سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی جزئیات نشست امروز کمیسیون متبوع خود با وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی و صمت را تشریح کرد.

زهرا شیخی مبارکه سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات نشست امروز کمیسیون متبوع خود با وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی و صمت گفت: امروز کمیسیون بهداشت میزبان وزیر پیشنهادی کشاورزی ساداتی‌نژاد بود. ساداتی‌نژاد برنامه‌های خود را ارائه و نمایندگان هم دغدغه و اولویت‌های زیادی را در حوزه کشاورزی مطرح کردند.

وی در ادامه درباره محور‌های سخنان وزیر پیشنهادی کشاورزی توضیح داد: اهمیت اجرای الگوی کشت، استفاده از ظرفیت کشت دیم، توسعه و مکانیزاسیون باغات، تقویت خودکفایی تامین کالا‌های اساسی کشاورزی، اهمیت موضوع سلامت غذایی و کشاورزی ارگانیک و اهمیت و افزایش سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی، ایجاد سامانه یکپارچه داده و اطلاعات، ارائه لایحه جهاد سازندگی روستایی، جشن سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی و نفوذ علم و فناوری در کشاورزی از مجله جهت این محور‌های برنامه‌های این وزیر پیشنهادی بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس افزود: مهمترین محور سخنان نمایندگان در این نشست دغدغه‌ها و مسائلی حوزه بحران آب و کمبود آب شرب و کشاورزی، آب فلات مرکزی، ارائه الگوی کشت بر اساس اقلیم، ابراز نگرانی در مورد سموم و کود‌ها و قاچاق آن‌ها، استاندارد‌های غذایی و تراریخته‌ها، بحث اقتصاد گیاهان دارویی و سند ملی گیاهان دارویی بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه درباره جزئیات نشست با وزیر صمت اظهار کرد: رضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت در این نشست برنامه‌های خود را ارائه و محور مهمترین برنامه‌های در قالب ۱۰ راهبرد اصلاح ساختار تولید و تجارت با تاکید بر اقتصاد دانش بنیان، توانمندسازی بخش خصوصی به ویژه بنگاه‌های توسعه گر و ارتقای همکاری‌های بین بنگاهی با گسترش تقویت مدیریت زنجیره‌های تامین، مشارکت در اصلاح سازوکار‌های تامین مالی با تاکید بر ابزار‌های نوین، اصلاح سازوکار‌های بازار و تنظیم قیمت، اصلاح ترکیب پایه‌های مالی در راستای تقویت فعالیت‌های اقتصادی مولد، پیشرفت متوازن منطقه‌ای بر اساس آمایش سرزمینی با فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی، برون نگری و گسترش تعاملات بین المللی به ویژه با کشور‌های همسایه و همسو، استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌ها و انجمن در تصمیم گیری‌ها و نظارت و همچنین اصلاح ساختار حکمرانی در بخش صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش اولویت‌گذاری، تنظیم‌گری، تسهیل گری و نظارت، بود.

شیخی با بیان اینکه صنعت خودروسازی و کیفیت نامناسب خودرو‌ها نیز در این جلسه مطرح شد ادامه داد: بروز حوادث جاده‌ای و برچیده شدن رانت و فساد در سیستم‌های صنعتی نیز از جانب نمایندگان مطرح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۳:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام وقتی چیزی را از کسی طلب می کنیم که توانمندی آن کار در وجود آن باشد یا قدرت کار را داشته باشد. نمی توانیم به کسی که شنا نمی داند بگوییم باید از رود دز بر خلاف جریان شنا کنی یا دیوار بتنی 10 متری که در جلوی شماست بدون ابزار از آن عبور کنی . لذا برای حذف رانت و فساد راه قانونی برای بستن مسیر فساد و رانت نیاز است . تا زمانی که حذف نقدینگی اعم از (ارز ، سکه ، ریال و جواهرات مازاد بر نیاز ) طبق طرح اینجانب در دستور کار قرار نگیرد . نمی توان فساد و رانت را حذف کرد . نمی توان مراودات یک جمعیت 80 میلیونی را با هم و با کشور های دیگر بررسی نمود . لذا انسان عاقل با موانع بازدارنده مطمئن را ه فساد و رانت را می بندد . و اینکار فقط به سیستم های صنعت مرتبط نمی باشد . ( شهرداری ها ، بانک ها ، ادارات مختلف دولتی در جذب رانتی و رفاقتی ، پتروشیمی ، صادرات و واردات و پخش دارو و .... لذا بیندیشید بعد مطالبه گری نمایید . مهندس گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
در نظام ما از بین بردن فساد غیر ممکن است چهل ودو سال حکومت نشان دهنده این موضوع است
آخرین اخبار