معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در ایام محرم و قبل از آن نظارت دقیق بر مباحث فرهنگی و وجهه تبلیغات اسلامی در استان به صورت ویژه انجام می‌شود.

حسین کیانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: برای برگزاری مراسم مذهبی قبل از چاپ تمامی بنر‌ها و پرچم‌ها در سطح شهر باید از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز اخذ شود، هرگونه عکس و تمثال از مداحان و سخنرانان بدون گرفتن مجوز چاپ حق طراحی و نصب ندارد. در محرم امسال تمامی مساجد و هیات‌های مذهبی قبل از شروع ماه محرم تمامی مجوز‌های لازم را از طریق سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرده‌اند.


او با بیان این که در چند سال اخیر فقط عکس مداحان و سخنرانان معروف روی بنر‌ها چاپ می‌شود افزود: فقط عکس مداحان معروف روی بنر‌ها چاپ می‌شود و به علت مسائل حقوقی، اخلاقی و شخصی عکس دیگر افراد چاپ نمی‌شود. در مواردی که این اقدام بدون اجازه انجام شود شهرداری اقدامات لازم را انجام می‌دهد.


معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: این اقدام فرهنگ‌ساز در دو سال اخیر مطلوب بود و مردم مطلع هستند که نباید عکس سخنرانان و مداحان روی بنر‌ها و پرچم‌ها نصب شود. همچنین چاپ عکس منسوب به امامان و معصومین بر روی بنر‌ها و پرچم‌ها ممنوع است.


کیانی افزود: خوشبختانه مردم به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهند. تعداد اندکی از پرچم‌هایی که در برخی محله‌ها با عکس منتسب به معصومین چاپ شده نیز از ایران خریداری نشده و زائران از عراق با خود آورده اند، اما به همین موارد اندک نیز در صورت مشاهده تذکر داده می‌شود.


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.