برنامه ناسا و اسپیس ایکس برای فرود بر روی ماه قبل از سال ۲۰۲۴

ایلان ماسک اعلام کرد انتظار دارد تا قبل از سال ۲۰۲۴، استارشیب برای فرود بر روی ماه آماده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک ،موسس شرکت فضایی اسپیس ایکس و ماشین‌های خودران تسلا روز شنبه گفت که انتظار دارد قبل از سال 2024 فضاپیمای استارشیپ را برای ماموریت ماه آماده کند. وقتی در مورد پیشرفت استارشیپ در پروژه ماموریت ماه در توییتر توسط حساب "Everything Artemis" از ماسک سؤال پرسیده شد، او پاسخ داد، "احتمالاً زودتر".

در آوریل، اسپیس ایکس قرارداد 2.89 میلیارد دلاری ناسا را ​​برای ساخت این کاوشگر ماه دریافت کرد. این شرکت در رقابت با دو پیشنهاد دهنده دیگر، از جمله شرکت بلو اوریجین جف بزوس، برنده مناقصه شد.

سفر به کره ماه

ناسا امیدوار است پروازهای خدمه آرتمیس را تا سال 2023 و همچنین فرود آمدن بر ماه را تا سال 2024 آزمایش کند. بر اساس این گزارش، HLS Starship SpaceX در فضا باقی می‌ماند و برای سفرهای متعدد بین مدار ماه و سطح ماه استفاده می شود. استارشیپ قادر به حمل 100 نفر به در یک زمان به سیاره سرخ است.

سفر به کره ماه

یکی از آژانس های فضایی حاضر در پروژه آكتمیس گفته است:"2024 یک تاریخ دلخواه نیست. این بلندپروازانه ترین تاریخ ممکن است و موفقیت ما در ماه و بعداً در مریخ بر اساس اهداف ملی و قابلیت های قوی ما خواهد بود." ماسک می گوید قصد دارد تا سال 2050 یک میلیون نفر را به مریخ بفرستد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار