شهرکی گفت: محدودیت‌های کرونایی در استان به طور کامل اجرا می‌شود و افرادیکه این محدودیت‌ها را نقض کنند مشمول جریمه یک میلیون تومانی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران گفت: هرکسی محدودیت‌های تردد بین مسیر‌های ارتباطی را در سیستان و بلوچستان در نظر نگیرد فارغ از هرگونه رنگبندی کرونایی یک میلیون تومان جریمه می‌شود و تنها یک ماه فرصت خواهد داشت این جریمه را پرداخت کند در غیر اینصورت ۲برابر خواهد شد.

وی بیان کرد: از امروز تمام ادارات، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان تعطیل هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از دیروز ساعت ۱۲ محدودیت‌های تردد کشوری اجرا شد و تا روز جمعه پنجم شهریور تمامی تردد‌های بین استانی و شهرستانی برای خودرو‌های شخصی اعمال می‌شود و خودرو‌های عمومی نیز با کاهش ظرفیت و ضرورت مسافرگیری می‌توانند تردد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تردد‌های درون شهری فارغ از هر رنگبندی نیز از ساعت ۲۱ به بعد وجود خواهد داشت و متخلفان مشمول جریمه ۲۰۰هزار تومانی می‌شوند گفت: دسته‌روی و برگزاری مراسم‌های محرم در مکان‌های مسقف و سرپوشیده ممنوع است و این موضوع شامل مجالس خانگی و محلات نیز می‌شود.
شهرکی با اشاره به اینکه امیدواریم با این عزمی که اتفاق افتاده و با همکاری همدیگر یک قرنطینه کامل در سیستان و بلوچستان اجرا شود و شاهد فروکش کردن جهش‌های کرونا باشیم تصریح کرد: تردد بین شهرستان‌های قرمز و نارنجی استان همچنان ممنوع است.

وی گفت: هفته گذشته و این هفته گروهی از مهاجران افغان بیشتر شامل بخش اداری و نظامی به جهت ترس از مقابله با طالبان و نگاه‌های حکومتی وارد منطقه صفر مرزی سیستان و بلوچستان شدند و هم‌اینک کشور را به سمت کابل ترک کردند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: پناه‌جویان محلی افغانستان نیز که افراد محدودی بودند با رایزنی‌هایی که انجام و طالبان هم که در منطقه نیمروز مستقر شد و اعلام کرد که با مردم عادی کاری ندارد آنان نیز به کشور خودشان بازگشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار