رییس دامپزشکی ایرانشهر گفت: سه تیم از کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در ایام محرم بر نحوه ذبح دام‌های قربانی در سطح این شهرستان نظارت و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کنند.

دکتر سید محمد امین حسینی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: بازرسی، نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر ذبح دام، اماکن تولید، تهیه، نگهداری و عرضه انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی در ایام محرم و صفر بویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تشدید می‌شود.

وی از مردم و هیات‌های مذهبی خواست تا توصیه‌های دامپزشکی را جدی گرفته و از گوشت و فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی استفاده کنند.

رییس دامپزشکی ایرانشهر همچنین به هیأت‌های عزاداری توصیه کرد ضمن خودداری از ذبح دام‌ها در معابر عمومی، با در نظر گرفتن توصیه‌های دامپزشکی در حفظ سلامت خود و دیگر شهروندان کوشا باشند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک از جمله تب خونریزی دهنده کریمه از دام به انسان باید گوشت استحصالی به‌مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شده و از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های ظاهری غیرطبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند جلوگیری شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: دامپزشکی ، محرم 1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار