مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان درباره برگزاری مراسم‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در استان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه شیوع گسترده کرونا مراسم‌های محرم امسال را به شدت تحت تأثیر قرار داد و سبب لغو بسیاری از برنامه‌ها شد، گفت: مراسم عزاداری روز تاسوعا که تا قبل از کرونا با حضور هیئت‌های مذهبی شهر‌ها و با شور و حرارت خاصی به طور متمرکز برگزار می‌شد امسال به صورت محدود در محوطه آستان مبارک امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار خواهد شد.

او افزود: نماز ظهر عاشورا هم که هر سال به یاد آخرین نماز اباعبدالله الحسین (ع) با شکوه خاصی برگزار می‌شد امسال برای حفظ سلامت مردم با دستور استانداری در گلستان اقامه نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: امسال در روز تاسوعا و عاشورا برای حفظ سلامت مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه دسته روی و زنجیرزنی نخواهیم داشت و هیئت‌های مذهبی فقط به طور ثابت در یک مکان باز حداکثر به مدت دو ساعت می‌توانند سینه زنی داشته باشند.

او با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری مراسمات محرم گفت: بسیاری از هیئت‌های مذهبی استان گلستان در صفحه‌های اجتماعی به صورت زنده مراسم همراه با سخنرانی پخش می‌کنند که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در استان افزود: در این ایام برگزاری مراسمات عزاداری در محیط‌های سربسته و مسقف ممنوع شده و مدت زمان اجرای مراسم نیز در فضای باز دو ساعت تعیین شده است.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.