دیگر به صورت اضطراری برای مبتلایان به کرونا در این مرکز درمانی ایجاد و نیروی انسانی مورد نیاز نیز از طریق بیمارستان‌های سینا و بهشتی تامین شد.

او به ظرفیت سایر مراکز درمانی شهرستان مراغه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت تداوم این روند تنها می‌توان ۴۰ تخت  در مراکز درمانی بهشتی و سینای این شهرستان برای مبتلایان به کرونا اختصاص داد.

او اضافه کرد: اکنون روزانه به طور متوسط بیش از ۲۰ نفر بستری و ۱۵۰ بیمار سرپایی کرونا در سطح شهرستان شناسایی می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به روند افزایشی تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونا در این شهرستان بیان کرد: اگر تعداد بستری‌های کرونا به همین منوال افزایشی باشد، وضعیت کرونا در مراغه طی روز‌های آینده از قرمز به سیاه تغییر خواهد کرد.

تنومندضرورت استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تجمع بدون توجه به ضوابط بهداشتی می‌تواند شرایط کرونا در سطح شهرستان را وخیم‌تر کند.

او ادامه داد: کادر درمانی به شدت خسته و تحت فشار هستند و مردم این شهرستان باید از طریق رعایت ضوابط بهداشتی از افزایش حجم کاری آنان جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.