معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای طرح ملی نذر سلامت ۲ همراه با خادمان حسینی تا ۱۳ محرم در حسینیه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: این طرح همزمان با فرا رسیدن ایام محرم، با هدف خدمت رسانی و ارائه خدمات و توصیه‌های بهداشتی به عزاداران حسینی، از ۱۸ تا ۳۰ مرداد، به همت اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان و به درخواست هیئت‌های عزاداری استان در حال اجرا است.

او افزود: با شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ از سال گذشته، اعضای داوطلب هلال احمر در مناسبت‌های مختلف اقدام به ضد عفونی و دعوت مردم به رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کرده اند.

میر حسینی ادامه داد: در اجرای این طرح، اعضای داوطلب هلال احمر مثل پارسال، در ورودی هیئت‌ها اقدام به تب سنجی و غربالگری افراد دارای علائم بیماری می‌کنند.

او گفت: همکاری در نشانه گذاری و تعیین فواصل استقرار عزاداران، همکاری در ضد عفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه، راهنمایی عزادارن برای رعایت فاصله دو متری، ضدعفونی کردن دست‌ها و راهنمایی افراد بدون ماسک برای دریافت ماسک داخل هیئت و ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم در هر برنامه به کمک عضو توانمند و آموزش دیده تیم از وظایف اعضای شرکت کننده در این طرح است.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد اظهار کرد: اعضای کانون‌های جوانان در قالب گرو‌های پنج نفره با هماهنگی مسئولان هیئت های مذهبی به عزاداران خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.