رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: روزانه ۳ هزار بیمار مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: روزانه حدود سه هزار بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در استان شناسایی می‌شود که با تشخیص پزشکی از حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر تست کرونا گرفته می‌شود.

او افزود: آن بخشی از بیماران مشکوک که مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند یا بیماری کووید ۱۹ آن‌ها محرز است و یا به تشخیص پزشک مبتلا نیستند و نیاز به انجام آزمایش ندارند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: از حدود یک هزار و ۶۰۰ بیماری که روزانه مورد آزمایش قرار می‌گیرند، تست ۴۰ درصد آن‌ها مثبت می‌شود، اما این در حالی است که تست یک سوم دیگر این بیماران که منفی اعلام می‌شود، منفی کاذب است و این افراد بسیار بدحال هستند و در بیمارستان بستری می‌شوند.

او، خدمات‌رسانی روزانه به این تعداد بیمار را کاری بسیار سخت و خارج از توان کادر بهداشت و درمان و تجهیزات موجود عنوان کرد و گفت: در مجموع یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ تخت دولتی است که بیش از ۷۰ درصد آن به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

شیرانی با تشریح وضعیت بیمارستان‌های استان، تصریح کرد: بیمارستان هاجر به طور کامل تکمیل ظرفیت شده است و دیگر امکان پذیرش حتی یک بیمار را هم ندارد، همچنین از ۱۰ بخش بیمارستان کاشانی شهرکرد هفت بخش به بیماران کرونایی اختصاص داده شد و پس از آن به ترتیب بیمارستان‌های بروجن، فارسان و کوهرنگ بیشترین بیماران کرونایی را در خود جای داده‌اند.

او ادامه داد: سعی شده تا بیماران غیراورژانسی را به راهرو‌ها و زیرزمین انتقال دهیم تا تخت برای بیماران کرونایی خالی شود، اما با روندی که در استان شکل گرفته باید نقاهتگاه تجهیز شود.

شیرانی گفت: در حال حاضر۸۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری است و تنها ۳۰۰ تخت خالی در بخش دولتی باقی مانده است که ببشتر برای انجام اقدامات اورژانسی نظیر تصادفات جاده‌ای اختصاص دارد.

او مهمترین مشکل استان را کمبود نیروی انسانی اعلام کرد و افزود: تلاش شده تا با اعلام فراخوان از ظرفیت پرستارانی که طرح آن‌ها به پایان رسیده، بازنشستگان و دانشجویان ترم‌های آخر استفاده کنیم، اما با این وجود به نیرو‌های غیرپرستاری مثل خدمه، منشی و نگهبان نیز به شدت نیاز داریم.

شیرانی اضافه کرد: پس از آن تامین تجهیزات و امکانات نظیر تخت، تشک و دستگاه‌های اکسیژن به شدت نیاز است و در اولویت بعدی تامین مکان باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار