در حالی که مقامات آمریکایی شمار قربانیان ازدحام جمعیت فرودگاه کابل را هفت تن اعلام کردند؛ خبر ها از کشته شدن دو نفر نیز به دست نیروهای آمریکایی حکایت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع مطلع آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کردند که در جریان ازدحام صبح امروز در فرودگاه کابل، ۷ شهروند این کشور جان خود را از دست دادند.

بر پایه این گزارش، هزاران افغانستانی امروز (دوشنبه) و در پی آنکه طالبان کنترل کشور را به دست گرفت، به فرودگاه کابل یورش بردند که در پی هرج و مرج و ازدحام ایجاد شده، دست کم هفت نفر جان خود را از دست دادند.

طبق گزارش آسوشیتد پرس، یورش به سمت فرودگاه در حالی انجام شده که طالبان قوانین خود را بر بخش گسترده تری از پایتخت افغانستان اعمال کرده است. این در حالی است که پیشروی برق آسای این کشور تنها یک هفته برای سرنگون کردن دولت این کشور به طول انجامید.

از سوی دیگر، نشریه والت استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد: دست کم دو فرد مسلح به نیرو‌های ما که در فرودگاه کابل به منظور تخلیه غیرنظامیان مستقر شده بودند، یورش بردند.

این مقام آمریکایی مدعی شد: نیرو‌های آمریکایی دو فرد مسلح را با شلیک تیر در فرودگاه کابل به قتل رساندند.

گفتنی است پیشتر وزارت خارجه ۳ کشور اروپایی شامل آلمان، انگلیس، و فرانسه در بیانیه‌هایی جداگانه از شهروندان خود خواستند خاک افغانستان را در اسرع وقت ترک کنند. وزارت خارجه آمریکا نیز از شهروندان خود خواسته بود هر چه سریعتر خاک افغانستان را ترک کنند.

‌کشور‌های نروژ، دانمارک، فنلاند و برخی دیگر از کشورهای اروپایی هم اعلام کردند به طور موقت سفارت‌های خود را در کابل تخلیه کرده اند.

با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج اشرف غنی، رئیس جمهور از این کشور، قدرت به دست این گروه افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را تعطیل کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
دو نفر هم که برای فرار از طالبان به چرخهای هواپیما آویزون شده بودند سقوط کردند و جونشونو از دست دادند. آمریکاییها حتی کسایی که براشون کار میکردند رو نجات ندادند
آخرین اخبار