بعد از گذشت حدود ۵ ماه از تشکیل قرارگاه مرغ، همچنان مرغ در بازار با نرخ‌های مختلفی به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قرارگاه مرغ در فروردین ماه 1400 جهت توازن عرضه و تقاضا با تصویب تنظیم بازار تشکیل شد و قرار بود بازار را به آرامش برساند این در حالی است که رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی می‌گوید که این قرارگاه فقط در فصل بهار چند جلسه تشکیل داده است. با توجه به پایان عمر دولت دوازدهم و تغییر وزرا تا چند روز دیگر به نظر می‌رسد، قرارگاه مرغ منحل شده باشد، البته بررسی قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد که تشکیل این قرارگاه تاثیری بر بازار مرغ نداشته است. 

در حالی که تنها 5 روز از تشکیل قرارگاه مرغ گذشته بود کاظم خاوازی، وزیر وقت جهاد کشاورزی و رئیس این کمیته ادعا کرد که با تصمیمات گرفته شده، بازار به آرامش رسیده است اما اکنون که حدود 5 ماه از تشکیل این قرارگاه گذشته است، همچنان مشاهده می شود که مرغ در بازار به صورت چند نرخی به دست مصرف کننده می رسد.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در بازدید از میدان بهمن به وجود دلالان در این میدان و میادین تره بار پی برد، یکی از مغازه داران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هر روز از ساعت ۵ صبح تا ۴ بعد از ظهر جواز به دست، به میدان می‌آیم برای ۱۰۰ کیلوگرم بار که آیا این مقدار را بدهند یا ندهند، زیرا در بیشتر مواقع این مقدار به ۸۰ کیلوگرم کاهش پیدا می‌کند، بعد من و همکارانم باید از این مقدار هزینه کارگر، کیسه و هزینه حمل چرخ را هم پرداخت کنیم.


بیشتر بخوانید

قیمت دام زنده در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی


او گفت: کرایه حمل مرغ تا مغازه 110 هزار تومان است. 10 هزار تومان از کرایه حمل برای پرداخت به چرخ دارها و نایلون های بسته بندی است این در حالی است که یک کیلوگرم از وزن مرغ ها، آب است، با این حال اگر بخواهیم حساب سرانگشتی کنیم میزان سهمیه را باید 150 کیلوگرم فرض کنید که در مجموع 135 هزار تومان برای مغازه دارها سود دارد. همچنین اگر هزینه حمل و نقل را 90 هزار تومان فرض کنیم تنها 45 هزار تومان از 135 هزار تومان باقی می‌ماند که 10 هزار تومان از آن برای افراد دارای چرخ و 10 هزار تومان هم برای بسته بندی است. بر این اساس در در نهایت از آن 135 هزار تومان تنها 25 هزار تومان دست فروشندگان را می‌گیرد.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه بازدید میدانی خود به سراغ یکی از رانندگان حمل مرغ رفته و با او گفت و گو کرده است.

این راننده حمل مرغ در پاسخ به سوالات مطرح شده کمی از  نابسامانی ها را به گردن کشتارگاه ها انداخت و گفت: بسیاری از کشتارگاه ها مرغ را به قیمت بالایی به رانندگان و مرغداران می فروشند.

به همین منظور خبرنگار ما به سراغ یکی از کشتارگاه های نزدیک دماوند رفت و مشکلات فعالان در این حوزه را جویا شد.

نبود ردپای خرید و فروش در کشتارگاه ها

قربانی، مدیرعامل یکی از کشتارگاه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: من به تنهایی کاری به خرید و فروش ندارم و تنها پول اجرت را دریافت می کنم، به عنوان مثال خریدار بار زنده را می خرد و به کشتارگاه منتقل می کند و من از مرغدار تنها پول اجرت فرآوری را دریافت می کنم و مرغ زنده را به صورت لاشه دسته بندی می کنم؛ بنابراین در این فرایند، هیچ خرید و فروشی انجام نخواهد شد.


او ضمن نشان دادن بارنامه های ثبت شده ادامه داد: اکثر صاحبان بار از طرف تعاونی ها معرفی می شوند و تعداد اندکی به صورت شخص ثبت شده اند، به عنوان مثال یکی از صاحبان مرغ، دام زنده 2 تن و 600 گرمی خود را به کشتارگاه منتقل می کند، 25 درصد از وزن کل کم می شود که این مقدار متغیر است و سپس به بازار منتقل می کند.

کمبود عرضه نسبت به تقاضا

او تصریح کرد: مرغ به اندازه مصرف وجود ندارد، یک عده مرغدار باید از سهمیه دولت استفاده کنند تا مرغ را به قیمت دولتی به فروش برسانند اما این سرانه به اندازه کافی نیست و مرغداری که نهاده دولتی دریافت می کند به همان میزان هم مرغ دولتی به بازار تحویل می دهد اما وقتی بیشتر نهاده مورد نیاز خود را 4 برابر قیمت از بازار آزاد تهیه می کند، نمی تواند مرغ را به قیمت دولتی عرضه کند. چند نرخی شدن مرغ هیچ ارتباطی به کشتارگاه و مرغداران ندارد.

در ادامه رد پای این نابسامانی را در دیگر مرغداری ها دنبال کردیم و به سراغ یکی از مرغداران حاضر در محل رفتیم.

گرانی حمل و نقل، کمبود نهاده دامی و دارو

این مرغدار در خصوص تاثیر تصمیمات قرارگاه مرغ بر بازار نهاده های دامی اظهار کرد: قرارگاه مرغ هیچ تاثیری بر سهمیه نهاده دامی دولتی نداشته است. مرغدار برای دریافت نهاده دولتی باید در سامانه بازارگاه ثبت نام کند و تا نهاده به آن تعلق بگیرید در ظرف 15 تا 20 روز هیچ کاری نمی تواند انجام دهد به همین دلیل بسیاری از مرغداران در این بازه نهاده دامی خود را به صورت آزاد خریداری می کند.

او در رابطه با کرایه حمل و نقل هم گفت: در حال حاضر کرایه حمل نهاده از بندر 380 هزار تومان قیمت گذاری شده و بر این اساس بارنامه صادر می شود اما راننده با این مقدار بار را حمل نمی کند و حداقل باید 300 هزار تومان در پشت بارنامه ثبت شود تا راننده بار را به دست مرغدار برساند علاوه بر کمبود نهاده دامی، نبود دارو هم یکی از بزرگ ترین مشکلات در این حوزه است.


در انتها این موضوعات را از تعاونی مرغداران در دماوند پیگیری کردیم.

برچسب تنظیم بازار بر مرغ های 40 هزار تومانی

مشهدی، یکی از مدیران حاضر در تعاونی در گفت و گو با خبرنگار حوزه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: در حوزه پرورش، توزیع و عرضه مشکلات متعددی وجود دارد و به دلیل نبود نظارت این مشکلات روز به روز بیشتر هم خواهد شد. تولیدکنندگان باید به میزان نهاده ای که دریافت می کنند و مقدار جوجه ای که می ریزند، مرغ زنده با قیمت مصوب ۱۷ هزار و۱۰۰ تومان تحویل دهند. همچنین تولیدکنندگان صاحب مرغ  تا درب مرغداری هستند و اینکه بعد از تحویل مرغ ها چه اتفاقی می افتد در مسئولیت آنها نیست.

او تصریح کرد: اینکه بعد از کشتار چگونه بخشی از مرغ ها از شبکه توزیع خارج می شوند یا در مسیر عمده فروشی تا خرده فروشی چه بر سر آنها می آید برای ما نیز جای سوال دارد، زیرا بخشی از مرغ هایی که با قیمت های بعضا ۴۰ هزار تومان فروخته می شوند، برچسب تنظیم بازار دارند!

افزایش قیمت سویا، ذرت، جوجه یک روزه و افزایش کرایه های حمل و نقل هزینه تولید را بالا برده است و در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای تولیدکنندگان کیلویی ۱۹ هزار و۶۰۰ تومان تا ۱۹ هزار و۹۰۰ تومان است. با این حساب قیمت مرغ گرم برای مصرف کننده نباید بیشتر از ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان باشد و این 14 هزار تومان اختلاف قیمت به جیب دلالان و سودجویان می رود.

سخن آخر

عده ای دلال و واسطه مرغ ها را به هر طریقی خارج از شبکه کشتار و با قیمت های بالا به فروش می رسانند. نظارت وزارت صمت و سازمان جهاد کشاورزی بر نهاده های دامی می تواند، دست دلالان را از این بازار کوتاه کند و نابسامانی های کنونی را کاهش دهد. در حال حاضر مرغ با قیمت 40 هزار تومان به فروش می رسد و برخی گروه ها با وجود شیوع کرونا به دلیل مساعد نبودن وضع معیشتی مجبور به ایستادن در صف های طولانی برای دریافت مرغ دولتی هستند که آیا به دستشان برسد یا نه؟ نظارت مسئولان و عدم کم کاری ناظران در این حوزه می تواند به تمامی این مشکلات خاتمه دهد.

