استاندار هرمزگان از انعقاد تفاهم نامه با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای بهبود وضعیت آب آشامیدنی قشم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت:تفاهم‌نامه بهبود زیرساخت و ایجاد تأسیسات و تجهیزات برای تأمین، انتقال، ذخیره‌سازی و توزیع آب آشامیدنی و بهداشتی پایدار برای منطقه جمعیتی جزیره قشم بین هرمزگان و آبفای کشور منعقد شد.

همتی افزود: باید روستا‌های غرب جزیره قشم نیز از آب استاندارد برخوردار شوند و شایسته نیست مردم با مشکلات گذشته دست و پنجه نرم کنند.

همتی از موافقت مدیرعامل آبفای کشور با پیشنهاد و درخواست صدور مجوز خرید تضمینی ۵۰ هزار مترمکعب خرید تضمینی آب برای شهر بندرعباس از محل آبشیرینکن‌ها نیز خبر داد و گفت: با ایجاد زیرساخت انتقال آب که اعتباری بالغ بر ۹۰۰میلیارد تومان نیاز دارد، قدم بزرگی در این مسیر برداشته می‌شود.

استاندارهرمزگان افزود: پس از صدور مجوز، اقدام لازم برای سرمایه گذاری در زمینه انتقال آب از آبشیرینکن یک میلیون متر مکعبی به مخازن داماهی انجام خواهد شد.

همتی گفت: آبرسانی به روستا‌ها نیز از دیگر موضوعات مورد مذاکره در دیدار با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بود.
حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز گفت: معتقدم با وفاق و تبیین هدف واضح می‌توان کار‌های بزرگی را انجام داد که منافع آن برای مردم رقم بخورد.

جانباز با بیان اینکه تمامی تلاش خود را به کار بستیم تا با حداث آبشیرینکن‌ها دغدغه مردم را در رفع تنش آبی بکاهیم، افزود: بابت عقب ماندگی‌ها در زمینه آب از مردم شریف هرمزگان عذرخواهی می‌کنم، اما عزم ما در حال حاضر این است که بتوانیم مشکلات مردم غرب حزیره قشم را برطرف کنیم و پس از سال‌ها شاهد رفع بی آبی روستا‌های این جزیره باشیم.

او با بیان اینکه تمامی آبشیرین کن‌هایی که قرار است در ۶ زون در نظر گرفته شده در غرب جزیره قشم ایجاد شود، امسال به بهره برداری می‌رسد، گفت: باید تا پایان سال ۱۴۰۱ مشکل کمبود حجم مورد نیاز آب غرب جزیره قشم برطرف و تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها عملی شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.