فرماندار سلسله گفت: ورودی مناطق گردشگری کهمان، کاکارضا، هنام و قلایی مسدود شده است و تا پایان تعطیلات ۶ روزه از ورود گردشگران به این اماکن جلوگیری می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، مرتضی مهدوی کیا،فرماندار سلسله با تاکید بر اینکه تعطیلات پیش رو به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا است اظهار داشت: افراد و گردشگرانی که به مناطق تفریحی سلسله مراجعه کنند از ورود به این اماکن بازداشته می‌شود.

وی گفت: از نظر تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و آمار همه گیری کرونا در جامعه، شهرستان سلسله رتبه اول استان را دارد که مراسم ترحیم و عروسی و همچنین گردشگر پذیر بودن منطقه ۲ دلیل عمده این امر هستند.

وی ادامه داد: تعطیلی چند روزه به خاطر این موضوع است که مردم تا عادی شدن شرایط در خانه بمانند، اما اگر اقدام به مسافرت کنند اوضاع شهرستان سلسله به مراتب بدتر خواهد شد.

فرماندار سلسله با اشاره به وضعیت بازار افزود: در شرایطی که ادارات و بانک‌ها تعطیل هستند و شاهد منع تردد هستیم، بازار و گروه‌های شغلی مرتبط با وضعیت قرمز باید تعطیل باشند که اداره صمت در این خصوص مسئول است.

مهدوی کیا اظهار داشت: ظرفیت تخت‌های بیمارستان شهرستان تکمیل شده است و مادامی که مردم به این باور نرسند نقش موثر و تعیین کننده‌ای در کنترل ویروس کرونا دارند، شاهد بازگشت مجدد سلامتی و آرامش به شهروندان نخواهیم بود.

وی با اشاره به شرایط شکننده این شهرستان در شیوع ویروس کرونا و همزمانی با ایام عزاداری محرم گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری الزامی است و هیات‌های مذهبی موظف به اجرای این دستورالعمل‌های ابلاغی هستند.

مهدوی کیا تصریح کرد: مسئولان برگزاری مراسم عزاداری باید نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تعداد شرکت‌کنندگان و مکان روباز و زمان ۲ ساعته توجیه شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.