گزارش از سارا فضلی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۳:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
س
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۰:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
شوخیه مگه مرغ آخه چهل تومن شه ♪ .... به هرکسیم که میگی میگه به من چه ♪
یه شبه هویج یهو میشه قیمت موز ♪ .... تو این مملکت شاخ تو درمیاری هر روز ♪
هیییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
از قيمت لپه و ديگر حبوبات خبر داريد؟
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله ایثارگرجنگ
۰۲:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
به حق قران سرطان بیفته به جون واسطه ها ودلالها که مثه زالو خون مردمو میمکن.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
خیلی ربطی به واسطه و دلال نداره به واسطه تحریم و کمبود دلار واردات با وقفه انجام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
لعنت خدا بر شما باد این هم از الطاف رئیس جمهور ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مرغ توی اصفهان تا دیروز ۳۲۰۰۰ تومام بود وزیر جها کشاورزی تنظیمش کرد رو ۴۰۰۰۰ تومان تا باشه از این تنظیما باشه.یکی نیست این وزیررا را با قیمت بازار تنظیم کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ارمیا
۰۱:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ای خدا ما پس باید چیکار کنیم نه گوشت سفید نه قرمز پس چیجور زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
دست اندر کارانی که قیمت یه مرغ رو نمی تونن کنترل کنن همون برن بمیرن خیلی بهتره ....آخه چطور آن کارگر بیچاره وبدبخت می تونن یه مرغ بخره ...چی بگم والا که دیگه کار از کار گذشته مردم باید فکر اساسی کنن اینا دلشون برای کسی نسوخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اخی مرغ ۶۰۰۰ تومنی
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۲۳:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بهتر نیست بجایی مرغ ۴۰ تومانی یارانه به دامپروری و کشاورز بدید بعد دلال رو حذف کنید تا ارزون به دست مردم برسه سفره های مردم انقدر کوچک شده که شماها بجایی گرون کردن یه تدبیر دیگه انجام بدید واحساس مسئولیت کنید نمی تونید از صندلی قدرت بلند شید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اشکنه خیلیم غذای خوبیه من در هفته چند بار درست میکنم منو شوهرم ودخترم میخوریم از گشنگی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
دلالان همان کارمندان جهاد کشاورزی هستند که با مرغدار هماهنگی میکنن که مرغ را به کی بفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
درود بر شرفت
البته کارمندان هم از مقام مافوق خود یعنی وزیر دستور میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مگر دیوانه شده اید چرا اصلا به فکر مردم نیستید این چه وضع کشورداریست خجالت بکشید مردم دارن کم کم از رده خارج میشن اخه یک نفر نیست صدای ملت رو بشنوه اخه گرونی تاکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مثل یمنی ها لنگ ببندید ونون خسک بخورید مثل کره شمالی از سبزی طبیعت که متاسفانه در ایران خشک سالی به لطف آقایون هم داریم این قلمش پیدا نمیشه خوش بحال کره شمالی
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۲۲:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
قیمت مرغ ثابت است واین کشمکش ها بخاطر این است که دوباره قیمت مرغ را گران کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزیر جهاد که از این مرغهای بوگندو نمیخوره قطعا ارگانیک در خونه و مجانی بهش میدن پول از جیب مردم در میاد از جیب وزیر نیست که شده حاتم طایی والا پر رویی هم حدی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ما داریم به کجا میریم کرونا تو همه کشور ها نابود شده اما کشور ایران همچنان اندر خم یه کوچه است و مردم هر روز میمیرن تورم هم ک هر روز بیشتر از دیروز یادش بخیر دوران خوشی ک در زمان آقای احمدی نژاد داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اقا من راننده کامیون حمل مرغ هستم ، دارم میبینم که کشتارگاه علنی دزدی میکنه ،میزان بار ارسالی طبق اظهار خودشون به میدان بهمن با یکدستگاه کامیون ۱۳ تن میباشد ولی عملا میزان بار کامیون ۹ تن میباشد ، ۴ تن در هر دستگاه کامیون تک بصورت آزاد و با نرخ بالاتری فروخته میشه ، نه یکبار بلکه در هفته چندین بار این عمل تکرار میشه ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
درود بر شجاعت شما که حقیقت را گفتی
امیدوار شدم هنوز چندنفری راستگو پیدا میشود
Iran (Islamic Republic of)
امیر شجاع
۱۹:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه از بی عرضه گی مسؤلان این اتفاق تا کی باید ادامه داشته باشه گوشت گوسفند 120هزارتومان مرغ 40هزار تومان متاسفم ب دولت مردان که مردم درک نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
سال به سال باید بگوییم قربان پارسال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
این ستاد تنظیم بازار دقیقا چی رو تنظیم می‌کنه من موندم؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مردم رو قشنگ تنظیم میکنم که درست توصف وایسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
قراره اسمش بشه ستاد تنظیم گرانی و حمایت از گرانفروشان
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
انقدر عجولانه و بی صبرانه قضاوت ناعادلانه نکنید این گرانیهای ولنگارانه و دیگر مصائب و مشکلات اقتصادی و دیگر .... ربطی به دولت دکتر سید رئیسی محترم منتخب مردمی 1400 ندارد چرا که هنوز وزیران کابینه اش مشخص نشدند و دولت محترم منتخب مردمی هنوز فعالیت ندارد هنوز وزیرانش در صحن مجلس منتظر رای اعتماد هستند هر وقت دولت منتخب 100% درصد مشخص و فعال شدند و همه وزیران و مدیران و مسئولان سر تا سر کشور مشخص شدند و جایگزین و فعال شدند اگر باز همه چیز رو به گرانی و تورم رفت در آن زمان بعد قضاوت و نقد و اعتراض مسالمت آمیز قانونی کنید نه هنوز که دولت محترم مردمی فعال نشده است و هنوز اعضای دولت قبلی و مدیران و مسئولان دولت قبل در سر تا سر کشور بر سر کارها و پستهای مختلفشان هستند !!!! . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ممم
۱۳:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سگ به قبر پدر خودتو رییسی قاتل بیشرف کشور ثروتمندمون رو به چه روزی اوردن این هندیزاده وعراقی زاده های پفیوز.توهم یه ساندیسی ماسیده که اینجور براشون دم تکون میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
باشه چشم ، جناب عمار منتظر نوشته شما در سه ماه ، شش ماه و سال آینده هستم البته امیدوارم مثل برخی مدیران سخنان گذشته خودرا انکار نکنید
امروز از شما متشکرم که افراد به تنگ آمده از فشار گرانی را مزدوران آمریکا و اسرائیل خطاب نکردید
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وای برای یارانه ۴۵ تومانی یک کیلو مرغ میدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
واقعا مسولان این همه متلک را میشنوند و به روی خورشان نمیاورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اگه میدونستم آخرش اینه هیجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
کاملاً مشخص بود که همینه
France
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
رای دهندگان به روحانی
با پاک کردن صورت مسئله مشکل حل نمیشه
8 سال در بی راهه غربگدایی رفتیم ،
بعد از هیأت دولت رئیسی هم ماهها وقت لازم است
France
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
قیمت گوشت چنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
تورابه خدا. چرا. با. ما.اینجوری.می کنید. ما. کارگریم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
تا زمانی که گذر زمان روی کالاها سود دهی داشته باشه همین اش و همین کاسه است و سرمایه به جای تولید به سمت احتکار و گران کردن اجناس خواهد رفت باید جلوی تورم بی دلیل و اینکه هر کسی هر کاری دوست داره بکنه و قیمت بده گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اینم از رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
از اول همین بوده و تا جلویش با قوانین درست و حسابی گرفته نشود همین خواهد بود احتکار و عدم عرضه به بازار و گران کردن پله پله اجناس خدا باعث و بانیش را لعنت کند چه خبره داریم کجا میریم چرا به فکر مردم نیستید چرا برخورد با جرم رشوه و احتکار اینقدر سبک است
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
دردنیامیگن اقتصادبرپایه عرضه وتقاضاهست ولی درایران وقتی نان بربری هزارتومانی بشودهزاروهشتصدتومان وهشتاددرصدافزایش قیمت پیداکندبایدگفت اقتصادایران برپایه عرضه وتقاضانیست انتظارنداشته باشیدارزانترین خمیردندان بازاردوهزاروپانصدتومان باشدبلکه هشت هزارودویست تومان هست.یعنی کل مملکت براساس قیمت دستوری اداره میشه وپیری وکروناراهم بهش اضافه کنیداینکه ملت بیمه تکمیلی رایگان داشته باشندومستمری آنان هم هشتاددرصدافزایش یابدمشکلشان راکم میکند.مرغ تابع قیمت نان بربری هشتاددرصدرشدقیمت خواهدکرد.
Canada
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
رئیسی اومد قیمت‌ها کاهش پیدا کرد
هر کی نا راضیه . جمع کنه بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ربطی به رییسی نداره هنوز وزراش روی کار نیومدن که .دولت فریدون منهای خودش فعلا رو کار ‌‌متاسفانهپای رییسی نوشته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
چطور ربطی به رئیسی نداره ، مگه وزیر دستورات رئیس دولت را اجرا نمیکنه ، مگه وزیر همه کاره هست؟
اگه خلاف دستور کار میکنه پس دادگاه برای چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
عجب مدیریتی داره این مملکت . چقدر بفکر رفاه مردم هستین .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
تنها چیزی که میشه گفت ذکر( لاحوله و لاقوه الا بل الله )برای ایجاد صبر و شکیبایی از طرف خدا.به ما مردم .مگه مغزمون چقد گنجایش این همه مشکلات روزمره از طرف جامعه رو داره.من خود ما تو زندگی شخصی کم مشکلات داریم که هر روز از اخبار یه مشکل جدید درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
قدیما می گفتن هیچی نباشه نون و ماست وسبزی می‌خوریم الان دیگه نون و ماست وسبزی قیمت چلوکباب در میاد اونم نمیشه خورد خدایا مرگ رو برما نازل بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
قدیما می گفتن هیچی نباشه نون و ماست وسبزی می‌خوریم الان دیگه نون و ماست وسبزی قیمت چلوکباب در میاد اونم نمیشه خورد خدایا مرگ رو برما نازل بفرما
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۸:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مرگ بر دلال
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی عاشق رئیسی
۱۵:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
انشاالله با فروش بنزین به تجار شیعه لبنان صدها میلیون دلار نقد تحویل بانک مرکزی و اوضاع اقتصادی درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بنزین برای مصرف در ایران گرونه برای صادرات یا رایگانه یا با تخفیف ۹۰ درصدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
شکم سیر از گرسنه خبر نداره و مسئولین ایران از مردمش متاسفم براشون
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
آقای. وزیر سلام
واقعا اگه میتونی این گرانی‌ها را بردارید بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اگرهم نمیتونی مشکلی نیست شما برو به خانواده رسیدگی کن خودمون یه خاکی برسرمون میریزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
برخی ها کار تولید مواد غذایی رو بی ارزش میدونن و نتیجه کار و افکارشون رو هم میبینن و خواهند دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
قرارگاه مرغ ..........وای نابود شدم
در دنیا قرارگاه سازندگان و فناوری و قرارگاه ساخت خودرو برقی و قرارگاه ها صنایع مادر و ریلی و آهنی و غیر آهنی ایجاد می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
قرار گاه خروس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
روزی میرسه که مثل زمان قحطی بزرگ خودمون خودمونو بخوریم.اقتصاد براساس منطق و درایت عمل میکنه نه شعار
Iran (Islamic Republic of)
میرک
۱۳:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
هر مرغداری که از تسهیلات گرفته و امنیت ایجاد شده برای تولید دنبال سو استفاده و گران فروشی هست رو باید تو مرغداریش اتیش زد تا درس بشه برا بقیه اصناف'در ضمن دلالای مادر....هم باید تعزیرات و عدلیه بگیره چوب تو ماتتشون کنه'چرا مردم باید مرغ ۱۵ تومنی رو ۳۰ تا ۴۰ تومن بخرن'کجای دنیا اینطوریه که یک مشت دلال حرومزاده تو همه چی دنبال سوداگری هستند باید همه واسطه ها رو اعدام و یا تبعید کرد برای کار در معادن تا دیگه کسی نخواد مروم رو در تنگنا بزار حیف که دولتمردا و قانون گذارای ما سالم نیستند وگرنه یکی مثل من رو بزارن مسیول تنظیم بازار ببین کسی میذارم گرون فروشی یا دلالی بگیره
Iran (Islamic Republic of)
شوقی
۱۵:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مرغ یخ زده وارداتی با دلار ۴۲۰۰ چند دلار بشما دولت اعتدال و دولت جهادی می فروشد حساب و کتاب بلدی یا فقط حرف و زبان درازی ، دوما شما اگر یقین دارید به حرفت مرغداری راه اندازی کن و سود میلیاردی با سرمایه ۱۰۰ میلیونی ببر
Iran (Islamic Republic of)
ق ر
۱۷:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
چه کسی میخواهد دلال‌ها واسطه‌ ها حرام خور جمع کنه اون طرف خودش از اونها بدتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
آیا میدانید مجوز تأسیس مرغداری به چه کسانی داده شده؟
اگر بگویم منتشر نمی‌گردد لطفاً خودتان تحقیق کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
دیگه وقتشه خود کفا بشیم خودمون تو آپارتمان گندم بکاریم جوجه بخریم بزرگ کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
جناب وزیر جهاد و کشاورزی و جناب آقای رییس جمهور آقای رییسی من نمیدونم حقوق ماهانه ی شما چقدر است با این تنظیم بازار شما چنانچه مرغ کیلویی ۴۰ تومن یا حتی ۳۰ تومن هم باشه دیگه مرغ هم مثل گوشت قرمز از سفره ی ما کارگران حذف میشه فقط خودتون میتونین مرغ بخرین حضور رهبر معظم هم عرض مینمایم دستور فرمایید تا وزیر جهاد و کشاورزی و رییس جمهور بازار را با حقوق ما فقیر بیچاره ها تنظیم کنند نه با حقوق خودشان لطفاً این را به دست رهبری برسونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
جناب وزرا ورعسا که مرغ نمیخورن،اینا گوشت ماهی سفید بره میل میکنن،مرغ آنتی بیوتیکی براشون ضرره
Canada
اکبر
۲۲:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزرا ورعسا که مرغ نمیخورن، مرغ آنتی بیوتیکی براشون ضرر داره، اونا باید ماهی دریایی وگوشت بره میل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مقامات که این چیزها را میل نمیکنند چون حفظ جان از واجبات است و این مرغها همه باعث بیماری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
با خودتون فکر نمیکنید چرا با این همه افزایش قیمت یارانه چرا همون ۴۵ تومنه بابا خجالت بکشید چند روز دیگه باید یخچال هارو هم از برق بکشیم از بس هیچی توش نیست
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۱۲:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
رفتیم رای دادیم که قیمت ها اینطوری بشه!!!!
مرغ بشه ۴۰ هزار تومان!!!
مردم که گوشت نمیتونن بخورن مرغ میخوردن!!
خداروشکر مرغ هم ازمون گرفتیم
ممنونیم❤
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۲:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خخخخخخ
بازم گرونی اخ جون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
از طرف یک دلال یا آقازاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
این انقلاب عزیز قرارربود حامی مستضعفان باشد ولی برید ببینید دهک های ۱و۲ بخصوص زیر فشار تورم و گرانی در چه حالی روزگار میگزرانند ، وای بر روزی که همین ها دوباره سیل شوند بر این مسئولینِ ناکارآمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
سبزی را هم گرون کردن که گیاه خوار بشیم میترسیم اگه خاک بخوریم اونم گرون کنن پس خاک میریزیم توسرمون از دست مسئولان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
در دوران گرانی سبزی نمیشه خورد اگر از تره‌بار بخری در یک کیلو ۱۰۰ گرم بزور میماند و اگر با کیلو ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان بخری شاید ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم بعد از پاک کردن بماند اگر قبول نداری بعد از پاک کردن بکش و گاهی اوقات از مرغ هم گرانتر هست ولی متوجه نمیشی الان اب دوغ خیار نمیشه خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
فکر میکنید خاک ارزون است؟
بروید بپرسید یک کامیون خاک یا ماسه چه قیمتی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
یادمه زمان جنگ نوجوان بودم و درصف گوشت منجمد کوپنی ایستاده بودم که با خودم زمزمه کردم کاش ما هم گیاهخوار بودیم و سر صف گوشت نبودیم مثل گاو که علف میخوره و چهارصد کیلو هم وزنش میشه ، که پیرمردی از پشت سرم گفت خیالت راحت اگر ما گیاهخوار بودیم حالا باید سر صف یونجه وایساده بودیم.
حال حکایت امروز ماست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
عزیران اینا همشون دست به یکی هستن. همه اینایی که خودشون رو مسولین مردم میدونن همشون دست به یکی هستن و همشون دزدن.. مردم از خواب بیدار بشید...اینا اگه راست میگن بیان اونایی که خون ملت رو تو شیشه کردن رو بگیرن و گردنشون رو بزنن.. هر کی دزدی کرد دستشو قطع کنن.. ببینم بعدش کی جرات داره دزدی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اشتباها منفی زدم ،بله درسته باید با مفسدین برخوردقاطع کرد ولی بهترین راه درمان این است که تمامیه یارانهایِ تولید و کالاهاو ... را مستقیم به خوده مردم بدهند و همه چیز را آزاد کنند و دولت دیگر سرسوزن سوبسید ویارانه پرداخت نکنه که بخواهد فسادزا باشد و تولید و بازار را رقابتی کند تا مردم خودشون انتخاب کنند محصولات را نسبت به کیفبت و قیمتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
هروقت طبری ها و بابک زنجانی ها و شهرام جزایری ها و.... مجازات شدند بعد بروید سراغ قطع دست دلالان
Iran (Islamic Republic of)
Nasr
۱۲:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وقتی دلار به اندازه کافی ندارن دارو و نهاده های دامی به موقع وارد کنن وضع همینه چون 90 درصد نهاده های دامی وارداتی و امکان تولید هم به اندازه کافی در کشور وجود نداره فقط دعا کنین برجام به سرانجام برسه تا وضع یکم بهتر بشه وگرنه وضع مردم از این هم دشوارتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
عنان و روزی مردم رو دست دولت و کارمندان دولت که از کمترین توان برخوردار هستن خطایست که نتایج آن بوضوح قابل مشاهده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بیست و سی یک گزارش پخش کنه ((و اماجقیقت ماحرا ))

از مضرات مرغ و مرگ بعلت خوردن مرغ بگه و تشکر از مسولان که باگران تر کردن جلوی مرگ و میر ناشی از خوردن مرغ رو گرفتند ه کاری دیگه ای بلدین ای شرمتان باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
عجب تنظیم بازاریی شده ب خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
دیگه ی راست بکنینش 50 هزار تومن تمام
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۸:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بهت قول میدم به زودی از پنجاه هم عبور می‌کنه خیلی زود.
قبل از پاییز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
عزیزان کار فلان وزیر فلان کس نداره ..همشون همینن
Iran (Islamic Republic of)
سر معلمشون دعوا که این چه موضوع مسخره ای هست به بچه ها میدین؟
۱۲:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
یه پنج هزارتومن یارانه مونده اونم بزاریم روچهل تومن شایدیه جوجه مرغ یه کیلویی بشه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
فقط منتظرن ببینن مردم چی بیشتر میخرن قیمت همون ده برابر میکنن نمی‌دونم تا کی تا کجا
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
جان مادرتان قیمت ندهید بابا برین به جهنم اخه از یقه وجان ما چه می خواهید فعلا۲۸۰۰۰تومن میخریم چرا ۴هزار قیمت میدین آخه مسلمان نیستین ازجان ایران چه میخواهین چرا به جهنم نمیرین دردمون‌و به کی بگیم بیاین منو بکشید راحت بشم هرچی فحش میدم اخه چرا منو با گلوله نمیزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مقداری گوشت خوک وارد کنند تا گوشت مرغ ارزان شود مضراتی گوشت مرغ داره هیچ گوشتی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ریسی همش حرف مرد حرف عمل هیچ انگار خوابه تا کابینه تشکیل بده دوباره میره تو خواب
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
انقدر عجولانه و بی صبرانه قضاوت ناعادلانه نکنید این گرانیهای ولنگارانه و دیگر مصائب و مشکلات اقتصادی و دیگر .... ربطی به دولت دکتر سید رئیسی محترم منتخب مردمی 1400 ندارد چرا که هنوز وزیران کابینه اش مشخص نشدند و دولت محترم منتخب مردمی هنوز فعالیت ندارد هنوز وزیرانش در صحن مجلس منتظر رای اعتماد هستند هر وقت دولت منتخب 100% درصد مشخص و فعال شدند و همه وزیران و مدیران و مسئولان سر تا سر کشور مشخص شدند و جایگزین و فعال شدند اگر باز همه چیز رو به گرانی و تورم رفت در آن زمان بعد قضاوت و نقد و اعتراض مسالمت آمیز قانونی کنید نه هنوز که دولت محترم مردمی فعال نشده است و هنوز اعضای دولت قبلی و مدیران و مسئولان دولت قبل در سر تا سر کشور بر سر کارها و پستهای مختلفشان هستند !!!! . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
آقای ریسی شما یا خوابید یا خودتنو زدید به خواب
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
انقدر عجولانه و بی صبرانه قضاوت ناعادلانه نکنید این گرانیهای ولنگارانه و دیگر مصائب و مشکلات اقتصادی و دیگر .... ربطی به دولت دکتر سید رئیسی محترم منتخب مردمی 1400 ندارد چرا که هنوز وزیران کابینه اش مشخص نشدند و دولت محترم منتخب مردمی هنوز فعالیت ندارد هنوز وزیرانش در صحن مجلس منتظر رای اعتماد هستند هر وقت دولت منتخب 100% درصد مشخص و فعال شدند و همه وزیران و مدیران و مسئولان سر تا سر کشور مشخص شدند و جایگزین و فعال شدند اگر باز همه چیز رو به گرانی و تورم رفت در آن زمان بعد قضاوت و نقد و اعتراض مسالمت آمیز قانونی کنید نه هنوز که دولت محترم مردمی فعال نشده است و هنوز اعضای دولت قبلی و مدیران و مسئولان دولت قبل در سر تا سر کشور بر سر کارها و پستهای مختلفشان هستند !!!! . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اینم از ریسی همه چیز گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
دکتر سید رئیسی عادل خردمند هنوز دولتش را تشکیل نداده هنوز وزیرانش مشخص و فعال نشدند هرچه گران می شود و شده از دولت قبل است هر وقت دولت منتخب مردمی فعال شد 10% درصد بعد نقد و اعتراض مسالمت آمیز قانونی کنید پیش پیش قضاوت کور کورانه نکنید . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
انقدر عجولانه و بی صبرانه قضاوت ناعادلانه نکنید این گرانیهای ولنگارانه و دیگر مصائب و مشکلات اقتصادی و دیگر .... ربطی به دولت دکتر سید رئیسی محترم منتخب مردمی 1400 ندارد چرا که هنوز وزیران کابینه اش مشخص نشدند و دولت محترم منتخب مردمی هنوز فعالیت ندارد هنوز وزیرانش در صحن مجلس منتظر رای اعتماد هستند هر وقت دولت منتخب 100% درصد مشخص و فعال شدند و همه وزیران و مدیران و مسئولان سر تا سر کشور مشخص شدند و جایگزین و فعال شدند اگر باز همه چیز رو به گرانی و تورم رفت در آن زمان بعد قضاوت و نقد و اعتراض مسالمت آمیز قانونی کنید نه هنوز که دولت محترم مردمی فعال نشده است و هنوز اعضای دولت قبلی و مدیران و مسئولان دولت قبل در سر تا سر کشور بر سر کارها و پستهای مختلفشان هستند !!!! . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
جلوی ولنگاریهای گرونیهای موجود رو بگیرید و قیمتهای اجناس و اقلام معیشتی رو ارزان کنید دست دلالان و سوءاستفاده کنندگان بروباند مافیای قدرت و ثروت ملعونین را کوتاه کنیدای دولت محترم منتخب مردمی که با شعار مبارزه با فقر زدایی و فساد و مفاسد و فاسد و گرانیهای موجود و تورم آمدیت بر کرسی قدرت و ثروت ایران اسلامی نشستید جلوی گرونیها و مفاسد و فاسد رو بگیرید ای قوه قضائیه محترم ای مجلس شورای محترم . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه مومنانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
قنبری اهواز
۱۱:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بابا خجالت بکشید !!!!
از خودتان از مردم‌، از خانواده های بی بضاعت خجالت بکشید !!

قرارگاه مرغ ؟؟؟
این چه تدبیریه ؟ جمع کنید این بساط رو !!
تو این مملکت که یه عده جوانانش موشک قاره پیما می سازند به
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۱۱:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
از ماست که بر ماست ......
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خیالتون راحت ، چند روز دیگه برامون کلی از مضرات مصرف مرغ میگن (عین گوشت قرمز) ! اونوقت باید گفت دستشون درد نکنه که گرون میکنن ما نتونیم بخریم و به فکر سلامتیمون هستن !!!!!!!!!!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
تو قرارگاه مرغ صبحگاه مشترک و نظام جمع هم دارن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
معلومه سربازی بهت سخت گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه مسول غافل رو
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
انقدر عجولانه و بی صبرانه قضاوت ناعادلانه نکنید این گرانیهای ولنگارانه و دیگر مصائب و مشکلات اقتصادی و دیگر .... ربطی به دولت دکتر سید رئیسی محترم منتخب مردمی 1400 ندارد چرا که هنوز وزیران کابینه اش مشخص نشدند و دولت محترم منتخب مردمی هنوز فعالیت ندارد هنوز وزیرانش در صحن مجلس منتظر رای اعتماد هستند هر وقت دولت منتخب 100% درصد مشخص و فعال شدند و همه وزیران و مدیران و مسئولان سر تا سر کشور مشخص شدند و جایگزین و فعال شدند اگر باز همه چیز رو به گرانی و تورم رفت در آن زمان بعد قضاوت و نقد و اعتراض مسالمت آمیز قانونی کنید نه هنوز که دولت محترم مردمی فعال نشده است و هنوز اعضای دولت قبلی و مدیران و مسئولان دولت قبل در سر تا سر کشور بر سر کارها و پستهای مختلفشان هستند !!!! . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
از همون اول هم پیدا بود ستاد مرغ برای پول بوده نه برا حل مشکل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
زمان بدترازشاه رسیدمرغ رافقط کاخ نشینان ومجلس نشینهامصرف کنند ومردم فقط نظاره گرباشند.این هم ازحکومت اسلامی گران کردن مرغ به دستوربالانشینهاهست ویاوه گویی دروغ به مردم تحویل ندهید
Germany
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اصلا تقصیر حکومت نیست
شما باید رسانه مردم باشید
شرم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
واقعا آدم با قدرتمندی نیست جلوی گرانی روبگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
فقط خانه ظلمتان ویران شود قادر به تهیه مایحتاج زندگی نیستیم هرچه داشتیم با دروغ وفریب به بورس کشاندید ودزدید . هم مریض احوال هستیم هم پولی جهت دارو ودرمان نداریم ما که بورس باز نبودیم خدا خانه ظلمتان را ویران کند دزدان پلید وکذاب خدا لعنتتان کند . لعنت به یزیدان زمان وشمر وحرمله های زمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۲:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خدا لعنتشون کنه، اگ خدا وجود داشت بهشون درد و مرگ میده، اگر ن، ک مثل همیشه میخورن و کیف میکنن و توله هاشونو میفرستن آب و هوا ک بهشون بد نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام خودم شاهد بودم و دیدم قبل از تعطیلات مغازه وقتی مرغ دولتی رو آورد دوتا سبد همان لحظه قایم کرد به بقیه اعلام کرد فقط به 5نفر مرغ داده میشود بقیه هم دیگه نداد 124به هیچ عنوان نه جواب نمیدن ببینید چی به سر این مردم دارن میارن هم دولت و هم این مغازه دارها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
به قیمت وزیر زندگی و عصابب مردم چنده ، بس کنید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
تو این چند سال عمرم هرچی گرون شد سریع گفتن دلال بوده یکبار نشد بگن ضعف ما تو فلان جا بود
سلطان سکه و خودرو در جمع ما نیستن پس چرا ارزون نشدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
با رییسی مرغ 40 تومنی برنج 60 تومنی پراید 200 تومنی دلار 50 تومنی تا 1404
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بابا هنوز این بنده خدا که کابینه اش نیومده
تازه وقتی هم بیان باید گند کاری ها رو اول صاف کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
تقصیر دولت قبلیه
یادت که نرفته ، اینو هم روحانی هشت سال زمزمه میکرد .
کاری که روحانی هشت سال کرده می خواهی هشت روزه درست بشه کلاه خودتو قاضی بکن .
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی عاشق رئیسی
۱۵:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
۱۴۰۴ دلار ۵۰ هزار تومان خخخخخخخخ عزیزم خودشون تورم را ۴۵ در صدی اعلام کردن دلار ۲۳ اول سال آخر سال حد اقل ۳۱ سال بعد ۴۴ اول سال ۱۴۰۲ اگر تورم همان ۴۰ در صدی که نیست دلار ۵۰ تومان رد میکنه دلار آخر اوضاع شبیه امروز ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان ۱۴۰۴ و انشاالله به امید خدا و همت دولتمردان خرداد ۱۴۰۸ دلار ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بله هنوز کابینه نیومده این وضعه وای بحال وقتی بیاد
فراموش نکنید اکثر وزرا همان مسؤلان دروه احمدی نژاد هستن که اقتصاد را به یک باتلاق تبدیل کردند
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل نوغانچی صالح
۰۸:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
در این چهل سال فقط دلال ها و سرمایه داران بدون مالیات سود بردنند یعنی بهشت آنهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزیری که رئیس جمهوری روحانی باشه همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ن عزیزم ..مملکت همینه از خودشونن چرند نگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خجالت بکشید قرارگاه مرغ دیگه چیه
جمع کنید این بساط رو ....
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
نگران نشو قرارگاه خروس هم قرار برپا بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اون فروشنده که ازش سوال کردید کاملا مشخصه چه آدم بی انصاف و دروغگوییه
اخه چطور یه مرغ ۲ تا ۳ کیلویی،یک کیلوش آبه؟
اگه هر بار برایشون روزی ۱۵۰ هزار سود داشته باشه مطمئن باشید اونا حتی یه لحظه هم ادامه نمیدن.
بهتره خبرنگاراتون در مواجه با همچین افرادی ،جوابشون رو به چالش بکشن تا به مخاطبین توهین نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
کل بار رو میگه ۱ کیلوش اب است نه تو یک مرغ ۲ الی ۳ کیلویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
یک کیلوگرم از وزن مرغ ها، آب است
یعنی اینکه تو هر مرغ یک کیلو آب است
تو کشتارگاه مرغ را نصف روز تو آب میندازند تا سنگین بشه بخاطر همین است که مرغ از رنگ پوست ارغوانی به رنگ زرد در میاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اگرهم درست باشه شما که مرغ را با همان بسته بندی کشتارگاه وزن می‌کنی و به مصرف کننده می‌فروشید شما از نظر مقدار آب موجود در بسته بندی ضرر نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
دلال نه شمر زمانه
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خوب ملت و سرکار گذاشتید
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۶:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزیران بی لیاقت که نمی توانند حتی قیمت مرغ را کنترول کنند از دشمنان خارجی و تحریم کنندگان ایران بدتر هستند چه بسا دشمن داخلی باشند تا در بین مردم نارضایتیبرای نظام درست کنند اخراج انها بهتریت راه حل است
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۸:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
کنترل درسته بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
باز هم تراژدی مسولین بی عرضه و بی کفایت
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
انقدر عجولانه و بی صبرانه قضاوت ناعادلانه نکنید این گرانیهای ولنگارانه و دیگر مصائب و مشکلات اقتصادی و دیگر .... ربطی به دولت دکتر سید رئیسی محترم منتخب مردمی 1400 ندارد چرا که هنوز وزیران کابینه اش مشخص نشدند و دولت محترم منتخب مردمی هنوز فعالیت ندارد هنوز وزیرانش در صحن مجلس منتظر رای اعتماد هستند هر وقت دولت منتخب 100% درصد مشخص و فعال شدند و همه وزیران و مدیران و مسئولان سر تا سر کشور مشخص شدند و جایگزین و فعال شدند اگر باز همه چیز رو به گرانی و تورم رفت در آن زمان بعد قضاوت و نقد و اعتراض مسالمت آمیز قانونی کنید نه هنوز که دولت محترم مردمی فعال نشده است و هنوز اعضای دولت قبلی و مدیران و مسئولان دولت قبل در سر تا سر کشور بر سر کارها و پستهای مختلفشان هستند !!!! . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
همه این آشفته بازار مرغ دست دولت است، دولت خیلی راحت میتواند این قضیه را فیصله دهد ولی از قبل آن سود می برد.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
چی. شد. پس ؟
Iran (Islamic Republic of)
تولید کننده مرغ گوشتی
۰۵:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مرغ زنده از ما کیلویی بیست و دو هزار تومان میخرن و نهایت باید به مصرف کننده بفروشن بیست و هشت تومان، ولی بعد از خروج از مرغداری، نظارتی نیست، ضمنا کیلویی بیست و دو تومان هم برای مرغدار چندان خوب نیست، و خیلی ها اقدام به جوجه ریزی نمیکنن، مشکلات حمل نهاده و دارو و واکسن و کارگر به اضافه عدم تامین گازوییل توسط شرکت نفت هم هست، برق هم که نیست، همش ریسک هست،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
من خودم یک مدتی با ماشین خودم حمل و نقل مرغ از مرغداری به کشتارگاه و بعد به مغازها بودم سود خوبی هم داشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
لعنت بر گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
دیگه ملت باید سبزی خوار بشن نه گوشت مرغ میتونن بخورن نه گوشت قرمز دیگه باید طبع غذا خوردن رو عوض کنن باز اگه سبزی خوار هم بشن همونم میشه کیلوی 50 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی شیرازی
۰۸:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
چند وقت پیش دنبال خرید هویج بودیم کیلویی ۳۰ تومن کاهو و کلمم کیلویی ۱۵ تومن عدس کیلویی ۵۰ و نخود کیلویی ۲۵ البته واسه کرمانشاه که خودش تولید کنندس
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۰۹:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اون موقع سبزی میشه کیلویی60یا70هزار به بالا ...فکر میکنید توی این مملکت چیز ارزون پیدا میشه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
من سبزی خورشی کرفتم تمیزش کردم یک کیلو هم نشدقیمتش هم شد بیست پنج هزارتومن باید دهنمان را ببندیم
United States of America
ناشناس
۰۲:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بلاخره اگر واسه مردم غذا و دارو نیست اما خوب پولی برای یه عده خاص هست جیب کاسبان تحریم و جنگ هنوز پر نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ببنید چه بر سرملت اوردین که دغدغه مرغ هورمونی باید بشه ارزو ودست نیافتنی واقعا باعث خجالته واسه یه کشور بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
تف به این مسئولین بیشرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
راهکار دولت و مجلس انقلابی : با دریافت مالیات مرغ از مردم قیمت‌ها را مدیریت می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خدا عاقبت این ملت وکشور را بخیر کند . خیر دنیا وآخرت نبینید . که دستم از ظلم وجنایت وغارت مردم نمی کشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
تو تابستون خیلی اذیت شدیم قیمت غذای دام خیلی گرون شده بخدا اصلا نمی صرفه! و این کار برای بعضی ها فقط جنبه ای اقتصادی نداره ! بعضی از دام داران و تولید کنندگان عاشق کارشون هستند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خودمردم باعث گرانی مرغ یا چیزهای دیگه میشوند اگر
فقط چندروز خریدنکنن قیمت ازدولتی بودن هم پایین می آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مردم موندن گوشت نخورن سبزی نخورن مرغ نخورن آب هم قط برق هم قطع
دیگه ملت موندن در ارزوی مرگ.
ربطی به خرید مردم نداره.
آخرین اخبار