شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در دیداری با ملا عبدالغنی برادر درباره حمایت از غیرنظامیان و گسترش تلاش برای تحقق آشتی در افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، امروز (سه شنبه)  شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر با هیئت مذاکره کننده طالبان به ریاست ملا عبدالغنی برادر، در دوحه، پایتخت این کشور دیدار  وپیرامون دستیابی به یک توافق سازنده در این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد: دو طرف در این دیدار بر اهمیت حمایت از غیرنظامیان و گسترش تلاش برای تحقق آشتی در افغانستان تاکید کردند.

پس از این ملاقات عبد الرحمن آل ثانی در توییتی در حساب کاربری خود نوشت: «صبح امروز در دوحه با هیئتی از طالبان ملاقات کردم و در مورد ضرورت دستیابی به یک توافق سیاسی جامع که به انتقال صلح آمیز قدرت منجر شود، دستاورد‌های مردم افغانستان را حفظ کرده و صلح  و ثبات را در افغانستان  ترسیم کند، گفتگو کردیم.»

منابع طالبان پس از این دیدار اعلام کردند که معاون سیاسی طالبان، ساعتی قبل از دوحه راهی قندهار افغانستان شده است. ملا عبدالغنی برادر قرار است ابتدا به زادگاهش «قندهار » و سپس به کابل برود.

گروه طالبان روز یکشنبه وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و  کنترل ادارات دولتی و ایستگاه‌های پلیس را که از سوی نیرو‌های حامی دولت رها شده بودند، به دست گرفت. پس از اینکه طالبان کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفت، اعلام کرد که جنگ در این کشور پایان یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار