با اعلام گروه طالبان مبنی بر تصرف بر کل افغانستان ناظران بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آکسیوس، براساس گزارش صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی و بانک دا در افغانستان تا آوریل سال جاری میلادی حدود ۹.۴ میلیارد دلار ذخایر ارزی در اختیار داشتند.

ناظران بین المللی نگرانند اگر دارایی بانک مرکزی به دست گروه طالبان بیفتد با این پول‌ها چه خواهند کرد. با این حال، بخش اعظمی از این دارایی‌ها در حال حاضر در داخل افغانستان نگهداری نمی‌شود.

یک مقام دولتی افغانستان در این رابطه گفت: دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان که در آمریکاست هرگز در اختیار طالبان قرار نخواهد گرفت.

بانک‌های مرکزی به طور رایج ذخایر طلا یا ارز رایج در دنیا مانند دلار آمریکا را در اختیار دارند و از آن برای معاملات بین المللی خود استفاده می‌ کنند.

روز گذشته و در پی خروج نیرو‌های خارجی به سرکردگی آمریکا از خاک افغانستان، نیرو‌های طالبان اعلام کردند کنترل این کشور را به دست گرفته اند. اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان نیز دقایقی پیش از اعلام تصرف این کشور به دست طالبان با هواپیما از افغانستان به سوی تاجیکستان گریخت. اما حالا بسیاری نگران آینده سیاسی در افغانستان و نحوه تشکیل دولت انتقالی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار