معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر بیش از هزار بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند، اگر این آمار به بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ بیمار برسد دیگر جوابگوی بیماران به لحاظ تخت و تجهیزات دارویی نخواهیم بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : متأسفانه وضعیت مناسبی به لحاظ شیوع ویروس کرونا در استان نداریم.

او با اشاره بر بستری بیش از هزار بیمار در مراکز درمانی استان،گفت : در حال حاضر بیمارستان‌های استان لبریز از بیماری است و اگر این آمار به بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ بیمار برسد دیگر جوابگوی بیماران به لحاظ تخت و تجهیزات دارویی نخواهیم بود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: مدت زمان بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا دلتا نسبت به دیگر ویروس‌های قبلی طولانی‌تر است، میانگین مدت زمان ویروس کرونای ووهان تقریبا بین ۵ تا ۶ روز بود، ولی میانگین بستر‌ها در این نوع ویروس جهش‌یافته به ۱۴ روز تغییر کرده و همین عامل سبب پرشدن بیمارستان‌ها شده است.

شاه‌آبادی از هم‌استانی ها خواست، در تعطیلات پیش روی تاسوعا و عاشورا در منزل بمانند، سرعت شیوع دلتا بسیار بالا است و همه را از کودکان گرفته تا بزرگسالان و سالمندان درگیر و وضعیت بسیار وخیمی را برای بعضی‌ها ایجاد می‌کند.

او افزود: واکسیناسیون به سرعت در استان در حال انجام است، خوشبختانه محموله‌های جدید مرتب وارد استان می‌شود و در ایام تعطیلات هم همکاران در پایگاه‌های تجمیع کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

تاکنون ۵۸۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان کرمانشاه تزریق شده است

شاه آبادی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در هر دقیقه ۲۴ دوز واکسن در استان کرمانشاه تزریق شده که این موضوع نشان دهنده این است فرایند واکسیناسیون در استان با سرعت مضاعفی در حال انجام می‌باشد.

او با اشاره به فعالیت ۳۴ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در استان افزود: طی چند روز آینده ۶ پایگاه دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد تا فرایند واکسیناسیون به صورت روان‌تر انجام شود.

 شاه آبادی با بیان اینکه استان کرمانشاه از استان‌هایی است که نسبت به جمعیت بیشترین پایگاه‌های تجمیعی را فراهم کرده، گفت: این مراکز در ایام تعطیل و حتی در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) دایر هستند تا کار واکسیناسیون هم استانی‌ها به سرعت انجام شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.