رئیس انجمن رادیولوژی خراسان رضوی گفت: روزانه حدود ۲ تا سه هزار سی. تی. اسکن ریه برای مبتلایان به کرونا در مشهد انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر بهرامی فر رئیس انجمن رادیولوژی خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از ۱۵ دستگاه سی. تی. اسکن در مشهد دایر است که نیمی از آن‌ها در بخش خصوصی و نیمی دیگر در بخش دولتی فعال هستند.

او افزود: آخرین مطالعات نشان داده است که میزان حساسیت و ارزش تشخیصی سی. تی. اسکن ریه در تشخیص میزان و نوع درگیری ریوی قطعی است، این در حالی است که بسیاری از بیماران ضرورتی به انجام سی. تی. اسکن ندارند و صرفا با آزمایش و علائم بالینی قابل درمان می‌باشند.

 رئیس انجمن رادیولوژی خراسان رضوی با اشاره به تبعات سی. تی. اسکن ادامه داد: هر سی. تی. اسکن به اندازه ۱۷۰ تا ۱۸۰ عکس ساده اشعه به بیمار وارد می‌کند.


بیشتر بخوانید


بهرامی فر بیان کرد: گرچه در سی. تی. اسکن‌های ریه ویژه کرونا میزان اشعه وارده به بیمار با رعایت دستورالعمل ها کاهش یافته است، اما با این حال هر سی. تی. اسکن به اندازه ۱۰ تا ۱۵ برابر عکس ساده به بیمار اشعه وارد می‌کند.

او تصریح کرد: از سوی دیگر در شرایط کنونی با انجام سی. تی. اسکن‌های بسیار، فشار زیاد به دستگاه‌های موجود وارد شده است، بطوریکه روزانه هر کدام از دستگاه‌های موجود در مشهد حدود ۲۰۰ بیمار را پذیرش می‌کنند.

رئیس انجمن رادیولوژی خراسان رضوی تاکید کرد: باید به محدودیت‌های انجام سی. تی. اسکن‌ها توجه داشته باشیم، چرا که در حال حاضر تعداد سی. تی. اسکن‌های گرفته شده توسط دستگاه‌ها در طول شبانه روز از حالت استاندارد خارج شده و با ادامه این روند دستگاه‌ها دچار آسیب جدی خواهند شد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار